Amnesia: A Machine for Pigs

7
Olvasók

A játék követésével sosem maradsz le a játékhoz kapcsolódó legfrissebb hírekről, mivel emailben vagy itt az oldalon értesítőt küldünk neked róla. Ha nem szeretnél emailt kapni, akkor ezt a profilod beállításaiban tudod módosítani.

Részletek

Megjelenési dátum: 2013. szeptember 10. (8 éve 1 hónapja)

Műfaj: Horror

Játékmenet: Sétaszimulátor, Puzzle, Hagyományos kaland

Grafikai stílus: 3D

Nézet: Belső-nézetes

Irányítás: Point & click, Billentyűzet (WASD), Gamepad

Fejlesztő: The Chinese Room

Kiadó: Frictional Games

Platform: PC, PlayStation 4, Linux

Leírás:

Az Amnesia folytatását a Frictional Games a SOMA fejlesztése miatt a thechineseroomnak adta át, akik elsősorban a Dear Estherrel szereztek hírnevet maguknak. Sajátos elképzelésük a belső nézetes horror játékokkal kapcsolatban nyomot hagyott a második Amnesia játékon, a narratív történetmesélés és a sétaszimulátorokra jellemző ismérvek jellemzik ezt az alkotást. Ennek megfelelően sokkal kevésbé intenzív és félelmetes játék lett a Machine for Pigs, amelynek története 1899-ben játszódik, főhőse pedig egy gazdag gyártulajdonos, Oswald Mandus. Egy végzetes mexikói expedíció látomásaitól kínozva, az indusztriális utópia hanyatló álmaitól megtörve, bűntudattól és egy trópusi fertőzéstől szenvedve egy rémálomba csöppen. A házban csend honol, lába alatt valamiféle pokoli gépezet remegteti a földet: csak annyira emlékszik, hogy gyermekei óriási veszélyben vannak, és neki kell megmentenie őket.

Magyarítás: A játék magyarul jelent meg.

Képek:

Értékelések

Tyucsev

Összes értékelése: 43

7/10 - Kevésbé ijesztő sétaszimulátor
2021. október. 13.

Az előző rész, az “Amnesia-the dark descent” (https://www.adventuregames.hu/jatek-tar/amnesia-the-dark-descent) nyomdokain haladva itt is emlékezetkiesésben szenvedve kezdjük a játékot. Alapvetően a lényeg itt is az, hogy bejárva az adott helyszínt (ami teljesen lineáris) információkat szerezve lassan kibontakoztassuk a történetet. Viszont az elődhöz képest kevésbé éreztem rémisztőnek. Kb. 4-5 alkalommal kell bujkálnunk, vagy menekülnünk. Ha esetleg elkapnak, akkor sincs gond, egy közeli helyszínről folytathatjuk a játékot.

Az atmoszféra viszont jól illeszkedik a történetbe. A helyszín egy egy XIX. századi kúria-húsfeldolgoző üzem, steampunkos beütéssel.

A történetre is odafigyeltek. Egy egész jó alapsztorira építenek, de nem mindig tudják fenntartani a feszültséget. Pl. nem hiszem, hogy ne esne le már bárkinek az elején, hogy a gyerekeinket hiába hajkurásszuk. Persze a főszereplőt ez mozgatja, de így nem tudjuk beleélni magunkat a helyzetébe.

A történet másik aspektusa, hogy nem minden kérdést válaszol meg, így van, amin el lehet spekulálni a lezárás után is. Én az ilyen történeteket kedvelem. Itt is bejött, bár néhol nem igazán tudtam egy-két dolgot helyrerakni.

Megoldandó feladatokból nincs sok, azok is könnyen teljesíthetőek. Ha megtorpannánk, a naplóbejegyzések sugallják a megoldást. 

Hangok terén a szokásos idegborzoló hanghatásokat halljuk, ami egy idő után inkább idegesítő volt. Talán túl sok helyen és gyakran hallhattuk ezeket. Zeneileg nem emlékszem maradandóra, de a néha megszólaló klasszikus zenei darabok feldobták a hangulatot. Benne is van az egyik naplóbejegyzésben, hogy a “termékek” is szeretik, lenyugszanak tőle. :-)

Apró színfolt volt még a stáblista szövegezése.

Nálam kétszer akadt ki úgy a játék, hogy szó nélkül kilépett. Egyszer pont akkor, mikor új helyszínre mentem volna át, így újrajátszhattam az adott részt. Sok időt ez sem vett el, csak bosszantó volt.

Szia! Nagyon örülünk, amiért úgy döntöttél, hogy értékelni fogod a játékot, mert ezzel is segíted az AG-t és a működését. Mielőtt azonban ezt megtehetnéd, be kell jelentkezned.