2014. szeptember 26. (10 éve 2 hónapja)
A játék követésével sosem maradsz le a játékhoz kapcsolódó legfrissebb hírekről, mivel emailben vagy itt az oldalon értesítőt küldünk neked róla. Ha nem szeretnél emailt kapni, akkor ezt a profilod beállításaiban tudod módosítani.
Megjelenési dátum: 2014. szeptember 26. (10 éve 2 hónapja)
Műfaj: Rejtélyes, Dráma, Thriller
Játékmenet: Sétaszimulátor, Puzzle
Grafikai stílus: Fotorealisztikus, 3D
Nézet: Belső-nézetes
Irányítás: Point & click, Billentyűzet (WASD), Gamepad
A játék főhőse az okkult ügyekkel is foglalkozó nyomozó, Paul Prospero, egy rejtélyes levelet kap egy Ethan Carter nevű kisfiútól, amelyből kiderül, hogy a srác élete veszélyben van. A detektív azonnal a helyszínre (Red Creek Valley) siet, és az első nyomokból kiderül, hogy gyilkosság történt, Ethannek pedig nyoma veszett. Ránk hárul a feladat, hogy kiderítsük, milyen indítékok állnak a gyilkosságok mögött, illetve megismerjük az elkövetőket, egy érdekes játékmechanikai elem segítségével, amelyben a nyomokat összeollózva komplett visszaemlékezésekre tehetünk szert. A The Astronauts első játéka, amely a belső nézetes sétaszimulátorokat a narratív történetmeséléssel és pár játékmenetbeli megoldással magasabb szintre emelte.
Magyarítás: A játékhoz egyelőre nem készült magyar fordítás.
Összes értékelése: 75
Egy érdekes produktummal van dolgunk, pozitív értelemben véve.
A bevezető szerint egy paranormális nyomozót alakítunk (ami azt takarja, hogy misztikus ügyekben nyomoz különleges képességei segítségével). Ő egy fiú folyamatos levelei hatására ellátogat egy idilli, hegyes-erdős-folyós kisvárosba (ami az amerikai szóhasználatban a falut jelenti kb.).
Rögtön nyitásként egy hosszú vasúti alagútból érkezünk az erdőbe. Visszaút nincs, mert mindig ugyanoda lyukadunk ki-jó kezdés. Be kell járnunk a helyszínt, nyomok után kutatva. Nagyrészt ez lesz a feladatunk amúgy az egész játék során. Monotonnak tűnik, de a változatos helyszínek és események miatt nem lesz az. Szóval nyomokat kell keresnünk-elsőként konkrétan házi készítésű csapdákat kell felkutatnunk. Nem nehéz a feladat, a helyszín szabadon bejárható, de eléggé behatárolt. Ha minden fontos dolgot megtaláltunk, akkor kap szerepet különleges képességünk. Ilyenkor visszatérünk a múltba és ki tudjuk deríteni, mi miért történt. A következő helyszínen ezt már kicsit máshogy kell lejátszani: itt is adott helyeket, tárgyakat kell megtalálni, megfelelő helyre tenni (pl. egy kisvonattal egy adott helyre állni). Ezek után rekonstruálni tudjuk az eseménysorozatot. Következő feladatunk ezeket az eseményeket sorrendbe tenni. Akárhányszor próbálkozhatunk, mert ha elrontjuk, akkor csak megszakad az emlékek sora. Ez így leírva bonyolultnak hangzik, de élőben sokkal egyértelműbb.
Miután ezzel megvagyunk, egy elég bizarr gyilkosság bontakozik ki előttünk, amit Ethan (a kisfiú, aki idehívott minket) nagyapja követett el egy bizonyos Szendergő sugallatára.
Az első benyomások alapján mindjárt a Twin Peaks és Lovecraft munkássága jut eszünkbe. Nem véletlen, mivel a készítők (akik lengyelek), megemlítik Raymond Chandler, Algernon Blackwood, Stefan Grabinski, H. P. Lovecraft nevét, így ez a későbbiekben sem fog változni. Ethan családja és rokonsága hasonló dolgokat tesz, ezeket fogjuk felderíteni a történetben előrehaladva. Bár vannak furcsa események, amikor is csak nézünk, hogy most akkor ez hogy? Pl. találkozni fogunk egy szkafanderes figurával, akit követve egy űrhajós tripben lesz részünk. Természetesen ez is a történet része, a végére minden tisztázódni fog. ;-)
A játék nem túl hosszú, nekem kb. 7 óra volt. Ez megfelelően volt kiszámolva.
Maga a kinézet, a helyszín gyönyörűre sikeredett. A hangulat megteremtésében ez fontos és ez sikerült. Mondjuk a készítőknek tudtommal volt már ebben tapasztalata, nem a nulláról kellett indulni. Később kiadtak egy grafikailag feljavított változatot. Ezt nem volt szerencsém kipróbálni, de gyanítom sokat dob az élményen.
Sétaszimulátorok kedvelőinek, akik szeretnek nyomozni misztikus esetek után és nem rohannak, tudnak gyönyörködni a tájban, ajánlott ez a játék.
Szia! Nagyon örülünk, amiért úgy döntöttél, hogy értékelni fogod a játékot, mert ezzel is segíted az AG-t és a működését. Mielőtt azonban ezt megtehetnéd, be kell jelentkezned.