Keresés

CTRL (vagy CMD) + K lenyomásával is megnyithatod.

Aszocializálódjunk az A Week in the Life of Asocial Giraffe demójában

Néha jobb mindenkitől távol tartani magunkat.

A Week in the Life of Asocial Giraffe | Teszt
Herczeg Ádám - az AdventureGames.hu szerkesztője
Publikálva: 2025. április 16. (1 hónapja 1 hete)
Olvasási idő: 2 perc

Gondolom, nem én vagyok az egyetlen, aki néha úgy érzi, hogy a békesség jegyében inkább ne szóljon hozzá senki. Jelen játékunk főhőse, Zsiráf – aki egy zsiráf (igen, kreativitás felsőfokon) – nem csak néha, hanem úgy általánosságban mindig ezt a szemléletet követi.

Szeret ő sok mindent a zenén keresztül a maccsa teán át, csak az emberek hagyják őt békén, mert bármilyen feles szócsépléstől szó szerint azt érzi, hogy felrobban a feje. Éppen ezért mindent megtesz azért, hogy senkivel ne kelljen szóba elegyednie. Óriási pechjére a világ legbarátságosabb városában, Friendly Cityben él.

A játék különböző szituációkat tár a játékos elé, amiket Zsiráfnak meg kell oldania. A demóban négy+egy problémával szembesülünk, olyanokkal, mint: beszállni a liftbe, leszállni a metróról, teát vásárolni, igazolvány képet készíteni vagy átvenni a postát. Ezek igazából pár képernyős logikai feladatok, ahol tárgyakat kell felvennünk, használnunk, manipulálnunk, hogy elkerüljük a kíváncsi tekinteteket és a velük járó kényszeredett cseverészést. Ilyenkor megtapasztalhatjuk, hogy jó sok szöveg lesz majd a kész játékban várhatóan, mert ezek a városlakók tényleg előszeretettel cséplik a szavakat (Jé, nem is tudtam, hogy él itt egy zsiráf!). A következmény, vagyis Zsiráf fejének felrobbanása meg vicces animációk formájában testesül meg. Nyugi, semmi erőszak nincs a játékban, az egész csak a fejében játszódik le mi történne, ha…? alapon.

A kézzel rajzolt grafika a régi rajzfilmek világát idézi, cuki és színes, inkább egyszerű, semmint apró részleteiben kidolgozott, de nagyon hangulatos és remekül passzol a játék humoros környezetébe. Az irányításhoz kizárólag a bal egérgomb kell, a kurzor mindig jelzi, ha valamit tudunk valamivel kezdeni. Ha a kezünkben van valami tárgy (Zsiráf nem cipeli fél Párizst a zsebében), akkor azzal próbál valamit kezdeni az adott interakciós ponton. Mozogni nem is tudunk, csak ezekre a pontokra tudunk kattintani, a képernyőváltás is a környezetbe beillő kis táblák segítségével történik.

A nagyjából 10 perces demó könnyed és aranyos, a fejtörők nehézségi íve pedig érezhetően átgondolt. Hogy mennyire tudnak a készítők egy heti szituációt elénk tárni kreatívan, az számomra a legnagyobb kérdés, de kellő ügyességgel egy jópofa végeredménnyel lehet majd dolgunk. A játék demója kipróbálható a Steamen.

Hozzászólások

Csak regisztrált felhasználók tudnak hozzászólni.

Írd le a véleményedet a témában!