Keresés

CTRL (vagy CMD) + K lenyomásával is megnyithatod.

OPUS: Prism Peak

OPUS: Prism Peak | Játékadatlap
Megjelenés:
2025. dec. 16.
Fejlesztő:
SIGONO INC.
Kiadó:
SHUEISHA GAMES
Irányítás:
Perspektíva:
Grafikai stílus:
Magyarítás:

A játékhoz még nem készült magyar nyelvű fordítás.

Platform:
N

AG.hu értékelése

Ehhez a játékhoz még nincs tesztünk.

N

Értékelés beküldése a OPUS: Prism Peak című játékhoz

Az OPUS: Prism Peak című játék egy sorozat darabja, amely a következő részekből áll:

Leírás

Az OPUS: Prism Peak a SIGONO negyedik játéka az OPUS-sorozatban, amely ismét egy önálló, érzelmekkel teli kalandot mesél el. A játék középpontjában egy fényképész áll, aki a valóságból kiszakadva egy éteri, titokzatos világban próbálja megtalálni az utat hazafelé – miközben a fényképezőgépén keresztül fedezi fel a világ rejtett titkait és a benne élő szellemek történeteit.

Történet

A Prism Peak egy középkorú fotós történetét követi, aki a nagyvárosi élet zajától menekülve szülővárosába indul, hogy újra kapcsolatba kerüljön önmagával. Ám útja váratlan fordulatot vesz: a férfi egy másik, lebegő, színekben és fényben oldódó világban találja magát, ahol állatszellemek és elfeledett emlékek laknak. Ebben a misztikus dimenzióban találkozik egy amnéziás lány szellemével, akiről úgy érzi, segítenie kell neki – talán épp úgy, ahogy neki is szüksége van útmutatásra a hazafelé vezető úton.

A történet a OPUS-sorozat hagyományaihoz hűen mélyen emberi témákat dolgoz fel: az elmúlást, a bűntudatot, az újrakezdést és az önazonosság keresését. A főhős lelki utazása és a lány múltjának feltárása fokozatosan összefonódik, miközben a világ, amelyben bolyonganak, egyre inkább tükrözi belső vívódásaikat.

Játékmenet

Az OPUS: Prism Peak külső nézetből játszható, és a sorozat eddigi leginkább földhözragadt, ugyanakkor legmisztikusabb darabja. A játékos a hegyekkel, erdőkkel és ködfátyolos völgyekkel tarkított tájat járja be, ahol különféle szellemlények élnek. Fő eszköze a fényképezőgép, amely nemcsak a világ szépségét örökíti meg, hanem a rejtett emlékeket, múltbeli történéseket és spirituális nyomokat is képes feltárni.

A játékmenet a felfedezés, a rejtvényfejtés és a döntéshozatal finom egyensúlyára épít. A fényképezés révén új utakat nyitunk meg, tárgyakat vagy szellemeket vizsgálunk meg közelebbről, miközben a párbeszédek során hozott döntéseink befolyásolják a főhős kapcsolatát a világ lényeivel. Egyes szellemek barátként csatlakozhatnak, mások viszont bizalmatlanok maradnak, ha nem mutatunk megértést vagy empátiát. A történet végkimenetele az általunk meghozott döntésektől és az érzelmi kapcsolatok alakulásától függ, így minden játékos saját útját járja be a hazatérés felé.

Grafika és hangulat

Az OPUS: Prism Peak látványvilága manga ihletésű, lágy színekkel, festményszerű tájakkal és finom animációkkal. Az éteri világ megjelenítése érzékenyen egyensúlyoz a valóság és az álom határán: a lebegő fények, áttetsző szellemek és fénytörések mind hozzájárulnak a játék költői, melankolikus hangulatához.

A zenei aláfestés szintén kulcsszerepet játszik: halk zongora- és vonóshangok kísérik a főhőst útján, erősítve az érzelmi rétegeket és a felfedezés csendes szépségét. A Prism Peak így nem csupán kalandjáték, hanem egy érzelmi utazás – egy fényképalbum, amely lassan, képről képre bontakozik ki a játékos szeme előtt.