Keresés

CTRL (vagy CMD) + K lenyomásával is megnyithatod.

Tales of Monkey Island: Chapter 4 - The Trial and Execution of Guybrush

Marczali Tamás - az AdventureGames.hu szerkesztője
Publikálva: 2009. november 9. (15 éve 4 hónapja)
Olvasási idő: 12 perc

Történetünk azzal kezdődik, hogy Morgen LeFlay leszállítja zsákmányát Guybrush Threepwoodot az első részből ismert őrült francia tudósnak, Marquis De Singe-nek, Floatsom Islandra. Itt aztán mindegy mit mondasz, az események folyamatát nem lehet megváltoztatni. Hamarosan egy dühödt kalózcsürhe elráncigálja Guybrusht, hogy bíróság elé állítsák az első epizódban elkövetett tettei miatt (láthatóan mindenkin teljesen úrrá lett a fertőzés). Az ügyvéd nem más, mint Stan akit a legelső Monkey Islandban ismerhettünk meg. Se a ruhája, se a mozgása nem változott. Bármit is hozol fel védelmedre a vége az lesz a beszélgetésnek, hogy saját magad ügyvédje leszel. Ekkor megkapod a vád anyagát.

Végig olvashatod a vádat. Egyik szemtanú látta, hogy elrontottad a tökéletes X-ét (ami a kincs helyét jelöli). A második vád a Club 41 feldúlása és sérülés okozása. A harmadik Felonious Feline Megrémisztése és végül J. D'oro  kalóz ninja gyűjteményének meghamisítás. Ezen kívül kiderül, hogy a bíróság nem hisz a szivacs (La Esponja Grande) gyógyító erejében és a jegygyűrű pedig fedezi a vádlott temetését.

Most szabadon járkálhatsz a bíróságon. Beszélhetsz a csontvázzal, ha akarsz kis mókát, de először is beszélj a bíróval és kérdezd ki a szemtanúkat. K. Hardtack egyszerű eset. Csak háromszor azt kell mondani neki, hogy hazudik, mire megtörik és bevallja, hogy az X-el kapcsolatos vádak nem igazak.

  • K. Krebbs kisasszonyra nacho szósz ömlött ezzel szerzett sérülést a Club 41-ben. Hardtrack egyből rajzol is egy ábrát Krebbs lábairól. A bizonyíték ebben az ügyben a tányér, amin a nacho szósz volt.
  • J. D'Oro gondja a hamis Ninja kalóz figura, mit Guybrush gyártott le.A bizonyítékot vizsgálva elég egyértelművé válik Guybrush bűnössége.
  • H. McGee gondja, hogy a macskája úgy megijedt amikor Guybrush ráült, hogy nem tud mozdulni. Jelenleg ezzel se tudsz mit kezdeni.

Végül szólítsd magadat, mint szemtanú és kérdezd is ki. Mindegy mit csinálsz ez felhergeli a bírót, amitől őrjöng egy darabig.

Kérj szünetet (recess), ami azt jelenti, hogy visszazárnak a cellába. Kiásni nem tudod magad, mikor kajáért megy az őr. Inkább hívasd az ügyvédedet. A párbeszéd végén az ügyvéd (vagyis Guybrush) kisétálhat a börtönből. Fedezd fel az éjszakai sziget. Ahogy láthatod Stan Guybrush figurákat és szuveníreket árul ügyvédkedés mellett. Kérdezd a képről, hogy rájöjjön nem megfelelő. El is dobja. Vedd fel. Irány a börtön, ahol a rácsok mögött D'Orot találod. Üvegszemre van szüksége, ami olyan vörös mint a fertőzött kalózok szeme, amikor igazán idegesek.

Menj be a Club 41-be (ahová ezúttal lazán beengednek), hogy láthasd, amint LaFlay nem hajlandó tovább dolgozni a franciának. A vita odáig fajul, hogy eltöri a tudós ujját, ami vissza áll normál formájába. Ezután elhagyja a klubbot. Első dolgod a vulkános kép vizsgálata legyen. A bárpultos (aki egyébként a bíró) ad is néhány felest, ami lávából készült. Egyet megtart magának Guybrush, de a másik öt poharat is elrakja. Beszélgess el LeFlayel és a bíróval. Nem tudsz meg túl sokat tőlük. A földről egyik pohárba tölts kék viaszt. Vizsgáld meg festményeket a falom, majd távozz. A sirály melletti lámpásból az egyik poharadba önts egy kevés forró olajat, majd menj balra egészen a kikötőig. Kopogj be az üvegfújóhoz és kérj tőle egy üvegszemet. Ad is egyet. Ráadásul olyat, ami felveszi azt a szemszínt, amit elé raknak és miután beteszik a szemgödörbe, örökre olyan is marad. Az épületből folyik az olvadt üveg. Most a vulkán levet öntsd a láb alakú lámpára, amit így meg is tarthatsz. Az egyik pohárba töltsél belőle majd indulj tovább balra, ahol a macskás McGee mesél neked a szörnyről, ami a dzsungelben él, de még senki sem látta. Minden esetre szórj egy kevés vasat a macskakajába a képedből. Kicsit tovább haladva a stégről egy kis forró zsírt is felvehetsz az egyik poharadba. Visszafelé menj fel Marquis De Singe laborjához és vegyél mintát a furcsa folyadékból (ami füstölög) is, majd a kampóddal szabadítsd ki az elektromágneses majmot a ketrecből.   

Irány vissza a tárgyalásra, ahol nincs más dolgod mint felidegesíteni a bírót (az utolsó választható mondat mindig felidegesíti), és amíg a fertőzés hatása alatt áll használd rajta az üvegszemet, hogy az elnyerje a kért színt. Ismét gyere ki a bíróságról és add oda a szemet D'Oronak, cserébe ő oda adja a kincsestérképet, ami bizonyítani fogja az ártatlanságodat az ő ügyében. Menj is vissza a bíróságra, hívd őt a tanúk padjára és mutasd meg neki a  térképet, minek eredményeképpen újabb vád alól mentik fel Guybrush-t.  Következhet McGee. Egyszerűen használd a majmot a macskán, hogy ezt az ügyet is megoldd.  Most hívd K. Krebbs-t a tanúk padjára. Öntsd a lábra forró üveget (ez megégeti), majd a lávát, savat, végül a viaszt, majd mutasd meg, mint bizonyíték. Ezzel az utolsó ügyet is lezártad.

Kiderül, hogy van még egy vád: a fertőzés elterjedése. Természetesen csak bűnös lehetsz, de azért érdemes végigpróbálni minden szöveget fentről lefelé. Végül megjelenik az egyetlen ember, aki szemtanúként szolgálna abban, hogy nem Guybrush követte el a fertőzést: Elaine. De ő megérzi LaFlay illatát Guybrush-on és a fertőzése okozta őrültségben elrohan a klubba, hogy megölje őt. Hamarosan Guybrush is utánamegy. Vedd fel az asztalról a receptet. Beszélgess el Krebbs-el. Kiderül, hogy nem is Guybrusht utálja, vagyis őt, csak egy másik ugyan ilyen nevű személyt. Ezek után mondj neki egy bókot, mire a két harcoló hölgyemény egyszerre ugrik Guybrush és Krebbs közé, elüldözve ezzel a hölgyeményt. Most a bárnál használd a receptet. Amint elkészült az ital a harcoló páros visszaugrik a bárpultra és Krebbs kijön a mellékhelyiségből. Vedd fel a zsák cukrot, majd lépj bele a ragacsos folyadékba, ami a vécéből folyt ki. A lábadra ragadt papírt vedd fel.  Ismét bókolj Krebbsnek, majd az újonnan szerzett receptet add oda a bárpultosnak. Amíg készíti használd az idézést a darts táblán. Amint visszaugrottak sértsd meg LaFlay-t, hoyg míg veled foglalkozik Elaine megtámadja és véletlenül átszúrja az idézést, ami a voodoo varázslatnak köszönhetően végre a tanúk padjára vonszolja őt. Bár nem túl hasznos, hiszen ideges és Guybrush ellen beszél. Próbáld meg kikúrálni őt a fertőzésből a szivaccsal, de ez se jön be. Éppen kimondanák a halálos ítéletet, amikor LeChuck belép a bíróságra, mindent magára vállal, ráadásul a Voodoo hölgyről is kiderül, hogy az eddigi összes eseményt ő manipulálta (legalábbis a naplója ezt bizonyítja).

Beszélgess el a bebörtönzött Voodoo hölggyel. Elmondja, hogy a szivacs azért nem működik, mert még nem érte el felnőtt korát. Ad egy térképet, aminek segítségével begyűjtheted a hozzávalókat a felnőttséghez.  A térképet lehet hajtogatni. Kihajtva utasítások vannak rajta, rendesen összehajtogatva (először a sarkakat kell), pedig egy komplett térkép a dzsungelről. Először is egy fura anyagból kell szalvétát csinálni, majd meg kell szagoltatni valami büdöset a szivaccsal, majd jöhet az ízlés próbája, a hatodik érzéké, aztán jöhet a desszert. Ha akarsz beszélj LeChuckal is, hogy megtudhasd hogyan jutott idáig. A kikötő felé indulva láthatod, hogy Marquis De Singe elmenekül a laborjából be a dzsungelbe. Menj be a laborba. Morgen LaFlay hasba szúrva fekszik a földön, valamit Guybrush fülébe súg és meghal. A hátsó ajtót a kampókezed segítségével nyisd ki, hogy Guybrush eltegyen néhány levágott lábat, majd hagyd el a labort, irány a dzsungel. Keresd meg a Voodoo hölgy lerombolt kunyhóját és használd a láblámpát a molylepkéken. Irány vissza Stanhez (aki most LeChuck és Voodoo hölgy figurákat árul) és vedd elő a lámpát. Az kiég, de a molyok Stan hirdetőtáblájára szállnak, így nem mennek vissza a dzsungelbe. Kérdezd Stant a LeChuck figuráról. A moly lepkék letámadjak Stan ruháját, ami oda vezet, hogy gazdagabb leszel Stan kabátjának maradványaival. Ezt kombináld is össze a szivaccsal. Ez lesz a szalvétája, hogy le ne egye magát.

Keresd meg a kutat és szórd bele a cukrot, majd márts bele egy lábat. Most irány az oltár és tedd rá a lábat, majd kövesd a fénylő szentjánosbogarakat, míg el nem jutsz a köralakú naptárig, ahol kattints a bogarakra, hogy egy rejtett úton megtaláld a szörnyet, ami egy húsevő növény, ami szenved mert egy oroszlán tappancs ragadt fogába (érted. Nem az oroszlán talpába szúródott a tüske).  Nyomd bele a műlábat a szájába és vedd ki az oroszlánmancsot. Kombináld a mancsot és a szivacsot. Ezzel meg is van a második lépés.

A harmadik lépéshez menj a klubba és kérdezd a pultost a paprika versenyről, hogy szabaddá tegye a paprikát (amit még kézzel se tudsz megfogni olyan csípős). Most irány a labor, ahol láthatod, hogy eltűnt LaFlay holtteste. Ami most itt neked kell a plafonról lógó gép. Húzd a fejedre és nyomd meg az első gombot, hogy elzsibbadjon a nyelved. A visszaúton vigyáz, hogy semmire se kattints, mert egyszer kommentál valamit, akkor elmúlik a hatás. A kampóddal fogd meg a paprikát, hogy megnyerd a versenyt és megtartsd a pokoli termést, amit egyből kombinálj is össze a szivaccsal.

A következő feladat a hatodik érzék megszerzése. Ehhez menj a dzsungelbe és használd a térképet. A kérdőjeles helyre kell eljutnod. A dzsungel szerkezete aszerint változik, ahogy hajtogatod a térképet. Először hajtogass be minden sarkot, így el tudsz jutni a pirosló bálványhoz (a térkép elég egyértelműen mutatja a kulcspontokat). Majd, ha ott vagy, hajtogasd úgy, hogy a piros bálvány össze legyen kötve a kérdőjellel. Itt egy zárt kincsesládát találsz, amit természetesen a kampóddal tudsz kinyitni (bár valószínűleg szét is esett volna, ha belerúgsz). A filozófiailag megkérdőjelezhető esemény után kombináld a kártyát is a mostanra elég érdekesen feldíszített szivaccsal.

Az ötödik dolog egy sokkoló érintés. Ez a desszertje a szivacsnak. Járkálj egy darabig a klub szőnyegén (a kijárat előtt), míg fel nem töltődsz statikus elektromossággal, majd próbáld meg elhagyni a helyiséget. Ezzel meg is vagy. Amint kimész a klubból hallhatod a hatodik hozzávaló hangját, ami természetesen a kürt a dzsungel közepén.

Láthatod, hogy De Singe már az utolsó simításokat végzi az örök élet adó szerkezetén, Elaine és Guybrush pedig csapdába esnek. Próbáld meg a szivacsot beledobni a kürtbe. Sajnos kedvenc beszélő madarunk miatt ez nem sikerül, sőt De Singe fején lévő kézbe repül. Ekkor az őrült tudós el is mondja tervét: le akarja darálni a kürt segítségével Elaine-t, hogy szétszórja a tengerek felet a részecskéit. El is indul felé, de Elaine hasba szúrja. Bár a tudós halhatatlan, így aztán harcolni kezdenek. Dobj cukrot a melletted lévő vízzel teli dézsába, majd nyomd a paprikát De Singe szemébe, majd miután benyomta a fejét a vízbe és a szentjánosbogarak elkezdtek repkedni körülötte beszélgess el vele. Véletlen lekapcsolja a szobor szemét, mire a molyok letámadják a fejét, ezzel elveszíti Guybrush levágott kezét, ami még le is darálja a tudóst a kürttel, majd magára hagyja hőseinket. Nincs más dolgod, mint bedobni a szivacsot a kürtbe, hogy végig nézhesd a váratlan eseményekkel teli képsort. Hát nem ez volt a legsötétebb epizód mind közül?

Adatlap

A Tales of Monkey Island című játékot a Telltale Games fejlesztőcsapat készítette, és a Telltale Games kiadó adta ki.

Ha további infót, leírást, képeket, vagy videót keresel a játékról, akkor irány a Tales of Monkey Island adatlapja.

Hozzászólások

Csak regisztrált felhasználók tudnak hozzászólni.

Írd le a véleményedet a témában!