Az Amanita új játéka komolyabb témákat feszeget, de az előző munkásságaikból ismert játékosság továbbra is megmarad.

A világ jelenleg talán legismertebb cseh stúdiója, a független Amanita Design, akiknek olyan díjnyertes kalandjátékokat köszönhetünk mint a Machinarium, a Samorost és a CHUCHEL, nem sokkal a pszichedelikus horror címük, a Happy Game megjelenése után, most egy újabb, teljesen új címet jelentett be. Legújabb produktumának címe Phonopolis, amely nem csak azért érdekes, mert a csapat politikai vizekre evez vele, hanem mert ez lesz egyben a stúdió legelső 3D-s játéka is.

A Phonopolis története a manipulációra és az individualizmusra összpontosítva, valós témákat dolgoz fel. A játékosok Felix, egy megfontolt fiatalember szerepébe bújnak, aki polgártársaival együtt azzal a közvetlen fenyegetéssel néz szembe, hogy egyszer s mindenkorra a város tekintélyelvű vezetőjének irányítása alá kerülnek, és ezzel gyakorlatilag elveszítik emberi mivoltukat. Egy véletlennek köszönhetően ő az egyetlen ember, aki tudatosan felismeri a fenyegetést, ezért az ifjú Felixnek meg kell próbálnia megakadályozni, hogy a vezető az abszolút hatalommal játszadozzon…

Phonopolis városának vezetője, egy diktátor, akinek valaha jó szándékai voltak, és egy tökéletesen boldog társadalmat akart létrehozni. Ezért feltalálta az erősítők és a tudatalatti parancsok rendszerét, hogy a társadalmat a tökéletesség felé vezesse – mondja Petr Filipovič, a projekt vezetője – De végül a felemelkedés helyett, a várost a rabszolgasorba taszította. A parancsok rendszere megfosztja az embereket saját akaratuktól, és egy mesterségesen kitalált társadalom - egy gépezet - puszta alkatrészeivé teszik őket.

Ideológiai és vizuális szempontból a Phonopolis a két világháború közötti avantgárd művészeti mozgalmakra, például a konstruktivizmusra, a futurizmusra és a szuprematizmusra, valamint ezek társadalomra gyakorolt ideológiai hatására, mint propagandaeszközökre utal.

Ezek a mozgalmak a társadalomban egy olyan tendenciát hoztak mint a hagyományok elvetése és az új, forradalmi gondolkodás felkarolása. A fejlődés csodálata, a hit, egy új társadalmi berendezkedés lehetőségei, nagyszerű inspirációt jelentettek az új játékunk témájához – magyarázza Eva Marková, a játék tervezője – A stilizálást humorral és túlzással kombináljuk, ami kiemelkedő fontosságú számunkra. Megpróbálunk az avantgárd művészetből meríteni, és azt groteszk tartalommá alakítani, amely közel áll a gyermekjátékok és a papírrejtvények játékosságához. A játékosnak egy kis őszinte gyermeki vidámságot is szeretnénk közvetíteni vele – teszi hozzá a grafikus.

Az utópisztikus totalitárius társadalmi modellre való utalás miatt, Phonopolis városa valódi kartonból készült papírmodell.

Bár a játékunkat 3D-s motorral fejlesztjük, igyekszünk a díszletek, karakterek és egyéb elemek közül minél többet kézzel elkészíteni. Minden textúrát kartonra festünk, amit aztán kivágunk, digitálisan renderelünk, majd elmentjük mint 3D modellt – mondja Dostál Oto műszaki dizájner – Azt akarjuk, hogy az emberek ne csak mint számítógépes játékra gondoljanak a Phonopolisszal kapcsolatban, hanem elsősorban mint egy kis, kézzel készített világra.

A Phonopolis zenéjét az Amanita csapat régi munkatársa, a díjnyertes zenész, Tomas Dvorak aka Floex komponálta. A hangeffektekért Matouš Godík, a tapasztalt prágai hangmérnök a felelős.

Az antiutópia-témájú játék már egy ideje fejlesztés alatt áll, de eddig csak a Windows és MacOS platformokról lehet hallani vele kapcsolatban. Dátumról pedig egyáltalán nem, szóval idei megjelenésre ne is nagyon számítsunk.