Szinte hihetetlen, de immár 10 esztendő telt el a Broken Sword: The Serpent’s Curse megjelenése óta! E jeles alkalomból akár fel is idézhetnénk Trevor csótánnyal közös kalandjainkat, ám perpill sokkal aktuálisabb a Shadow of the Templars készülő Reforged változata, amiről Charles Cecil, a sorozat atyja árult el pár érdekes dolgot a múlt havi AdventureX rendezvényen.

A mindössze félórás előadás találó módon a „Point-and-click: Ósdi interfész vagy elavult felhasználói élmény?” címen futott, és többek közt szóba került a generációs különbségek a játékosok kapcsán, miért nem szeretik a kiadók a kalandjátékokat – Cecil viccesen megjegyzi, hogy szerinte leginkább azért nem, mert nincsenük bennük NFT-k, belső vásárlások és loot boxok –, no meg a Shadow of the Templars felújításáról is elhangzott pár érdekes infó.

Természetesen a 640x480-as felbontásból 4K lesz, amit nagy örömmel várunk, de ebben nincs is semmi meglepő. Annál kellemesebb fejlemény, hogy pár logikátlan dolgot is javítanak vizuálisan, pl. rögtön az elején a bárpultot, ami az eredeti és a rendezői változatban is sértetlen maradt, holott közvetlenül mellette robbant fel a bomba. Vagy ott a sikátorban az eresz, amire főhősünk felkapaszkodik, ám nem bírja és eltörik, mire George megállapítja, hogy a bohóc nem a tető felé menekült. Igen ám, csakhogy az eresz a falba futott, nem a tetőre fel! Mostanáig.

Érdekesnek ígérkezik, hogy a program kétféle módban lesz játszható: a klasszikus módon túl lesz egy úgynevezett sztorimód, ami inkább a műfajjal ismerkedőknek és alkalmi játékosoknak fog szólni. Egyrészt tartalmazni fog egy autotipp-rendszert, ami kapcsán Cecil azt is kifejti, miért szerencsésebb ez a megoldás a manuálisan elérhető tippeknél, dióhéjban: ha egyszer segítség után nyúlunk, könnyen elcsábulunk, és azáltal, hogy könnyebbé tesszük a haladásunkat a játékban, igazából a kihívás legyőzésének élményétől fosztjuk meg magunkat, és sérül a játékélményünk. Másik jellemzője a sztorimódnak, hogy a már nem fontos környezeti elemekkel nem fogsz tudni interakcióba lépni.

Ami mobilon lesz rendkívül hasznos, hogy javítottak annak a megjelenésén is, éppen melyik környezeti elemmel vagy interakcióban. Ezúttal, miután a tárgyra böktél, nem csak a cselekvést biztosító fogaskerék, nagyító és kéz ikon jelenik meg, hanem egy átlátszó tölcsér is, ami arra a tárgyra mutat, amivel épp interakcióba léptél. Így már nincs félreértés a szituból, amikor több ilyen elem van egymás mellett a képernyőn.

Számomra mindenképpen örvendetes, hogy a bemutatott első jelenet alapján a 2010-es Director’s Cut módosított jeleneteit, dialógusait elfelejthetjük, és az autentikus ‘96-os élményt kaphatjuk meg feltuningolva a játék klasszikus módjában. Kíváncsi vagyok, hogy a halállal végződő jelenetek is visszatérnek-e, meg hogy a kecskénél megint szükségünk lesz-e a dupla klikkre. Hamarosan megtudjuk, remélhetőleg! A játék tervezett megjelenése továbbra is 2024. I. negyedév.