A játék már a 2013-as reboot előtt is fejlesztés alatt állt, de a kiadó végül úgy döntött, hogy lemond a projektről.

Idén lett 25 éves a Tomb Raider sorozat, és a sorozat kiadója, a Square Enix, a maga sajátos módján ünnepli az évfordulót. Mindeddig semmi különössel nem rukkoltak elő, de a minap egy elég érdekes meglepetést „prezentáltak” nekünk. Elég ritka a játékiparban, hogy a kiadók törölt játékokat mutatnak be, de a Square Enix úgy gondolta, hogy e lépésükkel senkinek sem okoznak kárt.

A Tomb Raider: Ascension egy olyan projekt volt, amely még a 2013-as reboot előtt fejlesztgettek, és valójában egy igazi rebootnak készült, amely Lara karakterét egy kicsikét más megvilágításban mutatná be nekünk. A játéknak majdnem horrorisztikusan sötétnek kellett volna lennie, amelyben az elejétől a végigi az életetünkért kellett volna harcolnunk a szó szoros értelmében vett rémséges szörnyek ellen. A játékban lovagolni is lehetett volna, és az egész ötletet olyan játékok inspirálták mint az Ico, a Resident Evil vagy a Shadow of the Colossus.

A Crystal Dynamicsnak azonban kétségei voltak a projekttel kapcsolatban, és ami a legfontosabb, nem gondolták, hogy a játék jobb lehet a Batman: Arkham Asylumnál. Igazából a stúdióban senki sem gondolta így, ezért úgy döntöttek, hogy elvetik a koncepciót, és helyette egy teljesen más rebootot készítenek, ami végül 2013-ban jelent meg.