Fahrenheit (Indigo Prophecy) - háttérkép

Fahrenheit (Indigo Prophecy)

2005. szeptember 16. (15 éve 10 hónapja)

8.3
AG.hu
7.5
Olvasók

A játék követésével sosem maradsz le a játékhoz kapcsolódó legfrissebb hírekről, mivel emailben vagy itt az oldalon értesítőt küldünk neked róla. Ha nem szeretnél emailt kapni, akkor ezt a profilod beállításaiban tudod módosítani.

Részletek

Megjelenési dátum: 2005. szeptember 16. (15 éve 10 hónapja)

Műfaj: Sci-fi, Thriller, Rejtélyes, Dráma

Játékmenet: Hibrid - akció-kaland, Interaktív film

Grafikai stílus: 3D

Nézet: 3D külső-nézetes

Irányítás: Billentyűzet (WASD), Gamepad

Fejlesztő: Quantic Dream

Kiadó: Atari, Inc.

Platform: PC, PlayStation 2, Xbox

Leírás:

A Fahrenheit a Quantic Dream egyik legismertebb játéka, amely azokban az években jelent meg, amikor szinte mindenhol temették a kalandjátékokat. Azonban a QD a Fahrenheittel megmutatta (nem csak a játékosoknak, de a kiadóknak is), hogy a kalandjátékoknak nem muszáj csak point and click-szerűeknek lenniük. Bár ilyen újítással próbálkozott a Broken Sword 3 és Dreamfall is, igazi sikert csak a QD csapata volt képes elérni.

A történet szerint New Yorkban járunk, télen, szakadó hóesésben. Egy gyorsétterem WC-jében a főszereplőt, Lucas Kane-t hatalmába keríti valami megmagyarázhatatlan, természetfeletti dolog és gyilkosságra kényszeríti őt. Lucasnak csak nagyon kevés ideje marad arra, hogy eltüntesse a nyomokat maga után és megpróbáljon rájönni, hogy mi is történt vele valójában. Hamar a nyomába szegődik a két talpraesett nyomozópáros: Carla Valenti és Tyler Miles, akik szintén irányítható karakterek.

A cselekmény során a játékosnak döntéseket kell hoznia, amik jelentősen befolyásolják a játék végkimenetelét, valamint ügyelnie kell az irányítható karakterek mentális szintjére. A játék erős kritikákat kapott a QTE erőssége miatt, de emellett nagy sikert is aratott a játékosoknál és a kasszáknál.

Magyarítás: A játékhoz egyelőre nem készült magyar fordítás.

Linkek

Értékelések

Rowli

Összes értékelése: 70

8.5/10 - Inkább még játék, mint interaktív film
2017. november. 2.
Mindig jó olyan játékot játszani, ami alapjaiban rengeti meg az eddig ismert és bevált játékmeneti formákat. A Fahrenheit bár nem volt hibátlan és a történetben (mint David Cage összes játékában) is volt egy-két plot-hole, de mint játék iszonyat jól bevette magát a szívembe. És ez a Quantic alkotás még tartalmazott igazi fejtörőket. A QTE jeleneteket utáltam, de gamepaddal simán megoldhatók.

Tyucsev

Összes értékelése: 42

7.5/10 - Formabontó játékmenet
2017. november. 22.
Engem elsősorban a stílus újfajta megközelítése fogott meg. A történet valóban nem volt az igazi, inkább csak hátteret adott az egésznek. Jómagam billentyűzettel játszottam végig, egy helyen volt csak, hogy nagyon sokat szerencsétlenkedtem. Itt a klasszikus kalandjátékokkal ellentétben gyors reagálás is kell.

Tomsess

Összes értékelése: 16

8.0/10 - A formabontás művészete
2018. január. 20.
2005-ben, mikor a Fahrenheit megjelent, semmilyen hasonló alkotás nem létezett még. Egyrészt irtó jól megírt története volt, vette a bátorságot, hogy több főszereplője is legyen egyszerre és hogy ne csak a játékosok agyára, de ügyességére is építsen. Az utóbbi volt számomra a játék egyetlen hibája. Mivel elsősorban konzolokra történt a fejlesztés, konzolon ill. gamepaddal nagyon jól játszható volt a játék, de én vettem a bátorságot, hogy billentyűzettel ültem neki. Ne tegyétek! A mászkálós részeknél folyton potyogtam és hamar olyan szintre vittem a karaktereimet, hogy nagyon nehéz volt aztán végigvinni a történetet. Ez volt az a dolog, amiért időről időre félre kellett tenni a játékot és bár mindmáig nagyon szép nosztalgiával gondolok vissza rá, azért néha még rémálmaim vannak a QTE részek miatt.

Szia! Nagyon örülünk, amiért úgy döntöttél, hogy értékelni fogod a játékot, mert ezzel is segíted az AG-t és a működését. Mielőtt azonban ezt megtehetnéd, be kell jelentkezned.

Kapcsolódó cikkek

A Quantic Dream fődizájnere új stúdiót nyitott
Hír
3 éve 8 hónapja (2017. november 9.)

A Quantic Dream fődizájnere új stúdiót nyitott

Caroline Marchal a Heavy Rain és a Beyond: Two Souls fődizájnere néhány más kollégájával együtt kilépett a Quantic Dream és a Sony csapatából, hogy egy új...

Fahrenheit (1. rész)
Végigjátszás
14 éve 1 hónapja (2007. június 23.)

Fahrenheit (1. rész)

Lucas Kane egy hétköznapi, a többi 6 milliárd embertársától semmiben sem különböző fiatalember ezen a szépnek nemigen mondható napon (elvégre ki hallott róla, h...

Fahrenheit (2. rész)
Végigjátszás
13 éve 9 hónapja (2007. november 2.)

Fahrenheit (2. rész)

Fahrenheit végigjátszás (2. rész)

Jubileumi Fahrenheit kiadás érkezik
Hír
10 hónapja 1 hete (2020. szeptember 25.)

Jubileumi Fahrenheit kiadás érkezik

Valahol kissé ijesztő belegondolni, hogy nem csak kicsiny oldalunk, hanem az egyik legklasszikusabb "modern" kaland, a Fahrenheit is már 15 éves. Az ilyen évfor...