Emlékeztek még a Scratches című, belső-nézetes, horror játékra, amit Agustín Cordes tervezett? És az azt követő Asylum játékára? Ja, hogy az még mindig nem jelent meg…?
Nem bizony! Pedig még 2010-ben bejelentették, és azóta már egy sikeres Kickstarter gyűjtésen is túlestek, amivel 2013-ban 119 426 dollárt kapartak össze. A fejlesztés azonban nem állt le, csak nagyon lassan halad. Ma viszont arra ébredhettünk, hogy Agustín Cordes egy egész vaskos írást tett közzé a Steam oldalukra, melyben hosszasan részletezi a játék jelenlegi állapotát.
Az írásból többek között kiderül, hogy a játék logikai részei, beleértve a fejtörők és az opcionális interakció a környezettel, már célközeli állapotban vannak. A fejlesztők szeretnének a Scratches játékból megismert tárgyakra való „rázoomolást” itt is a lehető legtöbb helyen elérhetővé tenni, valamint ide tartozik a fiókok kihúzgálása is, amit szintén sokan szerettek (hiába, kíváncsi lény az ember).
A helyszínek nagy része kész van, és Agustín szerint, november végéig az összes hiányzó helyszínnel végezniük kellene, ha csak nem jön közbe valami nagyobb gubanc.
Kiemeli továbbá, hogy két lánytestvér dolgozik a játék hibátlanabbá és hangulatosabbá tételén. Jó dolog, hogy mindketten egy háztartásban élnek, ezért ha valamelyiküknek szüksége van egy új, vagy módosított fájlra, akkor seperc alatt el tudják azt intézni egymás között.
Említést tesz a Linux verzióról is, ahol sikerült egy nagyot előrelépniük, ugyanis az Unreal motor a pingvin rendszerekennem támogatja a videókat, ezért ezt saját kezűleg kellett megoldaniuk. A másik probléma a videók minőségével volt, mert a videókodekok különböztek Windows és Mac rendszereken is. Agustín elmondása szerint, önerőből, a VLC lejátszó egyik régi verziója forráskódjának átnyálazásával, végül ezt is megoldották.
Következő lépésként a VIP támogatóknak akarnak kedveskedni, mégpedig egy izmosabb demóval. Viszont a végleges verzióra ez éven ne számítsunk, legjobb esetben is csak 2021 közepe tájékán válik elérhetővé.