Újabb videót kapunk, ahol két főhősünkkel is megismerkedhetünk. Dan Murray sportújságíró, Liz Allaire pedig a társasági rovat írója a Toll című lapnál. Őket küldték William A. FitzRandolph birtokára, hogy az esti horror fesztivál díjátadójáról tudósítsanak. Dan nem hajlandó bemenni a rendezvényre, így ő a parkolóban iszogat, míg Liz az interjúkat készíti. Mikor Liz visszajön a rendezvényről, izgatottan meséli Dan-nak az élményeit. Közben észreveszik, hogy Big Albert (a videó elején életre keltett lény) éppen bemászik FitzRandolph irodájába. Liz rögtön a dolgok végére járna, de Dan nem tartja szükségesnek, hogy cselekedjen. Megpróbálhatjuk rábeszélni a fiút, hogy jöjjön velünk, de hajthatatlan.

Induljunk egyedül a villa felé. Kívül is körülnézhetünk, és egy igen érdekes beszélgetést folytathatunk Phil-lel az életunt kertész robottal, de mindenképpen a főbejáraton kell bemennünk az épületbe, az ablakon át nem követhetjük Albert-et.

Bent rögtön megszólít minket a házigazda, így beszélgetésbe elegyedünk vele. Miután végeztünk, Liz levonja a tanulságot, hogy addig nem tud bejutni az irodába, míg FitzRandolph a közelben van. Menjünk vissza Dan-hez és beszéljünk vele.

Dan közönye továbbra is fennáll a nyomozással kapcsolatban, egyfolytában csak a ma esti meccsre gondol, amire fogadott, valamint a jövő péntekire, ami minden eddigit túlszárnyal majd.

Liz-zel menjünk vissza a villába és szedjünk össze néhány dolgot. Rögtön a bejáratnál a jobb oldalon az egyik töklámpáson egy szemüveget találunk. Ezután menjünk hátra, majd balra a könyvtárszobában. Itt a lépcsőkorlátról eltehetünk egy mellényt, valamint a szekrényben találunk egy flakon kék festéket.

Menjünk vissza az előtérbe, majd a bal oldali első ajtón a ruhatárba, ahol Edgar-ral találkozunk. Edgar jelenleg FitzRandolph-ot szolgálja, de titkos vágya, hogy filmekben szerepelhessen. Állítása szerint a külseje miatt nem veszik fel sehova, pedig teljesen „átlagos” körülmények között nőtt fel, és fejlődött ilyenné.

Nézzünk meg a szobában álló Vulkánfless figurát. Ha jobban összevetjük Edgar-ral, némi változtatás után a kiköpött mása lesz. Liz fejében meg is születik a gondolat, hogyan lehet véghezvinni az átalakítást. A leltárban adjuk a Vulkánfless babának a kék festéket, a felvett mellényt és a szemüveget, majd a kész babát Edgar-nak. Edgar nagy sietségében nálunk hagyja a Kalapáló Manny Brown-tól szerzett köpenyt, amiben egészen véletlenül két jegyet találunk a jövő pénteki meccsre.

Ez bizony már meggyőzi Dan-t, hogy érdemes elcsalni FiztRandolph-ot az előtérből. Liz-zel vegyük fel Dan italos flaskáját a motorháztetőről, a csomagtartóból pedig egy flakon olajt. Ezután menjünk vissza a kastélyba, a fotelhoz, ahol FitzRandolp ücsörgött, és vegyük fel a kurblit.

A jobboldali lépcső és a fotelek közötti részen egy folyosó megy jobbra, az irodákhoz. Menjük arrafelé. Sajnos minden ajtó zárva van, de beszélhetünk Szerelmetes Jimmy-vel a robottal. Ő felelős az ajtók nyitásáért. Beépített szoftverével könnyedén kideríti, hogy Liz nem Beverley Torrace, a titkárnő, tehát nem is nyit nekünk ajtót. A leltárban keverjük össze Dan piáját az olajjal, és ajánljuk fel Jimmy-nek. Rövid vonakodás után elfogadja, és a következő ellenőrzésnél, amikor megkérjük, hogy nyissa ki a második ajtót, csodák csodája, de Liz minden paraméterét egyezőnek találja a titkárnőével.

Liz már készíti a diktafonját, hogy vallomást csikarjon ki a nyakon csípett Big Albert-ből, de az se szó, se beszéd kereket old, kezében egy notesszal. Liz még annyit lát az ablakból, hogy Albert egy lapot tép ki a noteszból, és Phil-re, a kertészrobotra bízza, mondván, hogy azt adja a Testetlen embernek. A noteszt viszont a kutyaólba hajítja.

Liz-zel vegyünk fel egy ceruzát a titkárnő asztaláról, majd használjuk a kurblit a FitzRandolph irodájában levő fonogramon. Ekkor a titkárnő irodájában valami zajra lehetünk figyelmesek. Az irodai asztal helyett egy kis szerelmi fészket találunk. Az ágy mellől felvehetünk egy doboz kaviárt.

Hagyjuk el a kastélyt és adjuk a kaviárt Tóbi-nak, a „kutyának”. Amíg ő falatozik, Liz elcseni az Albert által hátrahagyott noteszt. A leltárban a ceruza segítségével satírozzuk át a notesz felső lapját, és máris láthatjuk, hogy a raktárba kell mennünk, amit hátul, a kastély mögött találunk meg.

Liz el is megy a raktárba, ahol az ájultan heverő Albert-et találja. Közben „megjelenik” a Testetlen ember is, és figyelmezteti Liz-t, hogy akik helyben hagyták Albert-et, még biztosan visszajönnek. Emellett segítséget is kér a lánytól, aki belemegy a dologba.

Ezután a kép egy ismeretlen, de elég őrülten kinéző fickóra vált, aki elmondja, hogy a legfontosabbat megszerezte, a többit pedig elássák. De vajon ki ő és mi a legfontosabb?

Másnap délben Dan telefont kap a főnökétől. A főnök sérelmezte, hogy nem jelent meg a cikk az aznapi újságban, és megfenyegette Dan-t, hogy, ha a vasárnapi különkiadásba sem kerül be az írás, akkor mindketten mehetnek a levesbe.

Kelletlenül, de Dan kénytelen visszamenni a kastélyba, ahol Edgar-tól megtudja, hogy Liz-t látták hátramenni a raktárba. A lánynak viszont hűlt helye sem volt a raktárban. Dan érezte, hogy nehéz lesz őt megtalálni, de a jegyek nagyon csábították.

Miután visszakapjuk az irányítást, egyetlen Liz-re utaló nyomot találunk, méghozzá a lány övét, ami a mosdó alatt van. Hagyjuk el a raktárt, de még a kijáratnál fel tudunk venni egy készlet festékszóró sprayt, ami valószínűleg Polipongrác-é (mint később megtudhatjuk, FitzRandolph át akar állni a horror filmekről a családi filmekre, ami ellen többen tiltakoznak például falfirkákkal). Ha visszafele megyünk a kastély elé, találkozunk a részegen fetrengő mexikói Chupacabra-val, aki mellől egy gitártokot csenhetünk el. A leltárban megvizsgálva egy kaktusz alakú sótartó és egy citrom kerül elő. Ezután az autónkból vegyük fel a baseball ütőt, valamint a fűből az elejtett lélekszívó dugóhúzót. Az ütővel verjük szét a kertészrobot ajtaját, amibe beleragadt Chupacabra egyik mancsa. Ezt is eltehetjük. Menjünk egészen jobbra, le a stégre, ahol a mancs segítségével egy kötelet is magunkhoz vehetünk. Ha mindezzel megvagyunk, menjünk vissza a kastély elé és mutassuk meg Liz övét Tóbi „kutyusnak”. Szagot fog, és elvezet minket a raktárba a rácsos aljzathoz. Liz valószínűleg itt tűnt el. Kössük a kötelet a rácsokra, így Dan le tud ereszkedni.

Odalenn megtaláljuk Liz diktafonját, amibe belehallgatva rögtön világosabban láthatunk. Liz és Testetlen ember elrejtették Albert testét egy szarkofágban, hogy időt nyerjenek, de ahogy Testetlen jól gondolta, a tettesek visszatértek és mindkettejüket elkapták. A szarkofág Edgar szerint az Örök Illúzió Templomába került, ahol a mágikus Krom-ha főpapnő uralkodik. A templomba állítólag lehetetlen bejutni a testletapogatók miatt, valamint a halálos csapdák sem kecsegtetnek semmi jóval. Pedig Dan-nak az egyetlen lehetősége, hogy Albert nyomát követi.

Mielőtt faképnél hagynánk a falfirkát takarító Edgar-t, az ajtó mellől vegyük fel Tóbi elhullajtott levelét. Ezután menjünk a stégre, ahol fültanúi lehetünk Légy professzor és a Kínok Költő-je (akiket a játék eleji videóban is láthattunk) között dúló vitának. A professzor ugyanis feltalált egy tele-szállító gépet, amit a Költő szívesen használna (mivel nagy fájdalommal jár az eljárás, és ez adna ihletet), de a professzor szerint az ilyen ajánlkozások morálisan elítélendőek, mivel a gép még csak zéta állapotban van, és kiszámíthatatlanul halálos, főleg a májra. Így a professzor csak olyan jelentkezők fogad, akik három fontos kritériumnak megfelelnek.

1. Társadalmilag feláldozhatónak kell lennie.
2. Az illető várható élettartama legyen rövidebb, mint 1 év, 2 hónap, 9 nap és 37 perc.
3. Át kell esni egy pszichológiai teszten, ami igazolja a végleges és végzetes tudati elborultságot.

A szemben levő két nagy gép között a földön egy fényképezőgép hever. Vegyük fel, majd menjünk vissza a kastély előtt parkoló autónkhoz. Odakinn még találkozunk a Költővel, aki éppen egy nagyítóval égeti a kezét, hogy újabb verseket tudjon költeni. Az éppen aktuálisat meg is osztja velünk.

Fogjuk a baseball ütőt, és essünk neki a kocsinak. Kiderül, hogy az autó nem is a mienk, hanem a főnök feleségéé, ergo, ha tönkretesszük, lapátra kerülünk, vagyis társadalmilag feláldozhatóak leszünk. A szétvert járgányon használjuk a fényképezőgépet. A következő pillanatban már a főnök irodáját látjuk, benne az őrjöngő és felmondási ívet követelő főnökkel (itt amolyan érdekességképpen jegyezném meg, hogy a főnök asztalán levő újság címlapján a Runaway: A Twist of Fate-ből találhatunk egy rabosítási képet Brian Basco-ról). Első pont kipipálva.

A második feltételt sem lesz nehéz teljesítenünk. Használjuk a labor hátuljában levő életmérő gépet. A gép az ember leheletéből mondja meg a várható élettartamot, és szerinte Dan-nek már nem sok van hátra, de még mindig több, mint amennyit a professzor megszabott. Használjuk a gépen Tóbi levelét, hiszen ő minden ősszel meghal és minden tavasszal újjá éled. Dan összerágja a levelet, és úgy fúj bele a gépbe. Így már csak 19 napot és 3 órát észlel a szerkezet. Második pont kipipálva.

A harmadik feltétel a pszichológiai teszt elvégzése. Ehhez tényleg nagyon labilis idegállapot kell, ami a Költő-nek pont meg is van, tanuljunk tőle. Szépen sorjában adjuk neki a dugóhúzót, amivel kihúzza az egyik fogát, a sót és citromot, amit a szemébe szór, valamint a Chupacabra karmait használjuk a táblán. Ezek mind szörnyű fájdalommal járnak, és újabb versek megkomponálására ösztönzik. Ezeket a verseket fogjuk mi a felhasználni a teszten.

Beszéljünk Légy professzorral (valahol a labor légterében kering). Mondjuk neki, hogy készen állunk a tesztre. Minden képnél válasszuk az aktuálisan oda illő versikét. Végül átmegyünk a teszten és használhatjuk a tele-szállítót. Beszéljünk vele megint. Cukkoljuk fel, hogy a teleszállítás ilyen kis távolságon belül nem kunszt, nagyobb távolságokon kellene tesztelni. Dan rögtön fel is ajánlja a raktárt, ahova a Költő cipeli el a gépet. A festékszórókkal alakítsuk a portált szarkofágszerűvé, majd közöljük Edgar-ral, hogy a szállítók itt hagyták a szállítmányt. Újabb szállítók érkeznek, akik Edgar felügyelete alatt elszállítják a pakkot Krom-ha piramisába. Pillanatokon belül Dan is felbukkan III. Amenofis bőrébe bújva, elkerülve így az elfogást és elcsábítva Krom-ha papnőt.

Liz-nek és Testetlen embernek nem megy ilyen jól a soruk. Mindkettejük gúzsba van kötve az őrült kinézetű fickónál. Liz-nek egy bizonyos kapitánnyal kéne a vacsorát elköltenie. A lány homályos utalásokat kap, hogy egy óra múlva valami történni fog. Eközben Dan megpróbálja rávenni a papnőt, hogy nyissák ki a szarkofágot, így juttatva haza Albertet. A papnő véletlenül elkotyogja, hogy a robotok csak neki engedelmeskednek, mert Dr. Zelssius (ő lehet az őrült kinézetű alak) úgy programozta őket, hogy annak a parancsait kövessék, akin az a bizonyos nyakék van. Dan-nek így nem nagyon van menekülési lehetősége, kénytelen Krom-ha kedvében járni és megszerezni a nyakéket.

Nézzünk körül a hálószobában. Az asztalon egy érmékkel teli vázára lehetünk figyelmesek, de nem tudunk szerezni belőle. Beszélgessünk a papnővel, majd kérjük, hogy hadd csókoljuk meg. Míg ő Dan karjába fonódik, a fiúval elcsenhetünk egy érmét.

Ezután hagyjuk el a szobát. Körülnézhetünk a főteremben, de egyelőre nem sok érdekeset találunk a bogarakat ontó szökőkúton kívül. Keressük meg a korábban emlegetett Árnyak Orákulumát, aki a kétszárnyú ajtó mögött rajtőzik. Előtte nincsenek titkok, kérdés nélkül tudja kik vagyunk, és mik a szándékaink. Hajlandóságot mutat a segítségre, mivel szerinte a papnőnek nem kellett volna megbolygatni élő és holt közötti dolgokat. Elárulja, hogy egyes egyedül a Holtak könyvével küldhetjük vissza őt a túlvilágra. Ennek a megszerzéséhez viszont tesztnek vet alá minket. Először is meg kell szerezünk 8 hieroglifát, majd mondattanból vizsgát kell tennünk. A könyvet csak ezek után kaphatjuk meg.

Nos, akkor álljunk neki begyűjteni a jeleket. Egy már megvan, hiszen az ellopott tallér hátulján ott díszeleg egy madár. Menjünk ki az orákulum terméből fel a lépcsőre, ahol az őr áll. Beszélgessünk vele. Nagyon büszke a fegyverére, ami még a Narmer dinasztiából való és több, mint 5000 éves. Éppen ebben rejlik az ereje. Fogjuk a baseball ütőt, és használjuk az őrön. Dan azt hazudja neki, hogy az ütő már 6000 éves is elmúlt, de hajlandó elcserélni az őr pálcájára (megvan a második). A képernyő jobb oldalán, az oszlopok mögött a felső ajtónál egy terem nyílik, benne néhány szarkofággal. Ez egy itt a piros, hol a piros játék, csak múmia változatban. Nem bonyolult. A múmia először megjelenik valahol, eltűnik, majd egy másik szarkofágban újra megjelenik. Mindig az óramutató járásával megegyezően mozog és egy játékon belül mindig ugyan annyit lép. Ha elkaptuk, vegyük el tőle a tőrt (megvan a harmadik). Most a képernyő bal oldalán levő ajtón menjünk a színház terembe. Itt két robot (Pazzo és Pintyőke) őrzi a szarkofágot, amiben Albert hever. Sajnos nem mehetünk a koporsó közelébe. Beszélgessünk velük. Kérjük meg Pintyőke-t, hogy varázsoljon nekünk. Ha végzett vegyük el a cilindert és a varázspálcát, majd menjünk vissza azokhoz az oszlopokhoz, ahol az itt a piros, hol a piros játékot játszottuk, de most az alsó ajtón menjünk be. Egy kis terembe érünk, ahol középen egy apró forgó piramist találunk a levegőben. Dan akárhogy próbálja, nem tudja felvenni. Helyezzük rá a cilindert, majd üssünk rá a varázspálcával. Vegyük fel újra a cilindert, és lám, a piramis eltűnt, helyette a plüss nyúl jelent meg. Menjünk vissza a színház terembe, és az asztalról végre fel tudjuk venni a piramist, amin négy hieroglifa is van (már csak egy hiányzik). Irány vissza az orákulum termébe és hátul, a vészkijárat ajtajáról a tőr segítségével válasszuk le a matricát. Végre megvan mind a 8 hieroglifa.

Adjuk mindet az orákulumnak, így kezdetét veheti vizsga mondattanból. 5 kérdésre kell 5 helyes választ adnunk. A feladat egyszerűbb, mint amilyennek elsőre tűnik. Mindig az a megfelelő válasz, ami azon a helyen áll a válaszok között, ahányadik a hozzá tartozó hieroglifa. Tehát, ha az adott mondatban az öt jel közül a kígyó a második és a válaszok között is a kígyó a második, akkor az a megoldás (A magyar fordításban némelyik jel neve nehezen felismerhető. A spirál alakú jelet célpontnak fordították, a hullámvonalat pedig csavart vonalnak. A többi jel felismerhető.).

Ha sikeresen átmentünk a teszten, egy bogarat kapunk üvegbe zárva. Közben az orákulum meggondolja magát, és nem segít tovább, mert rájött, hogy szereti Krom-ha-t. Sebaj, magunk is megtaláljuk a könyvet. Ellenőrizzük a leltárban a bogarat, Dan felismeri, hogy nőstény egyedről van szó. Nocsak, a szökőkútban pedig csupa hím egyed rohangál. Itt biztosan van valami összefüggés.

Engedjük el a bogarat a szökőkútnál. Az összes bogár őt fogja követni, mi pedig megszerezhetjük a Holtak könyvét, ami egyelőre zárva van. Illesszük a zárba a kis piramist és olvassuk fel az igét. Tulajdonképpen mindegy melyik választ mondjuk, előbb-utóbb megtaláljuk a megfelelőt.

Dan megszerzi a nyakéket, Big Albert pedig visszakerül a professzor laboratóriumába. Sajnos agy nélkül. A szervet FitzRandolph és Dr. Zelssius rabolta el, akiknél Liz vendégeskedik. Most már tudjuk, hogy a doktor által korábban emlegetett kapitány nem más, mint FitzRandolp, és a legfontosabb, amit már megszerzett, az Albert agya. De vajon mik a terveik?

Liz-zel lehetőségünk van elbeszélgetni FitzRandolp-fal. Ő is emlegeti az egy óra leteltét, amit korábban már Dr. Zelssius-tól is hallhattunk. William-ből nem sokat tudunk kiszedni, mindössze annyi derül ki, hogy terveik vannak Albert-tel, valamint, hogy az egész ügy az MKO új irányvonala körül forog. FitzRandolp biztosít bennünket, hogy másnapra mindent megtudhatunk, ahogy az egész világ is.

Mivel „házigazdánk” megengedte, hogy mi válasszunk vacsorát, így hagyjuk el az ebédlőt, és a fogadószobában beszéljünk Adrian-nal a szakácsrobottal. Egyfolytában csak főzőcskés témákról beszél, de kiderül, hogy igencsak retteg a hidegtől. Ez még jól jöhet.

Nézzünk be a jobbra levő fagyasztóba. Liz is fázik, így csak az ajtóból tudjuk megnézni, mik vannak a hűtőben. Csupa tengeri herkentyű.

Irány vissza az ebédlőbe és mondjuk FitzRandolp-nak, hogy mit szeretnénk vacsorázni (soroljuk el mindazt, amit a hűtőben láttunk). Ekkor ő hivatja Adrian-t, aki így kénytelen a fagyasztóba menni, Liz pedig aljas módon bezárja őt.

A fogadószobában vegyük fel a pultról a fecskendőt, és a süti formát, valamint a falon lógó ejtőernyőt és a késkészletből egy kést.

Most a bal oldali ajtón menjünk a páncélterembe. A baloldalon levő szekrényből eltehetünk egy nyugtatófegyvert. A darts tábla alól a fegyverhez tartozó nyugtató lövedékeket, a jobb oldali szekrényből pedig egy síbotot. Használjuk a lövedéket a fegyveren, majd ezt a megvadult malajziai arapapagájon, ami a felhúzott dobozban vergődik. Ha lenyugodott, engedjük le a karral, így egy szíj lesz a jutalmunk. (Ha kedvünk tartja, használhatjuk a nagy kitömött medvét is, Liz elég érdekes dolgot művel. Később még jól fog jönni.)

A fecskendőt töltsük meg nyugtatófolyadékkal, majd menjünk vissza az ebédlőbe. Amikor FitzRandolph hátradől, és a pipáját a kocsira teszi, töltsük meg a nyugtatóval. A következő szippantásnál ájultan borul az asztalra. A kocsiról Liz felveszi az irányzatváltásról szóló dokumentumot, valamint magát a zsúrkocsit.

Menjünk ki az erkélyre. Kombináljuk a síbotot a süti formával. Ezzel a szerkezettel könnyedén megbabrálhatjuk az erkély ajtaja feletti függönykarikát, ami az erkély üveg kupoláját nyitja.

Az ebédlőben levő széfet tegyük a kocsira, majd erősítsük rá a szíjjal, végül kössük rá az ejtőernyőt. Az egész cucc szépen földet ér, és Liz elpucol egy ócska oldalkocsis motorkerékpáron Légy professzor laboratóriumába.

Ott felélesztik Albert-et, aki elmondja, hogy mikrochipeket keresett FitzRandolph irodájában aznap este, mert rájött, hogy William és Dr. Zelssius azokkal manipulálja a többi szörnyet. Liz belefeledkezik a dokumentum olvasásába, és közben sajnos FitzRandolph is megjelenik a robotjaival. Sajnos Liz-nek nem marad ideje menekülni. Mivel korábban ő már fogságban volt, már belé ültettek egy chipet, aminek a hatása most érződik. Erről az egy óráról beszélt korábban Zelssius és FitzRandolp is. Miután mindenkit elfogtak, azt tervezik, hogy Dan agyába is chipet ültetnek.

Kettesben maradunk a lekötözött Dan-nel és Légy professzorral. Beszéljünk a proffal. Elmondja, hogy Zelssius nagyon felidegesítette, és ilyenkor a teste amolyan védelmi mechanizmusként maró anyagot termel. Ezt rendszerint ki szokta köpni, de most nincs itt a köpőcsészéje. Mondjuk neki, hogy köpjön felénk, a bal kezünkön levő szíjra, hogy szabad legyen a kezünk. Sajnos azonban nem tud elég messzire köpni, csak a bal lábunk szabadul ki.

Szólítsuk meg Zelssius-t a fal mögött, amerre kiment. Egyetlen kérdést engedélyez (bár ezt akárhányszor eljátszhatjuk vele). Kérdezzük tőle, hogy nem is sejtette, hogy Légy professzor hülyére akarta venni, és az orra elől akar megszökni? Erre a doki lefújja Legyet légyirtóval és visszahúzza a kalitkát. Dan persze újra leengedi, és a felbőszült profnak most már van elég nyála, hogy Dan kiszabaduljon. Légy-gyel elintézik Zelssius-t, majd kiszabadítják a többieket és elfogják az éppen megjelenő Liz-t. Légy kioperálja a fejéből a chipet, de sajnos egy darabka beletört, Liz nem tér magához.

A lány egy álomvilágban ébred, ahol a Költő két gombot ad neki és elmondja, hogy csak akkor szabadulhat, ha legyőzi legnagyobb félelmét és szégyenérzetét. Megjelenik egy lift és indulhat Liz újabb kalandja. A lift paneljén elvileg 6 gombnak kellene lennie, de csak 3 van. Szépen sorban járjuk végig az emeleteket.

80. emelet: Egy terembe érünk, ami tele van dobozokkal, valamint saját magunkat is látjuk egy stúdióban, amint egy közleményt olvasgatunk FitzRandolph kongresszusi képviselőségéről. Az asztalról fel tudjuk venni a korábban szerzett noteszt, illetve a kaktusz kabátjáról egy választási jelvényt. Liz szemmel láthatóan nem emlékszik semmire és a tárgyakból rakosgatja össze emlékeit. Irány a lift.

11. emelet: Egy sötét szobába érünk, benne egy festővászonnal. Ha megnézzük, megjelenik Liz testvére, Kiskirálylány. 5 témára lenne szüksége, hogy a galéria megnyitóra elkészüljenek a festményei. Nekünk kell témákat szolgáltatni. Balra a liftajtótól van egy szénabála. Szó szerint tűt kereshetünk a szénakazalban. Egy varrókészlet lesz a jutalmunk. Liftezzünk.

14. emelet: Megint egy furcsa szobába érkezünk benne fürdőkáddal, festménnyel, széffel, fogassal. A fogasról rögtön elemelhetjük a bukósisakot. Liz-ben újabb emlékképek törnek fel. A kád feletti tusoló fejét is eltehetjük. Próbáljuk meg kinyitni a széfet. Természetesen nem sikerül, ám ekkor megszólal a széf melletti festményről a fejetlen Spencer McDundee, aki állítólag tudja a kombinációt. Csak éppen nem hajlandó elmondani, míg nem teszünk érte valamit. Viszont azt nem mondja meg, mire lenne szüksége. Vissza a liftbe.

Az egyik nálunk levő gombot helyezzük az első üres helyre a lift panelján (csak akkor képes rá Liz, ha a varrókészlet nálunk van, mivel azzal rögzíti).

73. emelet: Az Allaire házba érkezünk, azon belül is a bálterembe. Armando, az inas robot elmondja, hogy nagy party lesz, a város krémje eljön. A robot szeretne táncolni Liz-zel, de éppen ez Liz legnagyobb szégyene, mivel rettenetesen táncol. Mindenestre ígéretet tesz Armando-nak, de ehhez előbb még egy táncrendre lenne szüksége. Menjünk a bárpulthoz  és a földről vegyük fel Dan flaskáját, a pultról egy facsarót, a jégtartóból pedig a plüssmacit. Mindegyikről újabb és újabb emlékek ugranak be a lánynak. Gyerünk vissza a liftbe.

Illesszük be a másik gombot a következő üres helyre.

5. emelet: A szobában, ahova érkezünk, egy hatalmas krokodil várakozik tátott szájjal. Emellett egy kártyafát és egy tűzoltó készüléket és találunk. Liz egyelőre nem mer a krokodil szájába ugrani, nem elég bátor hozzá. Használjuk a facsarót a tűzoltó készüléken. Liz úgymond kifacsarja belőle a színt egy üvegbe. Ezután tegyük a tusoló fejét a kártyafa fölé. A Költő majd segít.

Menjünk vissz a 11. emeltre Kiskirálylány-hoz. Adjuk neki az általunk gyűjtött tárgyakat, amik emlékeket ébresztettek Liz-ben. Ezek jó alapanyagok lesznek az 5 hiányzó festményhez. Tehát adjuk át a noteszt, a választási jelvényt, a bukósisakot, a plüssmacit és Dan flaskáját. A lány szépen lefesti Liz emlékeit, de sajnos lángoló vörös festék nélkül nem tudja azokat szignózni és így mit sem érnek. Még szerencse, hogy az 5. emeleten kifacsartuk a tűzoltó készüléket. Adjuk át a lángoló vörös színt. Kiskirálylány cserébe a segítségünkért visszafesti Spencer McDundee fejét, aki pedig ezért cserébe elárulja a széf kombinációját. Liz végre visszaszerezte a bátorságát.

Ha már úgy is itt vagyunk a 14. emeleten, nyissuk meg a csapot, majd menjünk gyorsan az 5.-re.

A kiáramló víztől a csenevész kártyafa szépen kivirágzott. Liz-nek most már van elég bátorsága, hogy beleugorjon a krokodil szájába. Legyőzte legnagyobb félelmét és jutalmul egy fél gombot kapott. Mielőtt még elhagynánk az emeletet, szüreteljük le a kártyafát. Egészen véletlenül egy táncrend akad a kezünkbe.

Liz automatikusan visszamegy a 73. emeletre, az Allaire házba. Armadno tangót szeretne táncolni, de a zenekar nem ismeri. Nekünk kell rá megtanítani őket. A zenekar a háttérben látható virágváza. A vázában 6 virág van, de ebből csak 4 ad kellemes hangokat. Indítsuk el mindegyiket egyenként és jegyezzük meg, melyik kettő nem szükséges a zenéhez. Ha megvan a 4, ami szükséges, akkor indítsuk el az egyiket. Valamelyik oldalon kis hangjegy fog alulról felfele lüktetni, általában három ritmuson keresztül, majd szétpukkad. A következő virágot kicsivel az után kell indítani, amikor az előző felúszó hangjegye szétpukkadt. Ezt kell végigismételni mind a négy virággal (elég frusztráló feladat, mert nagyon nehéz pontosan eltalálni a megfelelő ritmust, illetve előfordul, hogy a hangjegy elfelejt megérkezni). Ha hibázunk, a virágok elhervadnak és kezdhetünk mindent elölről, mivel a hangszerek kiosztása is megváltozik a virágok között. Ha sikeresen megoldottuk, Liz egy „fantasztikus” táncot lejt Armando-val, legyőzi legnagyobb szégyenét, és jutalom gyanánt megkapja a gomb hiányzó másik felét, amit rögtön fel is használ, hogy elérjen az utolsó emeletre.

Az utolsó emelet egy dzsungel környezetre emlékeztet. Itt van Tóbi és Dan, aki Tarzan-t játszik kissé együgyűen. Pár szót beszélhetünk vele. Liz kénytelen rájönni, hogy az egyetlen igaz kívánsága végig ott volt a szeme előtt Dan személyében. Végre elcsattan egy csók is.

Légy professzor tervet eszelt ki a szökésre és a chipek eltávolítására. Dan-nek kell ebben segítséget nyújtania. A professzor asztaláról vegyünk fel egy filter teát. Menjünk a laborba, majd be a vasajtón. A barlang hátsó részében felvehetünk egy robotfejet, valamint középtájon találunk egy hordó puskaport is. A tea filtert töltsük meg puskaporral. Irány vissza a laborba, az emeltre és be a liftbe.

Menjünk végig a folyosón, majd be a bal oldali ajtón. Eva Morte és a Kaszás ücsörögnek ott. Tulajdonképpen semmi érdekeset nem tudunk meg tőlük, mindössze annyit, hogy elmebetegek. A rendezői székről egy papír cetlit vehetünk fel, rajta egy kóddal, valamint a retikülből előkerül egy karkötő és a jegyek a bokszmeccsre.

Menjünk át a szemközti szobába. Éppen itt mozizik FitzRandolph és Edgar. William azt hiszi, hogy Zelssius már elvégezte rajtunk a beavatkozást, így nem gyanakszik. Minden áron le akar menni a laborba, ha végzett a filmmel. Próbáljuk meggyőzni mindenféle indokkal, míg végül nem marad más, mint, hogy megmutassuk neki a karkötőt (amit Zelssius eredetileg Liz-nek szánt), így kicsikarva némi magányos időt magunknak. FitzRandolph nagyon toleráns és megígéri, hogy nem fog zavarni minket.

Irány vissza, a folyosó másik végére, az automatához. Használjuk rajta a korábban szerzett kód papírt. Az ajtó kinyílik és lemehetünk Légy professzorhoz. Adjuk neki a robotfejet és a Liz-nek szánt karkötőt (valahol a levegőben kering a tökmag). Azt mondja, most már minden adott ahhoz, hogy a chipeket eltávolítsa és megszökjenek.

Közben Dan-ban is éledeznek gyengéd érzelmeket Liz iránt. Biztatja az ájult lányt, hogy legyen erős. Ismét Liz álomvilágában találjuk magunkat. Immár Tarzan párjaként, Jane-ként. Egy sziklával betöri a másik énjét fogva tartó üveg ablakot. Rájön, hogy csak akkor ébredhet fel, ha megszabadítja a másik önmagát FitzRandolph rabsága alól.

Beszéljünk a másik Liz-zel. Mondjuk neki, hogy biztosan tudjuk, hogy nem ugyan az a személy vagyunk, mert mi sohasem sminkelnénk ilyen borzalmasan. Erre a hasonmás elrohan Nora-hoz, a sminkeshez, de nem találja.  Miután visszajött, kérdezzük meg újra, hogy nem jött-e meg a sminkes. A hamis Liz ismét elszalad, mi pedig átkutathatjuk a táskáját. Egy karkötőt és két jegyet találunk, de ezek valahogy másmilyenek, mint a valóságban. A szék mellett jobbra egy szerszámos doboz is hever. Ebből egy csőbilincset és egy mágnest rakhatunk el.

Hagyjuk el a szobát, irány a lift. Mivel most vagyunk a 41. emeleten, így a következőre, a 30.-ra menjünk. Itt találkozunk Liz másik testvérével, Anne-Marie-vel. Elbeszélgethetünk vele. A legérdekesebb téma a lányok kiskorára vezet vissza, amikor egy másik lányt voodoo szertartásnak vetettek alá. Egy babára rátették a lány haját és zsebkendőjét, majd a sárba dobták, így az igazi lány is belesett. Mielőtt liftbe szállnánk, vegyük fel a lila köpenyt és az íróasztal oldalából a kurblit.

Irány a 68. emelet. Itt találjuk azt a gépezetet (egy hatalmas fonogram), amivel a chipeltek agyába ültetik a szép gondolatokat FitzRandolph-ról. A gépet nem tudjuk leállítani, de a háttérben keringő autóról elemelhetünk egy ejtőernyőt. Liftezzünk tovább.

52. emelet: Megint a dzsungelbe érkezünk, ahol alsógatyás Dan barátunk már vár minket. Baloldalról fel tudunk venni egy tamtam dobot, aztán beszélhetünk Dan-nel. Érdeklődjünk Dan kése felől. Egy kis célbadobós játék következik, de bárhogy próbálkozunk, semmiképpen sem tudjuk majd eltalálni az almát. Dan vigaszdíjként nekünk adja a gyümölcsöt. Liz-zel trükközzünk kicsit és rejtsük az almába a mágnest, majd kérjünk újabb célba dobást Dan-től. A mágnes magához vonzza a kést, telibe találjuk az almát, és Dan jutalmul nekünk ajándékozza a kést. Menjünk a liftbe.

30. emelet: Korábbi beszélgetésünkből kiderült, hogy a tesó sok hangszeren képes játszani. Adjuk a tamtam dobot Anne-Marie-nek, és kérjük meg, hogy játsszon rajta. Kotta nélkül azonban nem hajlandó, mert ő nem improvizál.

52. emelet: Beszéljünk Dan-nel. Kiderül, hogy van egy vajákos ismerőse, akinek van kottája tamtam dobhoz, de nem adja oda, mert mérges. Az is kiderül, hogy a vajákos szereti az állatok harcát nézni. Véletlenül van nálunk két jegy, ami egy állati csatára szól. Adjuk át, cserébe mienk a kotta.

30. emelet: Anne-Marie most már hajlandó nekünk játszani a dobon, aminek hatására megelevenedik a háttérben látható „Rituálé” című kép. Liz-zel belemászhatunk és elcsenhetjük a voodoo babát.

68. emelet: A késsel vágjunk egy darabot Zelssius ruhájából, adjuk rá a voodoo babára, majd tegyük a fejére a karkötőt, hogy jobban hasonlítson, végül pedig tegyük rá a csőbilincset, hogy mozdulni sem tudjon.

Zelssius abbahagyja a dobolást, a robotok leállnak, az agymosásnak vége szakad. Végre Liz is magához tér és elmondja FitzRandolph tervét a többieknek, hogy az egész műfajváltás csak azért volt, hogy jobb színben tűnjön fel a választó polgárok előtt, mivel kongresszusi képviselő szeretett volna lenni. Azonban sok szörny nem akarta támogatni, és nem akartak részt venni a családi filmek forgatásában, így ők chipet kaptak az agyukba, hogy engedelmeskedjenek. Sajnos rossz hír, hogy William leforgatott egy propaganda filmet a befolyásolt szörnyekkel, akik csupa szépet mondanak róla. Liz-nek az az ötlete támadt, hogy forgatni kellene egy ellen propagandát Eva Morte-val és a Kaszás-sal, és kicserélni az eredeti filmre. Közben Légy professzor is elkészült a chip eltávolítóval, szóval minden adott a dologhoz. Csakhogy a megszabadított Eva és a Kaszás nem valami segítőkészek.

Dan a legnagyobb áldozatot hozza az ügy érdekében, ami csak tőle telik. Adjuk át a két szadistának a péntek estére szóló, minden eddigit felülmúló meccs jegyeket. Cserébe hajlandóak újraforgatni a filmet.

Kifelé menet láthatjuk, hogy FitzRandolp éppen az irodájába tart. Sajnos a vetítő szoba ajtaját bezárták, így menjünk utána az irodába, és beszélgessünk vele. Mindenféle téma szóba kerül, a dohányzás, Liz interjúja, hogy miért akar képviselő lenni. Ha mindet letudtuk, Dan elhagyja az irodát. Azon nyomban menjünk is vissza és mondjunk egy indokok William-nak, hogy miért érdemes leszokni a dohányzásról, mivel az anyák nem szeretnék, ha egy dohányszagú ember karjába kellene adniuk a gyereküket. Ez meggyőzi William-et és nekünk adja a pipáját.

Most használjuk a puskaporos tea filtert a vetítő terem ajtaján, majd gyújtsuk be a pipával. Az ajtó kinyílik, Dan elveszi Edgar nagynyomású tisztítóját.

Irány a labor, de most ne Légy professzor felé menjünk, hanem jobbra a folyosón. Itt várakozik a Költő, Testetlen ember és Nagy Albert. A tisztítóval csutakoljuk le Testetlen-t, aztán figyeljük erősen a történéseket.

FitzRandolph vállalata a tönk szélére került, a részvények értékei zuhanni kezdtek, William A. FitzRandolph hiteltelenné vált és politikai álmai is füstbe mentek.

Dr. Zelssius a Légy professzor által beültetett chipnek hála jobb ember lett és bicikliszerelő műhelyt nyitott.

Dan és Liz megtarthatták az állásukat a Toll-nál, sőt, a főnök még dicsérő szavakkal is méltatta őket. Megöregedve, de annál boldogabban éltek együtt kis házikójukban, valahol Los Angeles-ben.