Keresés

CTRL (vagy CMD) + K lenyomásával is megnyithatod.

Kipróbáltuk a Little Big Adventure – Twinsen's Quest demóját

Nem tökéletes, de alapvetően pozitív az összkép

Little Big Adventure – Twinsen's Quest | Teszt
Herczeg Ádám - az AdventureGames.hu szerkesztője
Publikálva: 2024. szeptember 29. (5 hónapja 2 hete)
Olvasási idő: 4 perc

Twinsen kalandjai nagy népszerűségnek örvendtek Európában a ‘90-es évek közepén, és jobb későn, mint soha alapon végre megint köztudatba kerülhet.

Little Big Adventure – Twinsen's Quest - borítókép
Fejlesztő: 2point21
Kiadó: Microids
Megjelenés: 2024. nov. 14.

Kevés olyan demó jelenik meg, amit kvázi azonnal kipróbálok, pedig alapvetően sok minden érdekel, de hát annyi inger ér, hogy az ember háttérkatalógusa akarva-akaratlanul is egyre csak növekszik. Nos, a Twinsen’s Quest pont a kivétel, amit szerda 10:20-kor már töltöttem is le, hogy nem sokkal 11 után meglássam a vége feliratot. Mégis csak egy őshatásról beszélhetek a magam részéről. Igazából annyi mindenről tudnék érni, de hát akkor mi marad majd a teljes játék ismertetőjére? Ezen okból kifolyólag próbálom lényegretörően megfogalmazni, mi tetszett és mi nem ebben az ízelítőben.

Parázs hangulatot okozott például némelyeknél, hogy Twinsen ezúttal nem párja, Zoé, hanem húga, Luna megmentésére indul, ezzel a változtatással azonban szerintem első blikkre nincs különösebb gond. Rögtön van az elején egy vicces jelenete, összességében meg egy hiperaktív nyolcéves kiscsajnak tűnik, amit valamiért üldöznek a klónok. Rajta segít Twinsen, aki ezzel a felelőtlen cselekedetével átvállalta a foglyul ejtett szerepét. Az nem derül ki, miért üldözték Lunát, de ezzel eléggé belenyúltak abba az alapfelütésbe, hogy Twinsent a látomasái miatt zárják a diliházba.

Little Big Adventure – Twinsen's Quest 1. pillanatkép

Innentől kezdve – vagyis a szökésünktől – azonban kvázi az ismert dolgok jönnek szembe, leszámítva már az említett szerepcserét. Ugyanúgy tudunk megszökni, ugyanazt tapasztaljuk a városban (pontosan ugyanazok árulnak el, akik az eredetiben is, ha beszélünk velük), csak mindezt mai külsővel, egy modernizált, amúgy tetszetős dizájnnal. A térkép ezúttal már egy nagy helyszín, viszont a nézetet egy az egyben megtartották. Ezzel nincs baj, viszont én vártam volna, hogy legalább a TARDIS-effektust korrigálják, avagy az összes épület nagyobb belülről, mint kívülről. Emellett több lakóépületet is el bírtam volna viselni, ha már kvázi minden szereplőt nevesítettek, és akik esetén jogosan merülhet fel a kérdés, hogy mégis hol a fészkes fenében laknak…

Nem fogja viszont jobban a kezedet a játék, mint anno, tehát ugyanúgy nem árulja el a program, hol kezdj neki Luna keresésének. Persze, most már van egy naplónk, ami követi az eseményeket, de piros nyilat továbbra se keressünk a térképen, hogy oda kell menni, meghagyták nekünk a felfedezés örömét. Ellenben komoly változáson ment át Twinsen négyállapotos mozgáskultúrája, ami nem feltétlenül baj, de azért szokni kell, hogy főhősünk már ennyire rugalmas. Egyedül a diszkrét állapotban lévő varázsgömbhajítás hiánya fáj – és pont az efféle támadás amúgy most az irányítás rákfenéje. Fura az is, hogy csak életerőcsíkunk van, mágia nincs, de ami nem változott, hogy Twinsen továbbra sem tud úszni. Sajnos nem mentették át a második részből, hogy vízbe fúláskor egy lóherét automatikusan beáldoz a program, hogy megmentsen a Game Over felirattól.

Little Big Adventure – Twinsen's Quest 2. pillanatkép

David Gasman csatasorba állítása szimpatikus húzás, hangszíne azonban sokat változott az évek során, ezért csak kevés nosztalgikus pillanatot tudott okozni Twinsenként. Volt egy hangbeakadásom is, aminek hatására séta közben úgy nyögdécselt, mintha vernék – vagy csak becsípődött a dereka? Hiányzott még, hogy az ellenfelekből meg nem hullanak ki csillagok sérüléskor, így nem tudjuk, hatásosak voltunk-e velük szemben; bár az is lehet, hogy ennek már nem lesz úgy jelentősége, mint régen, de fura lenne, ha rögtön nekimehetnénk a magasabb szintű grobóknak.

Az apró morgásaim ellenére azonnal folytattam volna a játékot, ha lehetőségem lett volna rá. Hogy rövidre zárjam: nem tökéletes, de alapvetően pozitív az összkép, és egy szemernyi kétségem sincs afelől, hogy azonnal belefogok a teljes játékba, amint elérhető lesz.

Hozzászólások

Csak regisztrált felhasználók tudnak hozzászólni.

Trishtan avatar

Sajnos idő hiányában nem értem rá én is elemezni hosszabban a demót, így csak anynit fűznék hozzá Princze mintesztjtéhez, hogy nekem a kedves grafikai megújulás mellé hiányzott a játékmenet modernizálása (meg a lopakodás is, de azt már a tavalyi demóban elengedtem, pedig tuti több haszna lett volna, mint a gugolva bukfencnek).

Legalább utalgatások elkellettek volna, vagy a 2, résznél használt nyíl a holomapre, hogy "hé, arre nézegessé paraszt". Mert így, hogy halvány lila emlékem sem maradt már a játékról, bevallom kavarogtam egy csomót, míg rájöttem pl., hogy hogyan juthatok oda a hajóhoz.

30 éve ez tipikusan olyan kaland volt, hogy gyerekként még rá tudta az ember végtelenszámra áldozni az idejét, míg véletlenül rá nem jött egy idegesítőbb rész megoldására, vagy megnézte az 576-ban a végigjátszást. Utóbbi megoldás ma is használható persze, előbbire meg nem biztos, hogy sokaknak lesz már kedve, ha nem izommemóriából játszanak majd vele.

Princze avatar

Én nem feltétlenül vártam a játékmenettől ennél modernebb megközelítést, de azt hiszem, ez is egy olyan dolog, amit a teljes játék ismerete után érdemes bírálni. Ki tudja, hátha lehet majd lopakodni; elvileg korábban, ha elkaptak valamelyik szigeten, kulcsfontosságú tényező volt.

Én úgy 20 éve tök egyedül játszottam végig ezt a játékot elsőre, akkor sem éreztem elveszettnek magam, és most sem – bár ez köszönhető az izommemóriának is :-) Ellenben egy pontnál megakadva konkrétan a játék (vagyis az egyik karakter) mondta meg akkor, hogy menjek a múzeumba és szedjem fel a hiányzó tárgyat, ha tovább akarok menni.

Az is lehet, hogy csak egyszerűen mást várunk ettől a címtől. Kíváncsi vagyok, milyen lesz a Bú templomán való végigjutás, az elég szenvedős eredetileg xD

Hakapeszimaki avatar

Az első rész nálam kimaradt, de a második rész gyerekkorom meghatározó játéka volt. A karakterek, a sztori, az art-design, a helyszínek, nem volt olyan része, amit ne imádtam volna. A mai napig az egyik legszebb nyári emlékem, ahogy annak idején 9 évesen hetekig gubbasztottam a gép előtt, bújtam az 576 végigjátszását, próbáltam lerajzolni a Dome of the Slate térképét, mire nagy nehezen sikerült a játék végére érnem. Ezzel az új verzióval kapcsolatban felemás érzéseim vannak. Egyrészt nagyon jól néz ki, másrészt viszont mégis nekem valami elveszett kicsit az LBA hangulatból. Minden esetre instant vétel lesz, mert nem minden nap jelenik meg új LBA játék. :)

Princze avatar

A második részhez hasonló szép emlékek fűznek, csak már 12-13 lehettem, mikor először próbáltam, és hát első nekirugaszkodásra még a világítótoronyőrt sem találtam meg. Neki kellett fussak még egyszer (legalább), hogy érdemi haladást érjek el. Utána, évekre rá pótoltam csak az első részt, de nem bánom, mert szerintem az is csodálatos – az irányítást nyilván ma már szokni kell. Legutoljára két éve játszottam végig, tavaly akartam a 2. részt újrázni, de az végül ugrott, viszont a Twinsen's Quest biztos hangulatba hoz annyira, hogy utána nekiugorjak végre. A mai napig talán a legkedvencebb kalandom, évekig minden nyáron végigjátszottam!