Végigjátszás

Indiana Jones and the Last Crusade

Jó mindjárt az elején leszögezni, hogy nem biztos, hogy mindenütt segíteni fog nektek ez a végigjátszás. Ugyanis a játék non-lineáris, szóval lehet hogy Ti másképpen viszitek végig, mint ahogyan én tettem.

Írta: Rowli | 2007. június 21. Hozzászólások: 0

USA

A tornateremben kezdünk, ahol jó mindjárt az elején begyakorolni az ökölvívást, mivel gyakran fogunk találkozni vele a játékban, s megmondom őszintén, én sohasem tudtam, hogy hogyan ütöttem ki ellenfelemet. Menjünk ki a teremből, majd beszéljünk Marcussal (kék ruha és állandóan írogat valamit). Kérdezzünk az új archeológus felől, stb. Menjünk vissza a tornaterem elé, majd az első ajtón lépjünk be. A tömegnek mondjuk azt, hogy - have a solution for everyone- a titkárnőnek pedig – take down their names -. Lépjünk be a baloldali ajtón az irodánkba, majd vegyük fel a papírokat az asztalunkról, majd a papírok alatt lévő csomagot is. Bontsuk fel és kiderül, hogy Indi apukája küldte nekünk. Másszunk ki az ablakon, majd figyeljük hogyan látogatja meg Indi Mr. Donovant.

Menjünk Henry házába és vegyük fel a hálószobában lévő, trófeát ábrázoló képet. Menjünk a bejárathoz és vegyük le az asztalról a virágot, majd a terítőt is. A hálószoba ajtajánál lévő dőlt szerkényt döntsük le és vegyük fel a hátuljára felragasztott kazettát. Menjünk vissza az irodánkba és a polcon lévő savat használjuk a kazettán. Egy kulcs kerül elő, amivel nyissuk ki a Henry szobájában lévő zárt szekrénykét. Irány Velence.

A könyvtárban 3 könyvet kell megtalálnunk. A Mein Kampf-ot, a Hogyan irányítsunk egy repülőt és a római katakombák térképét. A Mein Kampf az a híres diktátorok részlegében, az útmutató a „How to” részlegben, a térkép pedig az Olasz térképek és katakombák részlegben. Az egyik ablak alatt egy szalagkorlátot találunk. Vegyük fel a szalagot és a középső vasrudat, majd olvassuk el a Grail Diary-t. Keressük meg a képen látható ablakot, majd a bal oldali oszlopról olvassuk le a római számjegyeket. A III-s táblát zúzzuk szét a vasrúddal.

Katakombák

Most jól jegyezzük meg a katakombák útját az útmutató szerint. Folytassuk az utunkat teljesen balra. A következő két kereszteződésben csak menjünk egyenesen át. Itt találunk két csontvázat. Az egyiknek vegyük fel a kampós kezét. Folytassuk az utunkat jobbra, egészen addig amíg egy fáklyát nem találunk. Vegyük fel és jól jegyezzük meg, hogy merre is van ez a helység mert egyszer még eljutunk ide. Ezután menjünk tovább jobbra, egyenesen a kereszteződésben, majd egy helységbe érünk, aminek a padlóján egy nyílás van (SLAB). Most azt hagyjuk békén, csak menjünk tovább, majd másszunk fel a restaurációba. Balra vizsgáljuk meg a szerelmes pár asztalán lévő bort, majd vegyük fel. Menjünk a könyvtár elé, és töltsük fel vízzel az üveget. Menjünk vissza a kanálisba, és használjuk az üveg vizet a fáklyán. Húzzuk meg a fáklyát és egy szinttel lejjebb kerülünk. Menjünk mindig egyenesen, míg egy hídhoz nem érünk, amire fentről víz csepereg. Menjünk jobbra be a helységbe, ahol olvassuk el a feliratokat. Megtudjuk, hogy jó helyen keresgélünk. Menjünk vissza a hídhoz. A kampót rakjuk arra a helyre ahonnan a víz csepeg, aztán húzzuk meg az ostorunkkal (WHIP). Menjünk vissza a labirintusba, ahol keressük meg a helységet a létrával, amely ott van nem messze a hídtól. Másszunk fel a létrán. Visszajutottunk a felső szintre. Menjünk jobbra, majd a kereszteződésnél ismét jobbra, majd egy másik kereszteződésnél balra találunk egy gépet, amire helyezzük rá a piros szalagot. Forgassuk el a jobb oldalon lévő kereket. Menjünk mindig jobbra, amíg 3 kőtáblához nem érünk. Itt használjuk a Grail Diaryt, amely leírja a megfelelő kombinációt. Így hát forgassuk el (OPEN/CLOSE) a kőlapokat a naplóban leírt utasításoknak megfelelően. Lépjünk tovább, haladjunk át a hídféleségen, majd menjünk egészen a 6 koponyáig. Itt az a feladatunk, hogy a Grial Diaryban leírtak szerint, játsszuk el a megfelelő dallamot. Balról a negyediket 2x, majd balról a harmadikat és a másodikat 1x, ezután balról az ötödiket 1x nyomjuk meg. Menjünk tovább egészen a sírig. Nyissuk fel a koporsót és megtudjuk, hogy a Grál valahol Iskanderban található. Menjünk balra, majd nyissuk ki az öreg lakatot, és másszunk ki a katakombákból.

A kastélyban

Ezen a részen többféleképpen is tovább lehet jutni, de csak egy verziót írok le. Mikor leütöttük az inast, menjünk be a fent lévő ajtón. Menjünk a részeg katonához és szedjünk ki belőle minden lehetséges választ, majd ígérjük meg neki, hogy hozunk sört a konyhából, mire ő odaadja nekünk a korsóját. Menjünk a konyhába és töltsük tele a korsót sörrel, majd oltsuk el a tüzet vele. Mikor már nem fog füstölni, vegyük fel a nyárson lévő sült húst. Menjünk vissza a bejárathoz és most menjünk a jobbra lévő ajtón tovább. A folyosón balra egy katonát találunk. Beszéljünk vele, majd a folyosó jobb oldalán lévő egyik szobából vegyük fel a felszolgáló ruhát, de még ne öltsük fel. Menjünk ki és folytassuk utunkat tovább, a másik őrhöz. Beszéljünk vele és adjuk el a bőrdzsekinket 15 márkáért. Menjünk fel a lépcsőn, majd öltözzünk át. De vigyázzunk, mert ha meglát minket az előbbi őr ilyen ruhában, rájön, hogy átvágtuk. Az 1. emeleten, a második ajtó mögött egy ládát találunk, amiben 50 márka rejtőzik. Vegyük fel, majd menjünk az őrhöz. A párbeszéd helyett, adjuk el neki a képet (OFFER AN ITEM, PAINTING). A katona elmegy értesíteni a nagyfőnököt egy újabb képről. Menjünk be a balra lévő ajtón és jegyezzük meg, hogy itt vannak a képek. Most még nem tudunk itt mit csinálni, szóval, folytassuk utunkat a kanyar utáni bal ajtón keresztül, ahol a ládában egy uniformist találunk, benne egy kulccsal. Menjünk vissza abba a szobába, ahonnan az inas ruhát szereztük, majd nyissuk ki a zárat és vegyük fel az uniformist. Menjünk abba a helységbe, ahol az 50 márkát találtuk, majd menjünk be balra. Beszéljünk az őrrel, hogy (official biznisz), majd tovább enged minket. Menjünk vissza arra a folyosóra, ahol az uniformist találtuk a kulccsal. Beszéljünk az őrrel ebben a sorrendben: 2-1-2-1, majd menjünk a lépcsőkkel szemben lévő folyosón a bal ajtó mögött, egy elsősegély dobozt találunk. Vegyük fel, ez jól jön majd ha megsérülünk a harcban. Menjünk a lépcsőtől balra lévő elágazáshoz, majd fel a szemben lévő ajtón keresztül. Menjünk át a szobán balra, majd nyissuk ki az ablakot. Másszunk ki rajta, menjünk a jobboldali ablakhoz és másszunk be. Az ablak mellett toljuk be az egyik téglát, majd ismét másszunk ki és az ostor segítségével, másszunk át a létrára. Másszunk fel és az első ablakon másszunk be. 75 márkát találunk a szekrényben. Sajnos Indi apja nem mászik le velünk, ezért az ajtón keresztül kell valahogy kihoznunk. Másszunk ki az ablakon, vissza az 1. emeletre. Most menjünk be abba a helységbe, ahonnan először kimásztunk a párkányra. Menjünk be az ajtón, de előtte ne felejtsünk el átöltözni uniformisba. Beszéljünk az őrrel (2-2-3), majd menjünk ki az ajtón. Menjünk teljesen balra, és biztonsági őrnek adjuk oda a Mein Kampfot. Majd öntsünk sört a gépbe. Több dolgunk már nincs az 1. emeleten, szóval irány a 2. Beszéljünk az őrrel (1-2-1), majd menjünk a nagyfőnk irodájába. A kutyának adjuk oda a sült húst, aztán vegyük fel a trófeát, és jobboldali 2. fiókból a papírlapot. Vizsgáljuk meg és egy kódot találunk rajta. Menjünk vissza a képes helységbe, toljuk el Mona Lisa-t, majd üssük be a kódot. Lépjünk be és vizsgáljuk meg a képet. Jól jegyezzük meg, hogyan néz ki a Grál, mert ez szükséges lesz a játék befejezéséhez. Öltözzünk át és menjünk le a konyhába, ahol töltsük meg a trófeát és a korsót sörrel. Menjünk vissza a 2. emeletre és a nagy meláknak adjuk oda a sört. Erre ő anyira kiüti magát, hogy elég egy ütés és elterül. Beszéljünk a katonával (2-2-3), mire békén hagy minket, nézzünk be minden ajtó mögé, az egyik mögött egy kulcsot találunk, azzal nyissuk ki az ajtókat. Az egyik mögött ott van Indi apja.

Menekülés

Sajnos elfognak minket. Itt két lehetőségünk van. Vagy odaadjuk neki a (GRAIL DIARY-t) vagy az (OLD BOOK-ot). Ha az old bookot adjuk oda akkor egyszerűbb lesz megszöknünk, ha viszont a grail-t, akkor egészen Berlinig repülünk, Hitler ölébe, akivel akár bokszolhatunk is. Persze úgyis meghalunk, de a pontszámunk feljebb megy.

Szóval a reptéren találjuk magunkat. Menjünk ki és olvassuk el a repülőgép irányítására vonatkozó használati utasítást. Szálljunk be a gépbe és indítsuk el. Lelőnek minket, lopjunk el egy autót, majd 6 ellenőrzés vár minket. Vagy végigverekedjük magunkat rajtuk, vagy szépen elbeszélgetünk velük. Vagy ha van egy aláírásunk Hitlertől, akkor azon nyomban átengednek bennünket. Az elsővel beszéljünk ebben a sorrendben: 1-3-2-3, a másodikkal: 2-1-1-1, harmadikkal: 3-3-2, a negyedikkel: 1-2-2-3-1, az ötödikkel: elég az aláírás, vagy 150 márka, a hatodikkal: 1-2-2-2-2-2-1. Kinn is vagyunk.

A Grál

Itt most mentsünk. Olvassuk el a feliratot, majd Donovannal való beszélgetésünk után máris jöhet az 1. próba. A halott mellett találunk egy olyan keresztfélét. Erre kattintsunk rá, és már túl is vagyunk az 1. próbán. A 2. próba abból áll, hogy úgy kell végigjutnunk a termen, hogy csak az IEHOVA betűkre léphetünk. Ha megvan, jöhet a 3. egyben legkönnyebb. Csak kattintsunk kettőt a jobb oldali bejárat, legfelső peremére. Bent válasszuk ki a megfelelő Grált, amely a mögött a Grál mögött van, amelyet a náci kastélybeli képen láthattunk. Töltsük meg a Grált vízzel, majd a bejátszás után szedjük ki a lezuhant csaj mellől a Grált, az ostor segítségével, majd adjuk oda a lovagnak. Vagy vegyük fel a Grált még mielőtt a csaj felvenné és adjuk oda a lovagnak. Az utóbbiért sokkal több pontot kapunk, ugyanis megmenekül mindenki.

VÉGE

Indiana Jones and the Last Crusade

Indiana Jones and the Last Crusade

Fejlesztő: LucasArts
Kiadó: LucasArts
Műfaj: Rejtélyes
Megjelent: 1988. július. 1.

Játék adatlapjának megtekintése

Hozzászólások

Csak regisztrált felhasználók tudnak hozzászólni.

Belépés