Tehát ahelyett, hogy az ember szembeszállna mások gondolataival és cselekedeteivel, inkább alkalmazkodik hozzájuk, és felhasználja őket saját életének javítására. A kínai Misty Mountain Studio ezt a filozófiát és a kínai legendákat gyúrta egybe, hogy elkészítse nekünk a The Rewindert, egy új, oldalnézetes, 2D-s, pixel-art kalandjátékot.

A játék különlegessége, hogy a főhősünk képes manipulálni az időt, és ezáltal megváltoztatni az eseményeket. Mostanában több játék is felhasználja ezt a játékmechanikát, de a The Rewinder alapja mégsem ez, hanem inkább a tömör narratíva és a rengeteg fejtörő. Személy szerint nem nagyon ismerem a kínai néphagyományt, ezért felettébb érdekes volt megtudni róla ezt-azt a játékból. Egyébként minden érdekesebb információ bekerül a főhős naplójába, ahol részletes leírást kapunk a szörnyekről és egyéb tárgyakról. Ezen kívül a történet eseményei is lejegyzésre kerülnek, tehát ha esetleg félretennénk egy időre a játékot, újra fel tudjuk idézni a történteket. Viszont nem tudom mennyire érdemes félretenni, mert nem túl hosszú játékról van szó, körülbelül 5-6 óra alatt könnyedén végigjátszható.

The Rewinder - screenshot 01

Ami megnövelheti a játékidőt az a fejtörők nehézsége, amiket eléggé átjár a matematika. Nem mindegyikben kell számolgatnunk, de némelyiket kellemesen feldobták vele. Ezen kívül a legtöbbje egyáltalán nem nehéz, de számomra akadt kettő, amiknél végigjátszás után kellett nyúlnom. Amit érdemes külön megjegyezni, az a feladványok sokszínűsége, ugyanis hiába van belőlük rengeteg a játékban, az idő-visszatekerős feladatokon kívül nem fogunk egyformát találni köztük.

Térjünk akkor rá erre az idő manipulációs dologra. A főhősünk egy rewindernek nevezett speciális személy. Ha magyarra szeretnénk fordítani, akkor talán visszaforgatónak tudnánk nevezni a munkaköri leírását. Ezek a visszaforgatók különleges halandók, akik képesek a múltba utazni és megváltoztatni mások gondolatait. Ezt azért teszik, hogy megváltoztassák a történelmet, bár erre csak akkor van szükség, ha az univerzumban egyensúlyhiány van. Ilyen probléma ütötte fel a fejét egy Reed Rivernek nevezett falucskában, ahol az emberek lelkei nem tudnak eljutni az alvilágba, hogy reinkarnálódjanak. Yun, a főhősünk – aki egyben az utolsó élő visszaforgató –, élete első küldetése ebbe a falucskába vezet, hogy kiderítse, mi történt az ott lakókkal.

The Rewinder - screenshot 02

Ahhoz, hogy Yun manipulálni tudja az időt, memóriaszilánkokra van szüksége, amit a valóságban kell összegyűjtenie. Ez a szilánkot aztán egy oltárra helyezve beindítja a varázslatot, amivel visszautazik ebbe a memóriába, és ahol aztán hatást gyakorolhat az emberek gondolataira, megváltoztatva ezzel a történteket. Ezek a feladatok bár érdekesek, és lényegében ezek a történet mozgatórugói, mégis volt egy olyan érzésem, hogy sokkal többet is ki lehetett volna hozni ebből, ugyanis eléggé egyszerű és lényegében kihívás mentes feladatok ezek.

A karakterek egyébként egész sokat dumálnak, ami egyáltalán nem rossz dolog, mert mélységgel ruházza fel őket. Mindegyik karaktert fel tudom idézni a játékból, és mindegyiknek megvan a maga életproblémája, amivel meg kell küszködnie, és amik végül ebbe a szörnyű tragédiába sodorták az eseményeket. Független játék lévén sajnos nem kapott szinkront a produktum, pedig szerintem ez tipikusan olyan történet, ami megérdemelt volna egyet. Viszont kapunk helyette egy egészen kellemes zenei hátteret, tipikusan keleties, kínai muzsikával.

The Rewinder - screenshot 03

A grafikai megvalósítás a már említett oldalnézetes, 2D-s, pixel-art stílus, amelyben point-and-click, vagy billentyűzet irányítással tudjuk mozgatni a főszereplőnket. A minőségre itt nem lehet panasz, de azért nem is lépi túl az átlagot. Ami érdekes volt benne, hogy az emberi karakterek borzasztó egyszerűnek hatnak, míg a szörnyek valóban részletesre sikerültek.