The Star Named EOS – Csillaga hívja
Egy érzelmes, de rövid puzzle kalandjáték


A játék követésével sosem maradsz le a játékhoz kapcsolódó legfrissebb hírekről, mivel emailben vagy itt az oldalon értesítőt küldünk neked róla. Ha nem szeretnél emailt kapni, akkor ezt a profilod beállításaiban tudod módosítani.
A tajvani Silver Lining Studio a Behind The Frame sikerén felbuzdulva ismét egy kézzel rajzolt világot és érzelemdús történetet tár elénk. Hogy ezúttal mennyire sikerült mindezt átadni a játékosoknak, az kiderül az alábbi cikkünkből.
A játék főhőse Dei, egy lelkes fotós, aki édesanyja nyomdokain haladva próbálja felderíteni a múltat, miközben rejtélyes levelek és polaroidok segítségével rekonstruálja annak kalandjait. Eleinte úgy tűnik, hogy az édesanyja mindenféle vidám pillanatokat kapott lencsevégre, a játék közepétől azonban változik a kép, és kiderül, hogy a valódi emlékek valószínűleg sokkal szomorúbbak. A történet végére aztán Dei megtanulja, hogy egy kép nem csak egy pillanatfelvétel, hanem egy történet, egy emlék, ami örökre megmarad.
A játék legnagyobb erőssége a kézzel rajzolt grafika és a lenyűgöző, panorámás belső nézet, amely valóban életre kelti a játék világát. A játék során használhatjuk a fényképezőgépünket, hogy élesítsük és elhomályosítsuk a képeket, amire végül is ráfoghatjuk, hogy „különleges” élményt nyújt. Én őszintén reméltem, hogy sokkal több lesz benne a fényképezős rész, illetve hogy a játékmenet sokkal jobban fog magára a fényképezésre fókuszálni. De ehelyett totálisan meglepett a The Star Named EOS, ugyanis a játékmenet lényegi része nem a fotózás, hanem a fejtörők. És nem csak maguk a „puzzle-k” leptek meg, de a nehézségük is. Egy „cozy”, azaz nyugis és narratív játéktól ugyanis abszolút nem ezt vártam. Ez mondjuk az én hibám is, mert alaposabban is utána nézhettem volna a programnak, mielőtt leülök elé, de hé, néha ki kell mozdulnunk a komfortzónánkból.
A történet fokozatosan bontakozik ki előttünk, mindig csak egy-egy aprócska darabkát kapva a teljes összképből. És minden darabkáért alaposan meg kell izzadni. Oké, nem kell Myst/Riven nehézségekre gondolni, de ha nem vagyunk elég alaposak a helyszínek és tárgyak megvizsgálásakor (mint én voltam), akkor bizony lesz egy két homlokráncolós pillanatunk közben. Én egy kicsit inkonzisztensnek érzem a nehézséget, mert valamelyik tényleg egyből megoldható, valamelyik viszont, ahogy említettem, eléggé nem egyértelmű is tud lenni.
Fontos kérdés, hogy egy narratív játéknál mennyire illik bele ez a sok puzzle a történetvezetésbe. Jelen esetben a The Star Named EOS ezt csak félig-meddig tudja helyesen kezelni, és a végeredmény eléggé vegyes összképet mutat. A játék során ugyanis különböző helyszíneken kell végigkalauzolnunk Deit, miközben anyja fotóit próbáljuk újraalkotni. Minden helyszínen különféle tárgyakat kell megtalálnunk és felhasználnunk a rejtvények megoldásához. A puzzle-k klasszikus point-and-click mechanizmusra épülnek, ahol zárt ládákat nyithatunk ki, mechanizmusokat állíthatunk be, és persze fontos részleteket kell megfigyelnünk a környezetünkben.
Azonban a játék végére érve továbbra sem értettem, vagy legalábbis nem jöttem rá, hogy ki alkotta ezeket a fejtörőket, és miért? Miért kell ennyi puzzle-n Deinek átrágnia magát? Az az érzésem, hogy igazából az alapsztori kevés lett volna egy játékhoz, és a fejlesztők, hogy mégiscsak „játékosabbá” tegyék az alkotásukat, telepakolták mindenféle fejtörővel. Másrészről viszont ez hivatalosan is egy narratív puzzle játék (azóta utánajártam), tehát műfajához hűen megvan benne minden, ami kell.
A játék utolsó harmadára szánták a fejlesztők az aduászt, amikor gyönyörű, japán animékből ismert, kézzel rajzolt stílusban jelennek meg a karakterek, akik nem csak úgy statikusan állnak, hanem nagyon szép, igaz limitált, de animált mozgással járulnak hozzá a sztori csúcspontjának kiteljesedéséhez. A katarzis azonban bennem nem érte el teljesen a várva várt hatást, és igazából a sztorit egy átlagos történetnek mondanám. Nincs ezzel semmi baj, de mi, az idősebb játékos generáció, már láthattunk, olvashattunk ilyet.
Ami a zenét és a hanghatásokat illeti, a játékot Suzie Yeung narrálja, akit a Genshin Impact, az FF7 és a Honkai Star Rail című játékokból lehet ismerős. A háttérben kellemes zongoramuzsika szól, amely tökéletesen illik a játék hangulatához. A zene és a hanghatások hozzájárulnak a játék mély érzelmi töltetéhez, és tovább fokozzák az élményt.
Belefutottam egy durva bugba is, amikor az egyik új helyszínre váltott a játék, akkor már a kész, megoldott puzzle-s asseteket mutatta, miközben semmit sem tudtam kezdeni a környezettel. Szerencsére egy újraindítás megoldotta ezt a problémát.
Verdikt
Összességében a The Star Named EOS egy szívhez szóló, vizuálisan lenyűgöző és gondolkodtató puzzle játék, amely ha hagyjuk neki, és csak egy laza játékra vágyunk, akkor garantáltan magával tud ragadni. Ajánlom mindazoknak, akik szeretik a mély érzelmi töltetű történeteket és a kihívást jelentő rejtvényeket. A játék rövid (2-4 óra attól függően, mennyire vagyunk jók a fejtörőkben), de tartalmas élményt nyújt, az azonban kérdéses, hogy mennyire fogunk a játék befejezése után még emlékezni rá.
Hozzászólások
Csak regisztrált felhasználók tudnak hozzászólni.
Írd le a véleményedet a témában!