Első lépésben nézzük meg a hajóárbocra kifüggesztett amolyan listaféleséget, ami egy mágikus kard elkészítéséhez szükséges hozzávalókat tartalmazza, amivel le lehet győzni LeChuckot. A lista szinte összes eleme megvan, már csak az elbűvölt gyökérből készített sör hiányzik, aminek szénsavasnak kell lennie. De vajon hol találunk ilyet?

Beszéljünk Elainenel, aki azt javasolja, hogy nézzük meg a hajó farában található majomkoporsót. A leltárban használjuk a koporsón a nagyítót és voila, máris megvan az üveg sör. Csakhogy már nincs benne szénsav. Sebaj, menjünk a leltárba és kombináljuk a mentolos cukorkát a sörrel. Készen is van a szénsavas sör.

Most a szénsavas sört kombináljuk a karddal. Ekkor Guybrush fenyegetően lóbálni kezdi a levegőben a sört és a kardot LeChuck felé. A kalóz erre válaszul nekünk jön a másik hajóval, mire Guybrush elejti a sört. Viszont egy kötél Elaine mellé esik az ütközéstől.

Kérjük meg Elainet, hogy dobja át nekünk a kötelet. Mivel egyéb kötöttségei miatt ezt nem tudja megtenni, inkább a lábaival megragadja a kötelet és ledönti vele a hajóárbocot. A ledőlt árbocon Guybrushsal át tudunk mászni a másik hajóra, és a karddal vághatunk egy darab gyökeret LeChuck növényéből, ami Elaine bal oldalán ücsörög. A levágott gyökeret dobjuk a hordó grogba, majd adjunk még hozzá mentolos cukorkát is. Ez a lötty pótolja az elvesztett szénsavas sörünket. Mártsuk bele a kardot, ami ezáltal végre mágikussá válik.

Sajnos a karddal Guybrush lyukat üt a hordó alján, amiből szivárogni kezd a varázslötty és beteríti az egész fedélzetet. Használjuk a kardot LeChuckon. Mikor Guybrush LeChuckba döfi a kardot, a kalóz hirtelen megragadja Guybrush kezét és megfertőzi. A varázslat ugyan sikerül (bár nem úgy, ahogy Guybrush tervezte), de LeChuck nem hal meg, csak halandó emberré változik. Guybrush eközben nem tud uralkodni a fertőzött kezén és eldobja a kardot. Tűz üt ki a fedélzeten, ami a kifolyt varázslötty mentén továbbterjed a puskaporos hordókhoz, és az egész hajó felrobban, Guybrush pedig a törmelékeken úszva egy sziget partján köt ki.

A szigeten egy helybeli kelti Guybrusht, de sajnos pórul jár, mivel az engedetlen kéz orrba vágja őt. Ekkor megjelenik a sziget újságának, a Keelhauler Gazettenak a főszerkesztője, Davey Nipperkin és faggatni kezdi Guybrust. Eláruljuk neki, hogy mi Guybrush Threepwood a hatalmas kalóz vagyunk, és egy hajóra van szükségünk, hogy visszamehessünk Elaineért. Davey pedig elmondja nekünk, hogy Flotsam szigetéről lehetetlen hajóval elmenni, mert az év 365 napjában a sziget felé fúj a szél, és minden hajó zátonyra fut, ami megpróbál kihajózni. Bár egy hajó van a szigeten, de ha a széljárás nem változik, akkor a hajó nem megy sehova.

Daveynek titkos információi vannak, hogy esetleg más módon el lehet hagyni a szigetet, de addig nem hajlandó megosztani velünk, míg nem hajtunk végre valami izgalmas kalóztettet, míg küzdelmes csatában nem szerzünk egy hajót, és míg meg nem szerezzük a szigeten eltemetett kincseket.

Ha végeztünk a beszélgetéssel, induljunk el a házak előtt balra, míg egy olyan épülethez nem érünk, ami mellett kötélkerítés van. A kötélen pedig egy cédula lóg és valami kalózvadászról szól. Egyelőre nem kell tőle félnünk, de nem árt az óvatosság.

Balra továbbhaladva egy árusra lehetünk figyelmesek, aki üveg egyszarvú figurákat árul. Crimpdigitnek hívják, és ha beszélgetünk vele, nekünk ad „U” alakú üvegdarabot.

Balra fenn a szirten egy doktor háza található. Kopogtathatunk az ajtón, de kedvező válasz nemigen érkezik, ráadásul a tábla is azt mutatja, hogy a doktor elfoglalt. Viszont az ajtó mellett a falon lógó virágokat fel tudjuk venni.

Ha még tovább megyünk balra, elérünk a stéghez, ahol valóban ott ringatózik a sziget egyetlen hajója a Screaming Narwhal. Kapitánya Reginald Van Winslow, akinek Guybrush felfedi kalóz kilétét, és azt is, hogy mi a célja a hajóval. Szemmel láthatóan felkelti az évek óta a szigeten rostokoló kapitány érdeklődését a kijelentés. Azonban minden próbálkozásunk hiábavaló. Ha a pallón megpróbálunk feljutni, Guybrush visszacsúszik a stégre, mivel a pallót zsírral kente be a kapitány. Ha a horgony láncán szeretnénk felmászni, akkor pedig izzó parazsat kapunk a nyakunkba. Annyi előnye van a dolognak, hogy a stégre felhordott zsír a parázstól begyullad, így ha szükséges, lesz tüzünk. Harmadik lehetőségként még a szárítókötél megmászása kínálkozik, de Van Winslow itt is résen van, és nem hagyja, hogy sikerre vigyük küldetésünket.

Mielőtt még elhagynánk a stéget, vizsgáljuk meg a kötélen lógó zoknit. Egy belépőkártya lapul benne a Club 41-be.

Menjünk is a klubhoz, és kopogjunk be az ajtón. Mutassuk fel a belépőt és kössük fel a szemfedőt. Ezután már beléphetünk. Guybrush keze azonban megint megvadul, és verekedésbe torkollik a jelenlétünk. Miután kijövünk a klubból, Davey már ott várakozik és megdicsér minket a csodás verekedésért. Ez aztán valódi kalóztett volt, így van miről írnia az újságban. Verekedés közben egy fickó az italával együtt kirepült az ajtón. Az üvegszilánkok közül vegyük fel a kis kardra szúrt olívabogyót.

Mivel itt a településen már nincs semmi dolgunk, menjünk a dzsungelbe. A dzsungel bejárata az üvegárus mellett található. Átlépve a kapun egy elágazó ösvényhez érünk. Az alsó ágán folytassuk az utunkat és szólítsuk meg a földön ücsörgő dagi fickót. Joaquin D'Oronak hívják és ő is kincsvadász kalóz, mint mi. Kiderül, hogy odavan a porcelán figurákért és azért jött a szigetre, hogy megtalálja az exkluzív Dark Ninja Dave szobrocskát. Ez az egyetlen darab, ami még hiányzik a gyűjteményéből. De mint mindenki, ő is itt ragadt a szigeten a széljárás miatt. Vásárolt egy térképet is, ami sajnos hamisnak bizonyult. Ezt nekünk is ajándékozza. Mielőtt még befejeznénk a beszélgetést, mondjuk neki, hogy „Nézd, ez Dark Ninja Dave”. Erre elfordul egy pillanatra, mi pedig elcsenhetünk egy figurát a gyűjteményéből.

A leltárban vizsgáljuk meg nagyítóval a térképet. Megfigyelhetjük, hogy állatok jelzik az utat a kincs (Dark Ninja Dave baba) felé. Ezeknek az állatoknak a hangját kell követnünk. Azt is megfigyelhetjük, hogy a térkép egy kúttól indul. Először keressük meg mi is ezt a kutat. Joaquintól felfelé találhatjuk meg. Először használjuk a térképet a kúton. Ekkor földrengés rázza meg a szigetet, aztán szépen kövessük az egyes megadott állathangokat (J – vaddisznó, itt érdemes felvenni a lerakott bombákat, J – majom, F – méh, L – majom, L – vaddisznó, F – méh, B – madár). Minden egyes helyes lépés után csilingelő hangot hallunk. Ha végigértünk az úton, megtaláljuk a kincs hűlt helyét, ugyanis valaki előttünk már kiásta azt. Valamit tenni kell az ügy érdekében.

Menjünk vissza a településre, és az elcsent porcelánbabát mártsuk bele az újságosstand melletti tintás hordóba. Ettől a figura tiszta fekete lesz, mint egy igazi ninja. Ezután a leltárban kombináljuk a babát és az olívabogyó kis kardját, így elkészült a valódi Dark Ninja Dave figura.

Menjünk vissza a dzsungelbe és ássuk el a figurát ott, ahol eredetileg a térkép jelzi. Ezután menjünk Joaquinhoz, és mondjuk neki, hogy a térkép valójában nem hamis, és hogy kövessen minket, mert mi tudjuk, hol van a kincs. Joaquin nagyon boldog a figurával, mi pedig szintén boldogok lehetünk, mert egy lépéssel megint közelebb kerültünk a szigetről való kijutáshoz azáltal, hogy szereztünk egy jó kincskereső sztorit Daveynek.

Már csak a csatában való hajószerzés hiányzik ahhoz, hogy Davey elárulja a menekülő utat. Menjünk is vissza a stégre. A nálunk levő bombát gyújtsuk meg a tűzben, majd helyezzük a rózsaszín alsóneműbe. Ezután a korábbi módszerrel próbáljunk meg a szárítókötélen felmászni a hajóra. Van Winslow természetesen ezt nem engedi, de nem is sejti, hogy maga alatt vágja a fát. A bombát maga felé tekeri, hogy mi a másik irányba leessünk. Csakhogy a bomba szépen lerepíti őt a hajóról, így Guybrush lesz az új kapitánya a Screaming Narwhalnak.

Davey még készít velünk egy utolsó interjút, majd odaadja a térképet a menekülőútról. Semmi jelzés, semmi instrukció nincs a térképen, csak annyi látszik, hogy a dzsungelben kell egy házat keresnünk, no meg egy szó: határidő.

Irány tehát a dzsungel és kutassuk fel a házat. A házban egy voodoo sámánnő lakik. Mikor Guybrush elmondja neki, hogy LeChuckot nem sikerült legyőzni, sőt még emberi alakot is fel tudott venni, a sámán kissé ideges lesz. Ezután kérdezzük meg, hogy van-e valami gyógyszer Guybrush kezére. A sámán nemmel válaszol, mire Guybrush is eléggé ördögi lesz. A sámán szerint akkor fertőződött meg Guybrush, mikor a rosszul elbűvölt karddal megszúrta LeChuckot, és a kalóz átadta neki a voodoo himlőt. Csak úgy tudja eltüntetni az átkot, ha megkeresi a „La Esponja Grande” nevű szivacsot, ami lemossa a voodoo betegséget. Azt tanácsolja Guybrushnak, hogy vegye fel a kapcsolatot ex barátjával, Coronado de Cavaval, aki évekig kereste a szivacs lelőhelyét. Egy medált is ad ajándékba. Kérdezzük meg, hogy esetleg a széljárással nem tudna-e valamit kezdeni, de a válasz sajnos nemleges, így más kiutat kell találnunk.

A beszélgetés végeztével vizsgáljuk meg a papagájcsontvázat. Guybrush eljátssza vele a „kopp-kopp, ki az” játékot, és innentől kezdve a papagáj csak azt hajtogatja, hogy Guybrush Treepwood vagyok, a hatalmas kalóz. A sámán ennek nem nagyon örül, tönkretettük a kísérletét és most kezdheti elölről egy másik csontvázzal. Erre a papagájcsontvázra már nincs is szüksége, úgyhogy mi zsebre vághatjuk. A kijárat mellett balra a polcról vegyük fel az üvegcsét, benne papírtekerccsel, amit a sámán szerint a sziget előző lakói hagytak itt, és esetleg valami fontos információt tartalmazhat. Csakhogy az üveg le van zárva és törhetetlen.

Hagyjuk el a házat és vegyük fel a kitörő dühünk miatt földre pottyant szélkakast. Ezután menjünk ki a dzsungelből a jobb oldali kapun keresztül. Davey már ott vár minket és érdeklődik, hogy mi a véleményünk az egész szigeten elterjedő halálfelhőről. Guybrush számára világossá válik, hogy LeChuck voodoo himlője fertőzi a szigetet.

A törhetetlen üveg ügyében beszéljünk Crimpdigittel. Szemmel láthatóan már őt is megfertőzte a himlő. Szerencsére neki van egy szarvhoz vagy kagylóhoz hasonló eszköze, ami képes eltörni még a törhetetlen üveget is. Csakhogy nem hajlandó ingyen megcsinálni, nekünk pedig egy árva petákunk sincsen, úgyhogy kénytelenek vagyunk másképp kinyitni az üvegcsét.

Térjünk vissza a Screaming Narwhalhoz és másszunk fel a horgonyláncon keresztül. Van Winslow ismét a hajón tartózkodik, és felajánlja, hogy az elsőtisztűnk lesz. Bármit is válaszolunk, mindenképpen ott marad velünk. Menjünk le a fedélzetre és vegyük magunkhoz a nagy guriga sajtot. Ezután használjuk az ágyút. A kilőtt ágyúgolyót a kiszámíthatatlan széljárás visszafordítja a sziget felé és éppen Crimpdigit üveg egyszarvúit találja telibe. Halljuk is szegény fickó siránkozásait. Ezt kihasználva gyorsan menjünk a boltjához és emeljük el a kint felejtett üvegtörő eszközt.

A leltárban egyesítsük az üvegcsét az üvegtörő eszközzel. Guybrush nem tudja széttörni az üveget, mert makacs keze mindig megakadályozza benne. Segítséget kell kérnünk a sziget orvosától, Marquis De Singetől. Menjünk fel a szirtre és kopogjunk a doki ajtaján.

A doktor készségesen fogad minket és nagy érdeklődést mutat a beteg kezünk iránt. Megkérdezhetjük tőle, hogy miért van a szigeten, meg azt is, hogy mit tud a széljárásról, de mikor szakzsargonnal próbálja elmagyarázni az eseményeket, Guybrush inkább leállítja. A doki ilyen fertőzéssel még soha nem találkozott ezelőtt és nagyon lelkes, hogy valami újat tanulhat. Guybrusht esz székbe löki, lekötözi, lenyugtatózza a beteg kezét, aztán elmegy, hogy megkeresse a legméretesebb guillotinet a kéz levágásához.

Valahogy szabadulnunk kéne ebből a helyzetből, de sem végtagjainkat, sem a leltár eszközeit nem tudjuk használni. Csak körbe tudjuk forgatni a széket, és a támláját tudjuk dönteni fel-le. A szabadulásunk kulcsa pedig egy csontváz ujján lóg a sarokban. Van azonban egy másik kulcs is a jobb oldali asztalon. Először azt kell megszereznünk. Forgassuk az asztal felé a széket, hogy szembe nézzünk vele, aztán döntsük hátra a támlát, majd Guybrush lábával vegyük fel a kulcsot. Ezután forduljunk szembe a ketrecben levő majomhoz, Jaqueshoz, még mindig hátradöntött támlával és dobjuk neki a kulcsot. Ő kiszabadítja magát, és úgy dönt, hogy nekünk is segít, és együtt meglóghatunk.

A majom a bal oldali asztalon áll és utasításra vár. Forduljunk a bal oldali asztal felé és döntsük vissza a háttámlát. A földön két pedálra lehetünk figyelmesek. A bal oldali megnyomása elektromosságot gerjeszt, ami megrázza a majmot és a fém farka elektromágnesként viselkedik. A jobb pedál megnyomására egy banán hullik le az asztalra, amit a maki jóízűen megeszik, aztán oda ugrik, amit a vetítő képén lát. Ha az asztalon levő csengőt akarjuk használni, ismét el kell döntenünk a támlát. A csengő megnyomására a majom képet cserél a vetítőgépben.

Ha a képet kicseréltük, és nem a Da Vinci utánzatot látjuk a falon, hanem valami gép tervrajzát, akkor adjunk a majomnak egy banánt. Ezután a maki átugrik a bejárat melletti polcra, az elektromosságot gerjesztő géphez. Ekkor nyomjuk meg a sokkoló pedált, aminek következtében a majom leveri a kezünkről készült röntgenfelvételt.

Forduljunk szembe a képernyővel, és a lábunkkal vegyük fel a felvételt. Ezután forduljunk a bal asztalhoz, döntsük meg a támlát és dobjuk a felvételt a többi közé. Csengessünk a csengővel, erre a majom a kezünk felvételét teszi be a vetítőbe. Adjunk neki banánt, így odaugrik a csontvázhoz, amin a kulcs lóg. Nyomjuk meg a sokkoló pedált, és a kulcs máris odatapad a majom farkához.

Csengessünk megint, ekkor a majom odaugrik az asztalra, és ismét beteszi a vetítőbe a Da Vinci kép utánzatát. Adjunk neki megint banánt, hogy a vállunkra ugorjon. Guybrush a nyelvével valahogy lepiszkálja a kulcsot és kiszabadítja magát. Épphogy meg tud lépni az őrült doki elől. A nagy rohanásban a doktor arcába fúj a szél egy hirdetést. Mi más is lenne, mint a kalózvadász hirdetése. A doktor ördögi mosolya nem sok jót ígér.

Most, hogy a kezünk le van nyugtatózva, megpróbálhatjuk megint széttörni az üvegcsét. Sikerül is, és előkerül belőle egy térkép, ami első ránézésre hasznavehetetlen, mivel csak egy üres lapnak látszik.

Menjünk a település jobb oldalára és beszéljünk a lépcsőn ücsörgő kalózzal. Hemlock McGeenek hívják. Ő az, akit Guybrush kidobott a Club41-ből, mikor megvadult a keze. Kiderül, hogy ő is éveken keresztül kutatta a szigetről vezető kiutat, de sajnálatos módon amputálni kellett mindkét lábát, így felhagyott a kereséssel. Beszélgetés közben a szó a láthatatlan térképre terelődik, és kiderül, hogy McGeenél van a Lamantin szeme, amivel a térkép láthatóvá válik. Némi húzódzkodás után rendelkezésünkre bocsátja az eszközt.

A leltárban egyesítsük a két eszközt. Valóban kirajzolódik egy térkép, pont olyan, mint a Dark Ninja Dave keresésénél használt, de itt van egy új ikon, a szél. Ennél az ikonnál a szélkakas használatával tudjuk meg a helyes utat (leltárban nagyítóval megnézni a szélkakast). Mint az a térképen is látszik, az út az oltártól indul. Használjuk az oltáron a térképet, majd L – méh, B – majom, F – szél, kúton használni a doki virágait, J – szél, míg meg nem halljuk a méh hangot, de nem kell erről a képről tovább menni, hanem vissza kell fordulni balra, B – szél, naptáron megállni és az egér segítségével Guybrushsal az óramutató járásával ellentétesen (jobbról balra) körbejárni, F – szél.

Ha sikeresen végigjárjuk az utat, akkor egy nagy kőajtóhoz érkezünk, amin éppen régi ismerősünk De Singe doki lép ki és valami furcsa kar segítségével kívülről bezárja. Használjuk az üvegtörőt a kőajtó kristályán. A kristály elpárolog és az ajtó kőarca a földre hullik egy kisebb nyílást hagyva maga után az ajtón. Vegyük fel a kőarcot, majd a papagájcsontvázat nyomjuk be a lyukon, remélve, hogy belülről kinyitja az ajtót. Természetesen nem nyitja ki, úgyhogy itt az ideje, hogy kicsit elbeszélgessünk a jó doktorral.

Menjünk vissza a településre és keressük meg a dokit. Éppen a háza erkélyén tartózkodik, és messzelátójába kukucskál. Szólítsuk meg, és mondjuk neki, hogy bizonyítékunk van rá, hogy ő ennek a sok szörnyűségnek az okozója. Guybrush még a kőarcot is megmutatja neki, és azt mondja, hogy visszamegy, mert ki tudja nyitni az ajtót. De Singe persze követ minket a dzsungelbe. Addig mi a bokorban rejtőzünk. Mikor bekiabál az ajtó résén, akkor a papagáj válaszol neki: Guybush Treepwood vagyok, a hatalmas kalóz. Erre a doki kinyitja az ajtót és berohan megkeresni Guybrusht, viszont a nyitókart ott felejti, amit mi gyorsan el is rakunk. A túloldalon egy hatalmas ősi szobor látványa fogad minket, kezében egy óriási kürttel, amiből folyamatosan áramlik ki a fertőzött levegő. Kiderül, hogy a szobor gerjeszti a furcsa időjárást, és hogy a doktor felelős a széljárás viszontagságai és a fertőzés miatt is.

A doktor távollétében használjuk a kart a szobor melletti kagylóhéj formában. A sziget különböző pontjain ekkor négy bálvány tűnik fel. Az egyik bálvány közvetlenül a szobor mellett nyílik fel, a többi pedig elszórva a dzsungelben.

Mindegyik bálványon egy bizonyos arcot kell kiraknunk a megfelelő szem, orr és száj beállításával. Ebben segítségünkre lesz ismét a szélkakas. Használjuk a szélkakast a bálványon, ami megmutatja a helyes kombinációt. Rakjuk össze az arcot, és a bálvány melletti kagylóba helyezzük bele, majd húzzuk meg a kart. Ha helyesen raktuk ki az arcot, akkor az ősi szobor egyik ujjával befog egyet a kürtön levő négy lyuk közül.

Ha ezt megcsináltuk, hirtelen megjelenik De Singe egy óriási sűrített levegőjű fegyverrel és kirepít vele minket a dzsungelbe. Valamelyik kapun keresztül hagyjuk el a dzsungelt, így megjelenik a sziget térképe és kiválaszthatjuk, hogy melyik bálványhoz szeretnénk menni.

Az egyik bálvány arcának kirakásakor észre vehetjük, hogy hiányzik a megfelelő formájú orr a kirakáshoz. Használjuk az orr helyén a doktor házáról elcsent virágtartót, majd ismét húzzuk meg a kart. A szobor egy újabb lyukat fog be a kürtön, a doktor pedig újra elrepít minket a fegyverével.

A következő bálványnak a teljes szemválasztéka hiányzik. Menjünk vissza a településre és legyünk rá figyelmesek, hogy a szemeket felhasználták a helyi börtön építésekor. Helyezzük a guriga sajtot a szemekre, amiknek a nyoma így meglátszik a sajton. Ezután a sajtot helyezzük a bálványra és állítsuk be a megfelelő arcot, majd húzzuk meg a kart. A harmadik lyuk is befogásra került. A doktor most nem jött, hogy megpróbáljon eltántorítani minket tervünktől. Furcsa, de annál jobb.

Már csak egy bálvány van hátra. Menjünk is és keressük meg. Persze De Singe nem adta fel. Ott vár ránk a negyedik bálványnál, kezében a hatalmas puskával és fenyegetően az arcunkba tolja. Zavarjuk meg a doktort és mondjuk neki: Nézd, ez Lajos király. Míg ő elfordul, hogy megbizonyosodjon, addig rakjuk a puska csövébe az „U” alakú üvegcsövet. Mikor a doktor elsüti a puskát, saját magát repíti el vele éppen a bálvány közepébe. Mivel így nem használható a bálványon a szélkakas, így magunkra vagyunk utalva. Vagyis inkább a doktorra, mivel a nem helyes beállításnál mindig nagyot kiált, viszont ha a helyes szem, orr és száj van kirakva, akkor csak éppen felsóhajt egy kicsit.

Kirakva a negyedig bálványt is a nagy szobor befogja a kürt összes lyukát, a széljárás helyre áll és a fertőzés is eltűnik a szigetről. Ezt kihasználva Guybrush és Van Winslow felhúzzák a Screaming Narwhal horgonyát, és gyorsan kihajóznak Flotsam Island kikötőjéből a nyílt vízre. Van Winslow a menetirányt kérdezi Guybrushtól, de mikor ki szeretné mondani, hogy Galeto szikláihoz akar menni, akkor a fertőzött keze megakadályozza a beszédben. A térképre mutatás sem megy, mivel ilyenkor a kéz jól orrba vágja Guybrusht, aki ettől az árboc mellé esik. Trükkhöz kell folyamodnunk.

Menjünk a hídra és próbáljuk meg irányítani a hajót. A beteg kezünk természetesen ezt sem engedi, jó nagyon teker a kormányon, és a hajó megdől. Ekkor egy hordónyi kátrány az ágyú mögé gurul. Gyorsan menjünk a fedélzetre és lőjünk egyet az ágyúval, amitől a kátrányos hordó hátrarepül, egyenesen az árbocnak, összetörik és kifolyik belőle a kátrány (gyorsan kell cselekedni, míg Van Winslow vissza nem fordítja a hajót). Ezt kihasználva Guybrushsal megint próbáljunk a térképre mutatni. A kéz megint megakadályozza ezt, és megint jól orrba nyomja Guybrusht, aki megint az árboc mellé esik. Csakhogy most éppen beletenyerel a fertőzött kezével a kátrányba, és jól bele is ragad. Ezután már ki tudja adni az utasítást Van Winslownak a Galeto sziklához vezető útra.

Hamarosan elérjük a sziklát, és távcsövön keresztül láthatjuk Elaine süllyedő hajóját. A saját hajónkat is felfedezzük, fedélzetén kedvesünkkel, no meg a bőszen neki udvarló, immáron a mi hibánkból emberi alakot öltő LeChuckkal.

A hátunk mögül hirtelen egy női hang hallatszik, nyakunkhoz kard szegeződik, és véget ér kalandunk első része.