Fahrenheit (Indigo Prophecy)

Fahrenheit (Indigo Prophecy)

Fejlesztő: Quantic Dream
AG csapat:
8.3
Olvasók:
7.5

A Fahrenheit a Quantic Dream egyik legismertebb játéka, amely azokban az években jelent meg, amikor szinte mindenhol temették a kalandjátékokat. Azonban a QD a Fahrenheittel megmutatta (nem csak a játékosoknak, de a kiadóknak is), hogy a kalandjátékoknak nem muszáj csak point and click-szerűeknek lenniük. Bár ilyen újítással próbálkozott a Broken Sword 3 és Dreamfall is, igazi sikert csak a QD csapata volt képes elérni.

A történet szerint New Yorkban járunk, télen, szakadó hóesésben. Egy gyorsétterem WC-jében a főszereplőt, Lucas Kane-t hatalmába keríti valami megmagyarázhatatlan, természetfeletti dolog és gyilkosságra kényszeríti őt. Lucasnak csak nagyon kevés ideje marad arra, hogy eltüntesse a nyomokat maga után és megpróbáljon rájönni, hogy mi is történt vele valójában. Hamar a nyomába szegődik a két talpraesett nyomozópáros: Carla Valenti és Tyler Miles, akik szintén irányítható karakterek.

A cselekmény során a játékosnak döntéseket kell hoznia, amik jelentősen befolyásolják a játék végkimenetelét, valamint ügyelnie kell az irányítható karakterek mentális szintjére. A játék erős kritikákat kapott a QTE erőssége miatt, de emellett nagy sikert is aratott a játékosoknál és a kasszáknál.

AG csapat:
8.3
Olvasók:
7.5
Platform
PC, PlayStation 2, Xbox
Fejlesztő Kiadó
Atari, Inc.
Megjelenési dátum:

Részletek

Műfaj: Sci-fi, Thriller, Rejtélyes, Dráma
Játékmenet: Hibrid - akció-kaland, Interaktív film
Grafikai stílus: 3D
Nézet: 3D külső-nézetes
Irányítás: Billentyűzet (WASD), Gamepad
Magyarul jelent meg: Nem

Itt tudod megvenni

-

Letöltések

Magyarítás - Fahrenheit (Indigo Prophecy) - magyarítás

Kapcsolódó cikkek

A Quantic Dream fődizájnere új stúdiót nyitott
Hír

A Quantic Dream fődizájnere új stúdiót nyitott

Írta: Kalász Tamás, 2017. 11. 09. 8:15

Caroline Marchal a Heavy Rain és a Beyond: Two Souls fődizájnere néhány más kollégájával együtt kilépett a Quantic Dream és a Sony csapatából, hogy egy új játékfejlesztő stúdiót hozzon létre Londonban.

Fahrenheit (1. rész) - Végigjátszások
Végigjátszás

Fahrenheit (1. rész)

Írta: Trishtan and Rowland, 2007. 06. 23. 11:46
Lucas Kane egy hétköznapi, a többi 6 milliárd embertársától semmiben sem különböző fiatalember ezen a szépnek nemigen mondható napon (elvégre ki hallott róla, hogy tavasszal mínuszok legyenek New Yorkban) beült a kedvenc kávézójába, hogy...
Fahrenheit (2. rész) - Végigjátszások
Végigjátszás

Fahrenheit (2. rész)

Írta: Marczali Tamás, 2007. 11. 02. 15:14

Fahrenheit végigjátszás (2. rész)

Értékelések

Rowli
AG
8.5/10
2017.11.02.
"Inkább még játék, mint interaktív film"
Mindig jó olyan játékot játszani, ami alapjaiban rengeti meg az eddig ismert és bevált játékmeneti formákat. A Fahrenheit bár nem volt hibátlan és a történetben (mint David Cage összes játékában) is volt egy-két plot-hole, de mint játék iszonyat jól bevette magát a szívembe. És ez a Quantic alkotás még tartalmazott igazi fejtörőket. A QTE jeleneteket utáltam, de gamepaddal simán megoldhatók.
(0) (0)
Tyucsev
Olvasó
7.5/10
2017.11.22.
"Formabontó játékmenet"
Engem elsősorban a stílus újfajta megközelítése fogott meg. A történet valóban nem volt az igazi, inkább csak hátteret adott az egésznek. Jómagam billentyűzettel játszottam végig, egy helyen volt csak, hogy nagyon sokat szerencsétlenkedtem. Itt a klasszikus kalandjátékokkal ellentétben gyors reagálás is kell.
(0) (0)
Tomsess
AG
8/10
2018.01.20.
"A formabontás művészete"
2005-ben, mikor a Fahrenheit megjelent, semmilyen hasonló alkotás nem létezett még. Egyrészt irtó jól megírt története volt, vette a bátorságot, hogy több főszereplője is legyen egyszerre és hogy ne csak a játékosok agyára, de ügyességére is építsen. Az utóbbi volt számomra a játék egyetlen hibája. Mivel elsősorban konzolokra történt a fejlesztés, konzolon ill. gamepaddal nagyon jól játszható volt a játék, de én vettem a bátorságot, hogy billentyűzettel ültem neki. Ne tegyétek! A mászkálós részeknél folyton potyogtam és hamar olyan szintre vittem a karaktereimet, hogy nagyon nehéz volt aztán végigvinni a történetet. Ez volt az a dolog, amiért időről időre félre kellett tenni a játékot és bár mindmáig nagyon szép nosztalgiával gondolok vissza rá, azért néha még rémálmaim vannak a QTE részek miatt.
(0) (0)