Erős és nyomasztó hangulatú horror kaland, rengeteg fejtörővel, de zéró ijesztgetéssel.

Egyre több a retró grafikával készülő indie kalandjáték, de ezek között leginkább a pixeles játékok vannak többségben. A portugál Vertical Reach fejlesztőcsapat viszont úgy gondolja, hogy a Playstation első generációjából ismert, pár poligonos retró grafikának is megvan a maga piaca, ezért legújabb játékuk – The Tartarus Key – pont úgy néz ki, mint egy Alone in the Dark, vagy egy PS1-es Resident Evil klón.

Alex Young szerepében arra ébredsz, hogy egy sötét szobában ragadtál, és hogy az egyetlen kapcsolatod/vezetőd nem más, mint egy cinikus hang egy hordozható rádió másik végén. Miközben szobáról szobára jársz, rejtvényeket oldasz meg, rájössz, hogy nem vagy egyedül ezen az isten háta mögötti helyen. Hozzád hasonlóan mások is a kastélyban ragadtak, illetve tértek magukhoz, és miközben megpróbálod megmenteni őket, kapcsolatokat próbálsz meg kialakítani velük, mert lehet, hogy csak közös erővel lesztek képesek szabadulni. Összeállhatsz mindenkivel, az önelégült összeesküvés-elméletekről hablatyoló alaktól kezdve a saját titkaival küszködő nyomozóig. Hamar kiderül azonban, hogy valami igazán romlott dolog lapul ennek a helynek a szívében. De ki, vagy mi leselkedik a kastély árnyékában, és figyeli minden lépésedet?

A klasszikus horrorjátékok megjelenése és hangulata által inspirált The Tartarus Key egy fordulatokkal és nem kevés halálos meglepetéssel teli rejtélyt kínál. Az erő helyett az észre kell majd hagyatkoznunk, hogy segítsünk Alexnek túlélni, de vigyáznunk kell, mert nem biztos, hogy mindenki élve megússza.

A játék egyébként nem majmolja teljesen az említett nagy horror klasszikusokat, mert bár 3D-s, low-poly grafikát, viszont belső-nézetes játékmenetet ígér, ami már egészen más fajta irányítást és hangulatot kölcsönöz majd neki.

Lehet, hogy az első screenshotok és a videó mást sejtetnek, de a játék valóban mentes lesz mindenfajta úgynevezett „jump scare” pillanattól, ezért aki esetleg emiatt hagyta volna ki, akkor ne tegye. A Vertical Reach stúdiót alapító Leonor Parra saját bevallása szerint – aki a The Tartarus Key hangulatos látványvilágáért is felelős – utálja a jump scare-eket, és megfogadta, hogy olyan játékot készít, amely ezek nélkül is ugyanolyan kísérteties.

A fejlesztők leírása szerint a rejtvények és kihívások a szabadulószobás játékokra emlékeztetnek, különféle nyugtalanító és bizarr kimenetelekkel. A játék ezen kívül három különböző végkifejletet is kínál, míg a kastélyban található halálos csapdák miatt más foglyok is szörnyű sorsra juthatnak a játékos cselekedeteitől függően.

A The Tartarus Key-nek egyelőre nincs pontos megjelenési dátuma, de nagyon úgy néz ki, hogy csak jövőre érkezik.