Rejtélyes dolog a zene, illetve maguk a hangok, hisz minden emberből ki tudnak váltani valamilyen érzést. Véleményem szerint nem könnyű vizuálisan bemutatni, de tudjuk, hogy voltak már zenére építő kalandjátékok, és mindig lesznek fejlesztők, akik visszatérnek ehhez a témához a későbbiekben is. Ebbe a csoportba tartozik a német, független Hanging Gardens Interactive stúdió is, akik a Sonority címet viselő produktumukkal szeretnék a zene egyes elemeit még közelebb vinni a játékosokhoz.
Ebben az izometrikus, logikai fejtörőkkel teletűzdelt, 3D-s kalandjátékban egy Esther nevű kislányt irányítunk, aki fogadalmat tett magának, hogy a zene összes titkát feltárja. Pánsípjával a zsebében egy rejtélyes, sziklás helyre érkezik, ahol minden fortélyára szüksége lesz ahhoz, hogy átjusson a különböző logikai megpróbáltatások halmazán.
A fejlesztők elmondása szerint alkotásukat olyan játékok ihlették, mint a Portal, a The Talos Principle és a The Legend of Zelda.
A játékmenet szinte semmi másról nem fog szólni, mint különböző, zenei alapú fejtörők megoldásáról, egy ősi, omladozó, sziklás templomban. Ahogy az lenni szokott, a fejtörők fokozatosan nehezebbek és nehezebbek lesznek, ahogy a játékos halad előre a történetben és ahogy egyre több és bonyolultabb melódiát hoz létre, megalkotván ezzel a játék saját „játékzenéjét”.
Ralf Neubauer, a játék dizájnere szerint, a játék nem csak a zenészeknek, de jóval inkább olyan embereknek szól, akik az életük során még sosem zenéltek. Szerinte minden ember zenész, csak egyesek sosem próbálták még.
Egyelőre nincs fix megjelenési dátum, de az alkotás valamikor 2021-ben érkezik PC-re, és nem sokkal utána konzolokra is.