Brééééjking: Készül a Gobliiins 5. Ha ezen mondat után még van itt valaki, akkor gyorsan összefoglalnánk a lényeget a ’90-es évek egyik legfurcsább klasszikusának a folytatásáról.

Pierre Gilhodes, az eredeti, zseniálisan agyamenten elmebeteg trilógia és a The Bizarre Adventures of Woodruff and the Schnibble mögött álló minden bizonyára zseniálisan agyamenten elmebeteg elme tavaly ősszel úgy döntött, hogy elkészíti azt a folytatást, amire a rajongók ha nem is nagyon gondolták volna, de minden bizonnyal nagyon vártak már (itt jegyezném meg, hogy nincs olyan, hogy Goblins 4).

Gobliiins 5 screenshot

Az első Gobliiins után játszódó, teljesen kézzel rajzolt, AGS motorban futó, egészen 640*480-ban pompázó új kalandban megint három manólényt fogunk irányítani, akik mind különböző képességekkel lesznek felruházva. OUPS az, aki zsebrevágja majd a tárgyakat és ledumálja a szereplőket a képernyőről, ASGARD igazi harcosként pépesre zúzza bárki arcberendezését, ha arra van szükség, és végül IGNATIUS barátságos mágusként szeret sűrűn durrogtatni a varázspálcájával, ami nem mindig avártnak megfelelően sül el.

A játék fejlesztése igen korai szakaszban van, de elindult egy közösségi kalapozás egy francia közösségi finanszírozó platformon, ahol egy nap alatt a kívánt összeg közel háromnegyede összejött, így igen nagy az esély rá, hogy hamarosan a hajunkat fogjuk tépni a kész produktumnak hála. Megjelenésről és platformokról még nincsen szó, azonban PC-re biztos, hogy jön, az AGS-n engine ScummVM-es támogatásának hála, pedig mindenen is játszhatunk majd vele, amire létezik a program.