Már másfél hete is bejelentésre került, hogy készül a Return to Monkey Island, így ideje volt, hogy kapjunk némi izgalmas információt róla. Ja, meg képeket is. Szerencsére az adventuregamers.com jól meginterjúvolta a fejlesztőket, így tényleg kaptunk is néhány érdekes infót. Meg persze képeket.

Az interjúból kiderül többek között, hogy a Terrible Toybox csapata a Thimbleweed Park megjelenése után körülbelül egy éven át egy RPG-n dolgozott, de nem állt össze valami jól a koncepció, így Ron Gilbert elvetette végül az ötletet.

Sam & Max: Beyond Time and Space - screenshot #3

Az éjjel soha nem érhet véget Melee Islanden

Nagyjából ugyanekkortájt Gilbert úr az egyik PAX-on beszélgetésbe elegyedett a Devolver Digitaltól Nigel Lowrie-val, aki elhintette, hogy van egy kontaktja a Lucasfilm Games-nél, aki a cégnél lévő jogok licencelésével foglalkozik. Az úriembert meg is környékezték, ami olyan jól sikerült, hogy bár a jogok maradtak a Disney-nél, de a csapat készíthet egy új Monkey Islandet, méghozzá úgy, hogy Gilbert úr és Dave Grossmann konkrétan teljes kreatív szabadságot élvezhet a fejlesztés során.

Amúgy, ha mindenki figyelt, akkor a fenti bekezdés utolsó mondatából levághatja, hogy több klasszikus Lucasarts-os lyukasarc is visszatér, így Grossmann mellett például David Fox vezető programozó, aki ugyanezt a posztot töltötte már be a Thimbleweed Park fejlesztésében is, és egyébként olyan klasszikusokon dolgozott többek között, mint például a Zak McKracken and the Alien Mindbenders, sőt annak a rendezője is volt.

Return to Monkey Island screenshot 2

A nagyjából két éve tartó fejlesztés során összesen 25 fő ügyködött a kalandon (összehasonlítva a TP-vel, azon „csak” 14-en dolgoztak), és a csapat teljesen új engine-jét használja, amit a Delores címet viselő techdemóban is láthattunk. Ebből adódik, hogy a hagyományos igés irányítás ugrik, és a demóban látottakhoz hasonló, de azóta továbbfejlesztett metódust kapunk majd.

A képeken is jól szemrevételezhető kézzel rajzolt, de kissé fura stílusú látványt nyújtó grafikát Rex Crowle-nek köszönhetjük, aki igazi veteránként olyan alkotások képivilágának a megálmodásában játszott szerepet, mint a Tearaway Unfolded, a LittleBigPlanet 1-2, vagy a Double Fine-féle Knights and Bikes.

A látványvilág mellett persze fontos szerepet tölt be a hangzásvilág is, ennek örömére megint hallhatjuk Dominic Armato-t Guybrushént, Danny Delket Murray-ként, ahogyan Elaine-kémt Alexandra Boydot is, aki a Monkey 3-ban szólaltatta meg a tűzről pattant kormányzóhölgyet először, ami után a negyedik részt kihagyva a Tales of the Monkey Islandben, aztán a Monkey 1-2 remaster kiadásaiban is mikrofont ragadott, hogy házisárkánykodhasson Gubryush oldalán. Sajnos Earl Boen a kora miatt nem tudta vállalni, hogy zombikalózmódjára újra hörögjön LeChuck szerepében, de az áldását adta rá, hogy újracastingolják a karakterét. A muzsikákkal pedig a legendás trió, vagyis Michael Land, Peter McConnell és Clint Bajakian fogja kényeztetni a hallójáratainkat.

Return to Monkey Island screenshot 3

A történetről sem Gilbert, sem Grossmann nem nagyon akart bármit is elkotyogni, de annyit azért hajlandóak voltak elárulni, hogy bár a történet hajszálpontosan ott veszi fel a vonalat, ahol a második rész abbahagyta (hurrá, megyünk vidámparkozni), nem teljes mértékben törli el az utána megjelent részek történéseit, igyekeznek azokból minden olyan eseményt és szereplőt megtartani, ami és akik beleillenek az újonnan kitalált történetszálba. Például ennek köszönhető, hogy minden idők legördögibb koponyája, Murray megint gonoszkodhat itt nekünk valamikor még idén.

Sajnos azt még mindig nem tudni, hogy ez pontosan mikor és milyen platformokon fog megtörténni.