Mindig is furcsának, de inkább bizarrnak tartottam a középkori festmények nagy részét. Volt bennük valami kísérteties és sötét, és nézegetésük közben mindig arra gondoltam, de jó hogy nem akkor születtem. Viszont ettől még a művek nagyon is tetszettek és örömmel látom, hogy ezek adják az alapját a lengyel Punch Punk Games új játékának, az Apocalipsis: Harry at the End of the Worldnek.
A készítők elmondása szerint az Apocalipsis egy hagyományos point-and-click kalandjáték, melyet leginkább a Samorost és a Machinarium játékok inspiráltak. A játékból áradó drámai hangulat és az egyedi, kézzel-rajzolt grafika tökéletesen megfelel egy szenvedésről, megváltásról és szó szerinti világ végéről szóló történetnek.
Az Apocalipsis-ben egy Harry-nek nevezett karaktert irányítunk, aki számára semmit sem ér már az élet, mióta elvesztette élete szerelmét. Megadatott neki az esély, hogy visszaszerezze őt, de ehhez bizarr és barátságtalan földeket kell bejárnia, furcsa és fantasztikus lényekkel kell találkoznia és meg kell küzdenie a saját, személyes démonjaival.
A játék egyik legnagyobb érdekessége, hogy a helyszínek és a karakterek mindegyike valamelyik valódi, 15. és 16. századi, európai festményből/fametszetből származik. Megtalálhatók köztük például Hans Holbein, Michael Wolgemut és Albrecht Dürer művei is, hogy csak néhányat említsünk. A játék kiadójának elmondása szerint ez az egyedi párosítása a középkori művészetnek és filozófiának a video játékokkal azt is bizonyítja, hogy a kreativitásnak nem igazán lehet határt szabni:
Nehéz anélkül ránézni az Apocalipsis-re, hogy ne vennénk észre a feltűnő, egyedi művészeti stílust, ami akár a 15. században is megállná a helyét. A statikus régi fametszetek itt új életre kelnek és egy teljesen új felfedezésre váró világot tárnak elénk. Egy olyan világot, amely tele van rettegéssel, halállal és betegségekkel. A több mint 500 évvel ezelőtti művészet és az akkori hiedelmek a szemünk előtt kelnek életre és ellenállhatatlanul beszippantanak bennünket. - Lucas Jozefowicz a Klabater kiadótól.
A játék azonban nem csak a művészetet emelte ki a középkorból. Nagy hangsúlyt fektettek magára a játékban található világra is, amit leginkább a Jelenések könyve és Dante Isteni színjátéka ihletett.
Egyike a céljainknak az volt, hogy lehetőleg minden egyes helyszín egyedi legyen és amik ott ragadnak a játékos elméjében még akkor is, ha ő már befejezte a játékot. Azt hiszem, hogy ezt azzal is sikerült véghez vinnünk, hogy két, valójában összefüggő történetet szövünk össze egyidőben. Az egyik közvetlenük mesél a játékosnak, míg a másik szimbolikus, ezért különféle lényeken és helyszíneken keresztül mesél. - mondja Krzysiek Grudzinski, a játék tervezője.
A játék, aminek a témája, a kézzel-rajzolt stílusa és a zenéje az esztétikus haláltánc műfajára épül, valamikor 2018 márciusában érkezik, egyelőre PC-re és Mac eszközökre.