Eközben Blue Belly, a kalóz szakács, egy csónakkal a szigetre igyekszik Greenbeard hajójáról. Jane Starling, Flint kapitány kéme pedig éppen Greenbeard hajóján hallgatózik és megtudja, hogy Greenbeard és Batty Bosun meg akarják buktatni a kapitányt. Jane Blue Belly csónakjával szintén a szigetre siet, hogy értesítse a csapdáról a kapitányt és Papa Doc-ot. Sajnos Queen Zimbi mind a négyüket elfogja, és szellemüket elválasztja a testüktől.

Mindenkinek megvan a maga feladata. Jane-nek egy hajót kell szereznie, hogy elhagyhassák a szigetet, Blue Belly-nek a nagytemplomba kell vinnie a testeket, Papa Doc pedig megpróbál bejutni a saját templomába és visszajuttatni a szellemeiket a testükbe.


Papa Doc:

Mivel a templomot mágikus só akadály védi, így egyelőre nem tudunk mit tenni, más utat kell keresnünk. Menjünk balra, a csirkefarmra. Vegyük fel a zsák csirketakarmányt. (Persze a tárgyakat valójában nem tudjuk felvenni, mivel szellemek vagyunk, csak megjegyezzük, hogy használhatónak tűnik.) Próbáljuk meg, hogy a takarmányt a templom felé vezető úthoz szórjuk. Papa Doc azonban rájön, hogy ez nem lenne jó megoldás, mivel az út sokkal hosszabb, mint amennyi takarmányunk van. Induljunk az ültetvény felé.

Az ültetvényen négy zombi randalírozik. Nagyüzemben szüretelik a kókuszfákat. A bal oldali zombitól vegyünk fel egy kókuszdiót, majd menjünk a raktárhoz és rázzuk meg a létrát. Ekkor az egyik zombi leesik, mi pedig felmászhatunk a létrán és kinyithatjuk a raktár ajtaját. Az összes összegyűjtött kókuszdió kiborul, és maga alá temet egy zombit. A kifolyó kókusztej a csatornán keresztül a lávába folyik. Most használjuk a nálunk levő kókuszdiót az egyik zombin. Papa Doc úgy helyezkedik, hogy úgy tűnjön, mintha a másik zombi dobta volna meg a kókuszdióval. Ezt játsszuk el még egyszer, csak fordított felállásban, így a zombik megharagszanak egymásra és elkezdik dobálni egymást kókuszdióval. A kókusztej megint csak elfolyik a csatornán keresztül. Menjünk vissza a csirkefarmra.

A lefolyó kókusztej megszilárdítja a lávafolyam egy részét, így képezve természetes hidat a templom felé. A csirkék kerítésének hátulján van két laza lécdarab, ezeket távolítsuk el, majd használjuk a csirketakarmányt a láván. Papa Doc elkezdi kiönteni a takarmányt, egészen a templomot védő só akadályig. A tyúkok szépen átsétálnak a láván keletkezett hídon, felcsipegetik a sót a takarmánnyal együtt, és szabaddá teszik az utat a templomba.

Papa Doc I’Xel-től, az istennőtől kér segítséget a kristálykoponyán keresztül, de az nem reagál. A templomnak több terme is van (tanterem, ebédlő és hálószoba). A tanterembe nem tudunk bemenni, mert két bálvány megakadályoz ebben.

Menjünk az ebédlőbe. Egy zombi szobalány tevékenykedik itt éppen. Vegyük fel a zöldségeket és gyümölcsöket az asztalról, aztán menjünk a hálószoba felé.

Ide megint csak nem tudunk bejutni, a szellemeket távoltartó szimbólumok miatt a földön. Dobjuk a szimbólumra a cserepes virágot, ami így tiszta kosz lesz. A szobalány gyorsan siet, hogy feltakarítsa, de a földdel együtt a kréta szimbólumokat is letisztítja. Bemehetünk a hálóba.

A szekrényből vegyük fel a vooju maszkot és köpenyt. A falon lógó függönyről pedig az összefogó kötelet. Most nézzük meg a kis asztalt a szoba másik végében. Egy zenedobozt találunk, amit szintén felvehetünk. Az asztal feletti gyertyatartóban pedig még találunk egy mozdítható gyertyát is. Papa Doc észreveszi, hogy a gyertyatartó nem átlagos, valami mechanikát rejt. Mutassuk meg a gyertyát Jane-nek, aki meg tudja mondani a kombinációt. Ha most újra megpiszkáljuk a gyertyatartót, akkor egy titkos ajtó nyílik ki a bejárat mellett, ami mögött egy fura szimbólumtábla rejtőzik. Mutassuk meg Jane-nek ezeket a jeleket is. Néhányat felismer közülük: Thee, Vooju Sea, Lady Pirate. Most mutassuk meg a zenedobozt Blue Belly-nek. Többször is el kell dúdolnunk neki a dalt, mire rájön, hogy a dallam a Sally Seaworthy című dalból való. Használjuk a dalt a szimbólumtáblán. A megfelelően beütött kombináció hatására a padlóból egy rekesz nyílik fel. A rekeszben egy üveg tinta és egy üres levél található. A tintásüveget vegyük fel. Mutassuk meg a tintát Jane-nek, aki rájön, hogy az láthatatlan tinta, ezért tűnik a levél üresnek. Valamilyen savas anyaggal viszont elő lehet csalogatni a papíron levő írást. Menjünk vissza az ebédlőbe.

Használjuk a gyümölcsöket és zöldségeket a kancsó vízen. Papa Doc nem tudja melyik alkalmas, mert fogalma sincsen melyik savas pH-jú. Mutassuk meg a zöldségeket Blue Belly-nek, aki szakács lévén rögtön tudja, melyiket kall használnunk. Káposztából készítsük el az anyagot és menjünk vissza a hálószobába.

Használjuk a káposztás vizet a levélen, mire tényleg előtűnik az írás. Persze semmi hasznos nincs benne, csak egy gúnyos mondat Zimbi-től, amivel egy jó időre eltérített minket célunktól. Menjünk vissza az orákulumhoz.

Próbáljuk megtisztítani a koponyát a káposztás vízzel. A szobalány nagyon megijed, mikor meglátja, hogy a vizes kancsó magától repül, megfogja, és gyorsan visszarakja a helyére. Használjuk a szobalányon a vooju maszkot és köpenyt, amitől annyira megrémül, hogy gyorsan elszalad az orákulum szobájába. Eközben mi felvehetjük a felmosót és visszamehetünk a koponyához. Mikor odaérünk, a szobalány éppen akkor jön ki a szobából. Használjuk a koponyán ismét a káposztás vizet, majd a felmosóval töröljük tisztára. Most már kommunikálhatunk I’Xel-lel, aki elmondja mi a teendőnk, hogy újra visszatérhessünk testeinkbe. Először is varázslatot kell a testekre bocsátani, majd segítségül kell hívni a levegő Loa-ját, aki tovább segít nekünk. Menjünk a tanteremhez.

Használjuk a kötelet az egyik bálványon, ami az utunkat állja. Az ötlet jó lenne, de Papa Doc nem tud rendes lasszót készíteni. Mutassuk meg a kötelet Jane-nek, aki elmondja nekünk, hogyan használjuk azt a bálványokon, amik az utunkat állják. A két bálvány most már össze van kötve. Ezután a könyvespolcot toljuk az orákulum szobájának ajtajába, majd az ebédlőben ismét ijesszük meg a szobalányt. Megint elrohan, de mivel az orákulumhoz most nem tud menekülni, így a terembe fut be, ahova magával rántja a két bálványt is. Megnyílik az, hogy felvegyük a juju botot.

Papa Doc-nak most már megvan az eszköze, hogy egyesítse a szellemeket a testekkel, már csak a Blue Belly-n a sor, hogy elhozza a testeket és Jane-en, hogy hajót szerezzen.


Jane Starling:

Menjünk le a vízeséstől a raktárhoz. Egy zombi folyamatosan ott járőrözik. Nézzük meg, mire Papa Doc észreveszi, hogy a zombinak van valami a kezében. A tárgy bekerül a leltárunkba, így meg tudjuk mutatni Papa Doc-nak. Kiderül, hogy a zombinál van a Hand of Glory tubákoló, az egyetlen dolog, ami képes eloltani a Hand of Glory gyertyát. Menjünk be a raktárba.

Jane legénysége ücsörög ott éber kómában egy gyertyatartó körül, és sehogy sem lehet beléjük életet verni. Nézzük meg a gyertyákat. Ez is a leltárba kerül, és ezt is meg tudjuk mutatni Papa Doc-nak. Kiderül, hogy nem egy mezei gyertyatartóról van szó, hanem magáról a Hand of Glory-ról. Ahhoz viszont, hogy el tudjuk oltani a gyertyákat, és fel tudjuk ébreszteni a legénységet, meg kell szereznünk a tubákolót. A raktár bal oldalán felül van egy nyílás a padlásra, de Jane nem tud felmászni. Lökjük arrébb a falnak támasztott szobrot, így Jane már könnyedén felugrál a padlásra.

Nyissuk ki a padlás ajtaját, majd vegyük fel a hatalmas dobokat. Használjuk a dobokat a kinyitott ajtón, így Jane lelöki mindhármat a vízesésbe. Ezután menjünk vissza a vízesés tetejére, és kicsit rázzuk meg a banánfát. A lepotyogó banánokon az éppen arra járó csomaghordó zombik szépen elcsúsznak, és a dobokon végigpattognak a vízesés aljáig. Ezután menjünk vissza a raktárhoz és várjuk meg, míg az őr a stég bal oldalára ér. Ekkor gyorsan döntsük fel a sózott halas hordót, ami megállítja az őr zombit, mivel a só még nekik is árt. Sajnos a lezuhanó csomaghordó nem találja el az őr zombit, de nincs ok a pánikra. A középső dobot mozdítsuk el Jane-nel, és ezután már nincs megállás. Az őr eltűnik, mi pedig felvehetjük a tubákolót.

A raktárban oltsuk el a tubákolóval a Hand of Glory-t, az emberek így felébrednek, mi pedig mehetünk hajót szerezni a dokkokhoz.

A dokknál hallhatjuk, ahogy Greenbeard és Batty Bosun arról beszélgetnek, hogy össze kell szedni a legénységet és bosszút kell állni Blue Belly otthonán, Merry Cay-en.

Menjünk fel a hajóra az árbochoz a felső fedélzetre. A hajó hátulján egy nagy lámpás van, de nem érjük el, ezért toljuk alá a dobozt. Erről már elérjük, és ki tudjuk nyitni az ajtaját. Ezután oldozzuk el a kikötözött árbocrudat, ami elforog, és éppen eléri a lámpást, amitől kigyullad. Míg a zombik a tüzet oltják, addig menjünk le az alsó fedélzetre, és az izzó serpenyő mellől vegyünk fel egy fahasábot. Mutassuk meg Blue Belly-nek, aki elmondja nekünk, hogy az egy fenyő hasáb, rajta sok-sok fenyőgyantával. A serpenyő feletti pajzsot lökjük a serpenyőre, aztán rakjuk rá a hasábokat. A fenyő gyantája kifolyik a fedélzetre. Menjünk le a hajóról a rakománykezelő daruhoz és húzzuk meg a kart. Egy nagy háló esik le, éppen a gyantába. Ezután menjünk fel a felső fedélzetre és lökjük fel a vizes hordót, amiből a zombik a tüzet oltották. Ekkor kénytelenek az alsó fedélzetre menni vízért, és szépen beleragadnak a gyantába. Jane automatikusan a daruhoz megy és meghúzza a kart, aminek következtében a két zombi a háló fogságába kerül. A hajó immár a mienk.


Blue Belly:

Menjünk jobbra, a bányaalagútba. Két bányász zombival találkozunk. Vegyük fel a kötelet, a hálót, a ládát és a földdel teli dobozt. A leltárban kombináljuk a hálót és a dobozt, majd a ládát mutassuk meg Jane-nek. Néhány reszelő kerül elő belőle. A behálózott dobozt akasszuk fel az alagútfordulóban a két zombi közé a plafonon levő kampóra. Lökjük meg a dobozt, ami a sínen végigcsúszva jól fejbe veri a csákányozó zombit.

Ezután menjünk vissza a bánya bejáratához, vegyük fel a csákányt, majd a reszelővel próbáljuk kinyitni a lelakatolt ajtót. A leltárban mutassuk meg Jane-nek a reszelőket, ő majd segít a lakat kinyitásában. Ha kinyitottuk az ajtót, egy lapátot vehetünk fel.

Most menjünk vissza az alagútba, majd onnan tovább jobbra Queen Zimbi laborjába. Éppen valamilyen varázsfőzeten dolgozik. Osonjunk el jobbra és vegyük fel a két üvegcsét. Blue Belly ezután megtalálja a testeket a sármedencénél.

Papa Doc felfigyel rá, hogy a testek felett lógó üveg eszközök fétis tárgyak, amik démonokat csalogatnak és ezek a démonok a testekbe fognak költözni. Csak úgy lehet a tárgyakat elpusztítani, ha csirkevért öntenek rájuk, és háromszor kimondják a démon nevét. Persze Blue Belly nem tudja kiolvasni a neveket, mert távol vannak. Az egyik fétis tárgyat elteszi a leltárba.

Menjünk vissza a laborba, a bal könyvespolcról lökjük le a könyveket, és amíg Zimbi arra figyel, addig lopjuk el az üveg csirkevért a jobb polcról.

Újra menjünk vissza a laborba, és most a jobboldali polcról lökjük le a könyvet, majd a bal oldali polcról vegyük fel a savas üveget.

Még egyszer utoljára menjünk vissza a laborba, a jobb polcról lökjük le az üveget, amiből kiáramlik valamilyen anyag és elűzi Zimbi-t. Vegyük fel az üstöt.

A sármedencétől balra egy másik terem található, ahol folyamatosan gőz áramlik ki a sziklahasadékból és vegyük fel a köteg bambuszt.

Ezután használjuk a reszelőket a korábban megszerzett két üvegcsén, amiből Blue Belly így két lencsét fabrikál. A lencséket használjuk a bambuszon, hogy egy távcsövet kapjunk. A távcsővel már két démon neve kiolvasható, de a harmadikat takarja valami. Használjuk a lapátot a bambusszal fedett rész melletti sziklán. Blue Belly olyan tökéletesen beékeli a lapátot, hogy az katapultként használható. Használjuk is rögtön a savas üveget a katapulton. Blue Belly eltalálja vele a fétis tárgyat, a sav elmarja a takarást és a távcsővel immár mindhárom démon neve olvasható. Most használjuk a katapulton a csirke vért. Mindhárom fétis szépen elpárolog, már csak el kell szállítani a testeket.

Használjuk a csákányt a függőleges oszlop feletti bambusz platformon. Egy csomó szikla zuhan le megrogyasztva ezzel az oszlopot. Lökjük meg az oszlopot, hogy az hidat képezzen a testekhez. Ahelyett, hogy híd lenne belőle, a nagy súly átrepíti a testeket a másik oldalra. Nézzük meg a testeket, hogy egyben maradtak-e. Blue Belly hozzájuk nyúlni ugyan nem hajlandó, de egyébként rendben vannak. A leltárban mutassuk meg a testeket Papa Doc-nak, aki majd a kellő pillanatban egy varázslattal segít elszállítani a testeket.

Menjünk a bal oldali terembe, ahol a gőz tör fel. Nézzük meg a sziklák feletti véseteket. Mutassuk meg a vésetet Papa Doc-nak, aki rájön, hogy azok adnak valamiféle utasítást a zombiknak. Használjuk az üstön a bambuszokat, majd toljuk bele a hasadékba. Persze az üst túl nagy és megakad a lyukban. Ezután menjünk a hátsó kitámasztott sziklához és vegyük el a kitámasztó léceket. A szikla elfedi a hasadék egyik felét. Most menjünk a közelebbi sziklához, ami szintén ki van támasztva, és attól is vegyük el az egyik kitámasztást. A másikat nem tudjuk elvenni. Sebaj, használjuk a kötelet a kicsi sziklán, majd ezt a nagy szikla feletti kampón. Így a kisebb sziklát felkötözve lendületből el tudjuk lökni az alátámasztást és a nagy szikla elfedi a hasadék másik felét is. Most kenjünk be egy szál bambuszt a Zimbi-től lopott üst tartalmával, majd az így kapott ragadós bambuszt rögzítsük a vízcsap szájához. Rakjuk a testeket a nagy üstbe, majd nyissuk meg a csapot, és mi is szálljunk be az üstbe.

A felgyülemlett gőz olyan erővel lövi ki a nehéz üstöt, hogy átszakítja a templom padlóját, és éppen Papa Doc mellett landol. Közben Jane is megérkezik, és mindenki visszakapja a testét.

Hőseink ezután elhajóznak Noolu Island-re. Itt azonban nem találnak segítséget, mivel Greenbeard már itt járt és kifosztotta az egész szigetet. Ráadásul az a hír járja, hogy végeztek Flint-tel is. Most új kalózkirályt kell választani Vooju Island-en. Jane figyelmezteti Blue Belly-t, hogy Greenbeard le akarja rohanni a szigetét, Merry Cay-t.

Blue Belly elmegy, hogy figyelmeztesse szigetének kormányzóját a közelgő veszélyre. Közben az is kiderül, hogy a Papa Doc-féle test és szellemegyesítő varázslat nem volt tökéletes, vagyis még mindig bármikor ki tudunk lépni szellemként a testünkből. Papa Doc elhatározza, hogy segítséget kér az azték császártól, Jane-nek pedig az lenne a feladata, hogy megkeresse Flint szerelmét, Kate Césaire-t, aki egyben Flint egyik kalózkapitánya is.

Blue Belly megérkezik a szigetre, de Derrick kormányzó rá sem hederít, mivel az esküvői előkészületekkel van elfoglalva. Blue Belly-t rövid úton el is távolítják a villából. Szerencsére távozása előtt még meg tud menteni egy zsák cukorkát.

A kocsmában beszéljünk Rosie-val, Blue Belly kishúgával. Kiderül, hogy a lány, akit a kormányzó készül feleségül venni, valójában nem is ember, hanem egy sellő, méghozzá Aquaphina királynő lánya, akit mellesleg Muriel-nek hívnak. A lánynak csak amiatt vannak lábai, mert megivott egy varázsfőzetet.

Menjünk a kikötőbe és beszéljünk az óceánból előbukkanó Aquaphina királynővel. Ő hajlandó segíteni nekünk, ha mi is segítünk neki. Haza kéne vinnünk Muriel-t. Kis segítség gyanánt a királynő Levi-hez, a leviatánhoz irányít minket.

A kocsmában beszéljünk Darr Wennel, a füstös képű kalózzal. Tőle megtudjuk, hogy a kormányzó az összes rumot felvásárolta, mert valaki elemelte a pezsgő készletét. Hallgassuk meg Ned Shakeshaft-ról, a kertészről és Muriel-ről szóló pletykákat. Egy kis rumért hajlandó lenne nekünk továbbra is segíteni.

Beszéljünk Davey-vel a csapossal, aki egyben Blue Belly apja is. Megtudjuk, hogy Bilgey Ratbag-nél és Swillbottom Bob-nál még van némi rum, de ők egy föld alatti titkos börtönben vannak.

Menjünk a kikötőbe. A hajóról csenjünk el egy darab kötelet, aztán menjünk balra Levi-hez. Szegényke nem igazán tud kommunikálni, mivel valami megakadt a torkán. Nosza, ugorjunk be a fején levő nyíláson, hogy jobban körülnézhessünk.

Nem is csoda, hogy nem tud beszélni, hiszen egy hajó akadt meg a torkán, aminek a rakománya éppen a kormányzó elveszett pezsgő készlete. Vizsgáljuk meg a hajókabin ajtaját. Zárva van, de Blue Belly feltételezi, hogy Ned rejtőzik a kabinban. A leltárban vizsgáljuk meg a nálunk levő zacskó cukrot. Egy figyelmeztető címke van rajta, hogy mivel nem szabad összekeverni. Ha elolvastuk, az egészet dobjuk bele a külön álló hordó pezsgőbe, ami a fűszerektől jobbra van. Ekkor gázok áramlanak ki a hordóból, de ez még nem elegendő ahhoz, hogy a hajó kijusson szorult helyzetéből. Még több cukorkára lesz szükség. Blue Belly-vel szórjunk el némi fűszert, hogy kijussunk Levi szájából, aztán menjünk a kormányzó villájához.

Persze az őrök nem hajlandók beengedni Blue Belly-t korábbi viselkedése miatt, ezért más utat kell találnunk. Használjuk a kötelet az őrök felett lógó méhkaptáron, majd az így kapott kombinációt a fa gyökerén, amin a kaptár lóg. A méhek szépen megtámadják az őröket, mi pedig könnyedén elcsenhetjük a cukros zacskókat.

Automatikusan a kocsmában találjuk magunkat. Innen menjünk vissza Levi-hez. Levi szájában nyissuk fel a feltornyozott hordókat, amiből elkezd ömleni a pezsgő. Ezután hagyjuk el Levi száját, majd az összegyűjtött cukorkákat dobjuk be a fején levő nyíláson. Ennyi gáz már elegendő, hogy a hajó kijusson Levi-ből. Egy halott matróz is távozik a hajóval együtt, valószínűleg ő volt Ned. Vizsgáljuk meg és vegyük fel a naplóját.

Menjünk a kikötőbe, és szellemként menjünk át a tengernél levő rácson. Itt van a földalatti börtön, ahova azt a két csempészt zárták, akiknél még esetleg lehet rum. Az egyik szemlátomást meghalt, a másik pedig egy falábú kutyát hívogat folyton. Nézzük meg a kutyát. Blue Belly egy cetlit talál a nyakörvén, amiből kiderül, hogy a kutyának a szájában szerszámok vannak. Vegyük fel Bilgey Ratbag testét, aztán hívjuk magunkhoz a kutyát. Szerencsére a mi hívásunkra reagál és a cella előtt hagyja a szerszámokat, ami automatikusan Blue Belly-hez kerül. Próbáljuk meg szembesíteni a Ratbag-et a még élő fickóval. Blue Belly szerint jó ötlet, de előbb jussunk ki a cellából. Használjuk a szerszámokat a cella rácsának bal oldalán. Miután kijutottunk, a szembesítés azonnal megkezdődik egy amolyan mini játék formájában.

Most meg kell tudnunk, hogy hol van a csempészek titkos rejtekhelye. A képek sorrendjét változtatva tudunk Swillbottom-mal kommunikálni. Először kérdezzünk rá, hogy hol van a rum? Ezt balról jobbra a 3, 2, 1 képekre kattintva tehetjük meg. A válasz az, hogy a búvóhelyen. Most kérdezzük meg, hogy hol a búvóhely? Ezt a 4, 4, 3, 4 kombinációval végezhetjük el. Swillbottom nem akarja elárulni. Most ijesszünk rá jól a 4, 1 kombinációval. Ekkor már hajlandó elárulni, hogy a Grist malmon túl a vízesés mögött van.

Automatikusan a búvóhelyen találjuk magunkat, ahol két csempész lövöldözik egymásra. Három helyen tűz ég, amit el kell oltanunk. A hozzánk közelebb eső baloldali vízkerék elé lökjük be a zsákokat, így az eltérített vízfolyás kioltja az egyik tüzet. A kép jobb oldalán egy láda található. Ezt toljuk közelebb a tűzhöz, aztán menjünk vissza a baloldali csempészhez, és a fegyverével lőjünk egyet. Pont úgy sikerül lőni, hogy a második tűzre is jusson víz. Ezután a baloldali csempész melletti falról szedjük le a deszkákat, majd a falra akasztott rozsdás páncélt mozgassuk meg. A jobboldali csempész a páncélra lő, amiről lepattan a töltény, és a harmadik tűz is kialszik. Blue Belly gyorsan elszalad a kocsmába a két rumot hiányoló kalózhoz, akik gyorsan a segítségére sietnek és megszerzik az összes rumot. Cserébe az italért, a kalózok hajlandóak segíteni hazavinni Muriel-t.

Csak annyi a dolgunk, hogy valahogy kicsaljuk Muriel-t a kormányzó villájából, aztán a kalózok segítségével elraboljuk. Mutassuk meg Ned naplóját Jane-nek. Az utolsó bejegyzés Muriel-ről szól. Ezután Jane tollat és tintát kér tőlünk.

Beszéljünk Rosie-val és kérjük el a ceruzáját, majd adjuk Jane-nek. Jane egy üzenetet ír Ned nevében Muriel-nek. Viszont ezt az üzenetet valahogy el is kell juttatnunk a lányhoz.

Menjünk a kikötőbe és a baloldali felfelé vezető sikátoron keresztül menjünk a villa hátsó kertjébe. Nézzük végig az épület ablakait. Minden jel arra mutat, hogy a jobb felső ablak lesz Muriel szobája. Használjuk az ablakon a Jane által írt üzenetet. Blue Belly ekkor egy követ vesz fel és megpróbálja becélozni az ablakot. Észak-kelet felé kell dobnunk a követ, tehát amikor megjelenik a célzó rendszer, akkor először jobb oldalon kell kattintanunk, majd felül. Az üzenet eljut Muriel szobájába, de nem a lány, hanem a kormányzó jön ki a hátsó kapun. A kalózok elkapják, zsákba teszik, majd a kikötőben a vízbe hajítják.

Blue Belly közben betoppan az esküvői előkészületek közepette a villába, és bejelenti, hogy az esküvő elmarad, majd elküld mindenkit Greenbeard kalózai elleni védekezésre. A kikötőben Muriel és a kormányzó összevesznek, Muriel hazaúszik az anyjával. Közben a kalózok megérkeznek, hogy lerohanják a szigetet, de szerencsére Levi elintézi őket. Aquaphina királynő partra szállítja a gonosztevőket. Blue Belly elbeszélget Batty Bosun-nal. Kiderül, hogy Greenbeard már Vooju Island-nél van. Blue Belly is odasiet.


Papa Doc:

Közben Papa Doc megérkezik Azticlan-ba. Az ottani főpap, Itzacoka azonnal börtönbe zárja, és nem engedi, hogy kapcsolatot teremtsen I’Xel istennővel. A császár meghalt, és most az unokaöccse, Little Pacal ül a trónon, akit a főpap irányít.

Papa Doc szellemként folytatja útját. Hagyjuk el a cellát és menjünk az őrszobába, onnan pedig tovább jobbra a tetőre. Itt vegyük fel a lehullott leveleket, és azokkal tömjük be a kémény nyílását. A füst elárasztja az őrszobát és az őrök elmenekülnek, mi pedig nyugodtan tevékenykedhetünk. Vegyük fel az asztalnak támasztott ütőt és azzal vágjuk el a hordókat fogó láncot. Az elszabadult hordók leesnek egy emeletet és felrobbannak, kimozdítva ezzel az egyik felső tartógerendát. Kicsit rángassuk meg a gerendát, ami így sikeresen leszakad. Most a többi hordót is szabadítsuk ki az előző módszerrel. Ezek viszont már nem az eredeti irányba, hanem éppen a cella felé gurulnak.

Menjünk a cellához és vegyünk fel egy fáklyát, majd gyújtsuk be vele a hordóból kiömlő robbanékony anyagot. Bár a cellaajtó nem nyílik ki, de egy csomó szikla lezuhan, amin keresztül ki tudunk mászni a felső ablakhoz.

Itt szakítsunk le egy indát, aztán használjuk kötélként az erkély felett levő esővíz elvezető szobron. Papa Doc immár kiszabadult.

Bal oldalon kattintsunk, hogy a trónterem felé tudjunk továbbmenni. Papa Doc ismét szellemként megy tovább. A trónteremben vegyük el a jaguár felhúzható nyuszi játékát, majd balra menjünk ki a felvonóhíd felé.

Itt tökjük le az alvó őrt az emeletről és vegyük fel a széket. A székkel támasszuk ki a vízidisznó ketrecének az ajtaját, aztán menjünk vissza a trónterembe.

A trónteremben mutassuk meg a jaguárnak a játékát, majd menjünk vissza a vízidisznóhoz és neki is mutassuk meg. Ekkor a jaguár a játéka után veti magát, a vízidisznó pedig bemenekül a ketrecébe és leengedi a csapóhidat. Papa Doc felveszi a testét, aztán elmondja az ifjú uralkodónak, hogy a főpap gonosz tervet sző a megdöntésére. Az uralkodó engedélyt ad, hogy bizonyítékot szerezzünk az árulásra.

Papa Doc a felvonóhídnál hagyja a testét, hogy szabadon tudjon bolyongani. Menjünk a trónterembe és onnan a kifelé vezető ajtón tovább.

Az oltárterembe érünk, itt ki tudjuk hallgatni az áruló főpapot és a másik összeesküvőt. Vizsgáljuk meg az asztalon levő terveket is. Papa Doc azt szeretné, ha Itzacoka terveiről az uralkodó is értesülne.

Menjünk vissza a trónterembe, és hallgassuk meg, mit mond az uralkodó. Több dolog is elhangzik, és az is kiderül, hogy nem bírja a brokkoli szagát. Az uralkodó baloldaláról vegyük fel a tál brokkolit és csírát, majd helyezzük a tálat az őr mögé. Ezután vegyük fel az asztalon levő virágvázát és használjuk a brokkolis tálon. Ha ez megvan, akkor a falon levő korongot mozgassuk úgy, hogy a fény éppen a tálra essen. Ettől az egész elkezd rohadni, és úgy tűnik, mintha az őrből áradna a szag. Az uralkodó rögtön el is zavarja.

Vizsgáljuk meg a papagájt. Ő a bírósági jegyző. Vegyük fel a háttérben levő szennyes kosarat és alkalmazzuk a papagájon. Ezután vegyük fel a trón jobboldaláról a borosüveget és próbáljuk leitatni a papagájt. A madár nem szomja, így nem iszik. Vegyük fel a sót és adjuk neki. Ezután már eléggé szomjas ahhoz, hogy bevedelje a bort, és lerészegedve a kosárba essen. Vegyük fel az asztalról az Itzacoka figurát, aztán a kosarat tegyük a háttérben levő kiskocsira. A kocsit toljuk el egészen az oltárteremig. Itt helyezzük a papagájt a fára és mutassuk meg neki a figurát. Ekkor a madár elkezdi csúfolni Itzacoka-t, aki erre kirohan körülnézni. Itt használjuk a papagájt a főpapon. Papa Doc a pap fejfedőjébe rejti a madarat, aki így minden egyes kompromittáló szót hall, és visszaismétli az uralkodónak. Büntetésből Itzacoka-t csirkévé változtatják. Papa Doc engedélyt kap, hogy beszéljen I’Xel-lel.

Kiderül, hogy Queen Zimbi Mama Maladei lánya. I’Xel megpróbálja feltartóztatni a többi Istent, míg hőseink intézkednek.


Jane Starling:

Közben Jane odaér Grande Facile partjaihoz, de nem tud kikötni, mivel Kate apja, Césaire admirális a flottájával blokád alá vonta a szigetet.

Vizsgáljuk meg a háttérben levő szigetet. Két helyet is találunk, ahol ki tudunk kötni. Az egyik Issippippi Delta, a másik Boogeyman Bayou. Blue Belly közben elmondja, hogy Boogeyman Bayou-t korábban Port au Fetide-nek hívták, és hogy ott él Grimjaw kapitány. Jane-nek ötlete támad, így Boogeyman Bayou felé vesszük az irányt.

Miután kikötöttünk, Jane inkább leveti testét, és szellem alakjában megy tovább. A megfeneklett hajóról vegyük fel a rozsdás szigonyt, egy darab halászhálót, a jobboldali kisháztól pedig a kampót.

Az épületnek három bejárata van. Az erkélyen, a báltermen és a pincén keresztül lehet bejutni. Menjünk a bálterem felé. A kapitány és egyik társa éppen egy térképet nézegetnek, de mihelyst meglátnak, gyorsan elrejtik. Amint lehetőségünk adódik rá, beszéljünk a kapitánnyal. A hosszas kérdezgetés közben ő és a buta társa szépen elkotyognak fontos információkat. Ha jól körülnézünk, láthatjuk, hogy a padló egy része már el van rohadva, ez még hasznunkra válhat. Ha már nem tudunk miről tovább beszélni, akkor menjünk ki az épületből, majd fel az erkélyre.

Az erkélyen újabb információ morzsákat csípünk el, miközben egy harmadik kalóz is belép néha a képbe.

Menjünk a pincébe, és az elrohadt padló alátámasztását rúgjuk ki a helyéről.

Menjünk vissza az erkélyre, és nézzük, ahogy a jelenteni készülő kalóz alatt beszakad a padló, és a krokodilok csócsálni kezdik. Grimjaw és társa is odasietnek, hogy megnézzék mi történt, így mi addig nyugodtan tevékenykedhetünk a csillárral. A kampó segítségével húzzuk be az erkélyre, majd a leltárban kombináljuk a kötelet és a szigonyt, és erősítsük a csillárra. Ezután már csak a csillártartó kötelet kell kioldanunk, és amikor a térkép újra az asztalra kerül, akkor az egész csillárt leeresztenünk. Jane megszerzi a térképet, a gonosz kalózokat pedig igencsak lefoglalja az a néhány krokodil, akikkel közelebbi kapcsolatba kerültek.

Mutassuk meg a térképet vagy Blue Belly-nek vagy Papa Doc-nak, teljesen mindegy. Ez Skullet Rock térképe, ami eredetileg Red Rump kapitány tulajdona volt. Itt található a Grimjaw által emlegetett Flying Deutschman nevű hajó. Skullet Rock Vooju Island-től dél-keletre van. Ez a sziget az alvilág bejárata, aminek Old Roger az uralkodója.

Induljunk el jobbra, Red Rump-hoz a Flying Deutschman-ra. A hajóján fel tudunk venni egy vödröt, aztán beszélhetünk a kapitánnyal.

Ezután menjünk balra, Grotto felé, ahol rengeteg azték kincs hever szanaszét. Az asztalról vegyük fel a borosüveg dugóját, egy gyertyát, az azték aranytálat és az üveg rumot. Az asztalfőről vegyük fel a kalóz széket, az ágy bal oldaláról egy darab szövetet, valamint a kincsek közül egy azték tekercset.

A leltárban mutassuk meg Papa Doc-nak az azték tekercset. Megtudjuk, hogy egy Xilbaba nevű démonról ír a tekercs, aki Old Roger szolgálatában áll. Ahhoz, hogy Xilbaba-val kapcsolatba tudjunk kerülni, meg kell tisztítanunk a baloldali azték ezüsttükröt, valamint szükségünk lesz gyertyára és krétára.

Mivel a gyertya már megvan, így a kréta felkutatása a célunk. Nem is kell messzire mennünk, csak a jobboldali asztal végéhez, ahol egy azték kígyó szobor van. Ezt lökjük arrébb és a mögötte levő sziklát vegyük szemügyre. A szikla mészkőből van, ami a kréta alapja is, csak sajnos nem tudunk felvenni belőle.

Menjünk vissza Red Rump kapitányhoz és kérjük el tőle a tőrét.

Irány vissza a sziklához és a tőrrel vegyünk belőle egy darabot. Nem csak krétánk lesz, de egy darab kovakövünk is.

Ezután fogjuk az szövetdarabot és tisztítsuk meg vele a tükröt. A tükör bekerül a leltárba.

Mutassuk meg a tükröt Blue Belly-nek, aki elmondja, hogyan lehet szép tisztára törölni. Először is szappanra lesz szükségünk, amit állati zsiradékból és lúgból lehet kikeverni. Lúgot pedig úgy kapunk, ha egy keményfa hamuját egy hordónyi esővízbe rakunk és hagyjuk, hogy leülepedjen. Mutassuk meg Blue Belly-nek a kalózszéket. Megfelelő lesz hamukészítéshez, mivel tölgyből van, ami keményfa. Locsoljuk rá az üveg rumot, aztán a leltárban egyesítsük a tőrt és a kovakövet. Ezzel tudjuk begyújtani a széket. Vegyük fel a hamut, aztán menjünk vissza a vízesésekhez.

Mivel tiszta esővízre van szükségünk, így csak a legjobboldalibb vízesés vize megfelelő. Tartsuk alá a vödröt, aztán menjünk a hajóra.

A dugóval tömjük be a hordó nyílását, majd öntsük bele a vizet, abba pedig a hamut. Blue Belly szerint 72 óra alatt elkészül a főzet. Kérjük meg Papa Doc-ot, hogy kicsit gyorsítsa meg a folyamatot (mutassuk meg neki a leltárban a hordót). Ezután adjuk hozzá a lúghoz még a gyertyát is, ez lesz az állati zsiradék. Máris kész a szappan, már csak annyi a teendőnk, hogy az azték aranytálba leeresztjük a hordóból.

Menjünk vissza a tükörhöz és használjuk rajta a szappant és a krétát. Ekkor megjelenik Xilbaba és egészen könnyedén meg tudunk vele egyezni. Ezután megjelenik Old Roger is, aki a Flying Deutschman és Red Rump kapitány szabadon bocsátásáért cserébe Jane lelkét kéri. Jane látszólag aláírja a szerződést, de valójában Xilbaba van hősünk testében, és ő írja alá, így mostantól ő lesz az alvilág úrnője. A hajót megkapja Grimjaw, aki cserébe segít eljutnunk Kate-hez. Persze a lány kezdetben nem hajlandó segíteni nekünk, mivel Greenbeard telebeszélte a fejét, hogy Flint inkább Jane-t szereti. Amint kiderül a hazugság, egyből az oldalunkra áll.

Papa Doc, Blue Belly, Jane, Kate és a kiszabadított legénység végre együtt vannak. Flint társai csapdába estek. Papa Doc elmondja, hogy Queen Zimbi megpróbálja kiszabadítani Mama Maladei-t és Baron Ogu-t. Az is kiderül, hogy korábban I’Xel segítségével sikerült Mama Maladei-t egy szarkofágba zárni, viszont ha a kalózok egy-egy vércseppje egy gyertyára kerül, az szabadon bocsátaná Mama Maladei-t. Papa Doc azt kéri Jane-től és a többi kalóztól, hogy szabadítsák ki a legénységet és a zombikat a templomnál. Blue Belly-nek kell megkeresnie a zombik lelkét fogva tartó palackokat, hogy újra emberek lehessenek.

Újra Papa Doc templomában vagyunk. Itt az zombi sereg és Greenbeard is. Akkora a forgatag, hogy Jane-nel lehetetlen odajutni Greenbeard-hez. Jane feje felett van egy kötél, arra ugorjunk fel, aztán kapaszkodjunk át a falon levő füstölőre, onnan a csillárra, majd tovább a következő kötélre, végül ugorjunk le Greenbeard előtt és küzdjünk meg vele.

Papa Doc figyelmeztet, hogy Greenbeard jól harcol, könyvből tanulta a kardforgatást. A megfelelő szimbólumok kiválasztásával azonban egyszerűen le tudjuk győzni. Első körben válasszuk a következő sorrendben a szimbólumokat: 3,1,2. Második körben pedig így: 2,3,2. Persze Greenbeard nem a tisztességéről híres és szorult helyzetében fegyver után nyúl. Még jó, hogy Jane esze a helyén van, gyorsan elhagyja testét, és a szelleme a mélybe taszítja a gonosz kapitányt.


Blue Belly:

A bánya bejáratánál vagyunk, de egy só akadály miatt nem tudunk bejutni. A bejárat mellett van egy madáritató tele vízzel. Ezt döntsük fel, a víz pedig elmossa az akadályt. Persze az ajtó zárva van, de egy szellemnek ez sem akadály.

Ugye ismerős a környék? Menjünk jobbra, majd megint jobbra és már meg is érkeztünk a célunkhoz. Azonban a lelkeket tartalmazó üvegcséket egy nagydarab zombi védelmezi. Mutassuk meg a zombit Papa Doc-nak, aki azt javasolja, hogy gyűrjük le valahogy. Nézzük meg az oltáron a könyvet és mutassuk meg Papa Doc-nak is. Kiderül, hogy a könyv a foglyul ejtett zombik nevének kezdőbetűit tartalmazza, amik az üvegcséken is fellelhetőek.

Szellemként hiába próbálunk beszélni a zombival, nem nagyon reagál, ezért valahogy a testünkkel együtt kell visszajönnünk. Menjünk vissza a bánya bejáratához és vegyük fel a rongyot a fölről. Ezután gyújtsuk meg a fáklyával. A füst nem terjed szét, hanem egy irányban áramlik, vagyis van szellőzés a bányában. Menjünk ki, majd keressük meg hol áramlik ki a füst. Túl kicsi a rés, Blue Belly nem fér be. (Itt érdemes egy utolsót menteni, mert később már nem lesz rá alkalom). Viszont, ha a bálványt eldöntjük és elkezdünk ugrálni rajta, akkor könnyedén bejutunk a bányába. Itt már csak annyi a dolgunk, hogy megtudjuk a zombi nevét, ezután megkapjuk tőle a ládát, és darabokra törjük. Az összes zombi visszanyeri emberi voltát.


Papa Doc:

Sajnos Papa Doc későn ér a vulkánhoz. Queen Zimbi a megbabonázott kalózok vérével életre kelti Mama Maladei-t a szarkofágban és a szörnyű Baron Ogu is kimászik rabságából. Természetesen Flint is életben van.

Most az a feladatunk, hogy legyőzzük Mama Maladei-t úgy, hogy a megfelelő helyre állunk és visszaverjük a támadásait. Első körben húzódjunk teljesen balra előre. Ekkor az első visszavert támadással megsebezzük. Másodjára jobbra hátra álljunk. A visszavert varázslat ledönt egy sziklaoszlopot és Mama Maladei kénytelen még közelebb jönni. Végül balra hátra álljunk. Az utolsó visszavert támadás hatására sziklák omlanak rá és a forró lávába veszik. Mivel az ő ereje táplálta Baron Ogu-t is, így ő is meghal. Papa Doc-ot megmenti I’Xel és mindenki élhet tovább boldogan.