A Fahrenheit a Quantic Dream egyik legismertebb játéka, amely azokban az években jelent meg, amikor szinte mindenhol temették a kalandjátékokat. Azonban a QD a Fahrenheittel megmutatta (nem csak a játékosoknak, de a kiadóknak is), hogy a kalandjátékoknak nem muszáj csak point and click-szerűeknek lenniük. Bár ilyen újítással próbálkozott a Broken Sword 3 és Dreamfall is, igazi sikert csak a QD csapata volt képes elérni.
A történet szerint New Yorkban járunk, télen, szakadó hóesésben. Egy gyorsétterem WC-jében a főszereplőt, Lucas Kane-t hatalmába keríti valami megmagyarázhatatlan, természetfeletti dolog és gyilkosságra kényszeríti őt. Lucasnak csak nagyon kevés ideje marad arra, hogy eltüntesse a nyomokat maga után és megpróbáljon rájönni, hogy mi is történt vele valójában. Hamar a nyomába szegődik a két talpraesett nyomozópáros: Carla Valenti és Tyler Miles, akik szintén irányítható karakterek.
A cselekmény során a játékosnak döntéseket kell hoznia, amik jelentősen befolyásolják a játék végkimenetelét, valamint ügyelnie kell az irányítható karakterek mentális szintjére. A játék erős kritikákat kapott a QTE erőssége miatt, de emellett nagy sikert is aratott a játékosoknál és a kasszáknál.
Platform
PC, PlayStation 2, Xbox
|
Fejlesztő
Quantic Dream
|
Kiadó
Atari, Inc.
|
Megjelenési dátum:
2005. 09. 16.
|
-
Caroline Marchal a Heavy Rain és a Beyond: Two Souls fődizájnere néhány más kollégájával együtt kilépett a Quantic Dream és a Sony csapatából, hogy egy új játékfejlesztő stúdiót hozzon létre Londonban.
Fahrenheit végigjátszás (2. rész)
Valahol kissé ijesztő belegondolni, hogy nem csak kicsiny oldalunk, hanem az egyik legklasszikusabb "modern" kaland, a Fahrenheit is már 15...