A Stuck in Attic csapat új játéka ismét Erdélyben játszódik majd.
Hosszú titkolózás után a román Stuck in Attic végre lerántotta a leplet a legújabb művéről, a teljesen kézzel-rajzolt (képkockáról-képkockára) kalandjátékáról, a Near-Mage-ről. A játék egyik legnagyobb érdekessége – a gyönyörű grafikáján kívül –, hogy a hagyományos point-and-click elemek mellett némi RPG elemek is fellelhetők lesznek benne. Úgy tűnik, hogy ez a fajta kísérletezés egyre nagyobb teret nyer a kalandjátékoknál, ami nem is csoda, mert egy sima point-and-clicknek manapság iszonyatosan jónak kell lennie ahhoz, hogy csupán a hagyományos kaland-elemekkel kiemelkedőt tudjon nyújtani. Legutoljára ilyesmi talán csak a Strangelandnek sikerült.
A fejlesztők a következőként írták le a játék előtörténetét: Végre nyár van! Tizennyolc éves vagy, épp most érettségiztél, és az előtted álló út éppoly homályos, mint amennyire nyitott. Minden barátod eldöntötte, hogy melyik főiskolára és egyetemre fog járni, de te, nos... Te egyelőre csak a videojátékokra gondolsz. Egy nap levél érkezik Domnica dédnénédtől, aki Erdélyben él, és meghív téged magához a nyárra. Tökéletes lehetőségnek tűnik, hogy kiszellőztesd a fejed, és eldöntsd, mit is akarsz kezdeni az életeddel... De mi van akkor, ha megérkezésed után kiderül, hogy mind te, mind a nagynénéd boszorkányok hosszú sorából származtok, és felajánlja neked, hogy beiratkozhatsz az Erdélyi Mágikus Intézetbe?
A cselekményen kívül a csapat még néhány technikai és egyéb érdekességet is közzétett. Elmondásuk szerint a játék leginkább a narratívára koncentrál, de ennek ellenére úgy játszunk majd vele, mint egy hagyományos kalandjátékkal. A leltárunkat (jelen esetben varázsleltár) saját magunk „készítjük el”, ami azt jelenti, hogy többszöri végigjátszás során más és más eredményeket kapunk majd. Hogy ez pontosan mit is jelent, arra nem tértek ki.
Kalandozásunk során több tucat karakterrel futunk majd össze, akiknek életét a varázslatainkkal jobbra vagy akár rosszabbra is változtathatjuk. Ezek a karakterek egyébként nagyon színesek lesznek, mert olyanokra gondolnak itt, mint a vámpírok, ghúlok, strigák és egyéb mitikus román lények.
A Near-Mage több mint 80 gyönyörű, kézzel-festett helyszínt fog tartalmazni, s mindezt 4K felbontásban. A zenéért egy filmzenei zenekar felel, és a tervek szerint a játék teljes profi szinkronnal érkezik. Az irányítás egérrel történik, de a teljes kontroller támogatás se hiányzik majd.
Ahogy az előző játékuk a Gibbous - A Cthulhu Adventure, úgy a Near-Mage-et is Kickstarter adományokból szeretnék elkészíteni. A Gibbous Kickstarter sikerét, és az 50 000 Steamen keresztül eladott példányszámot tekintve, nem hiszem, hogy gondban lesznek a pénz összekoldulásával.