Úgy tűnik, hogy sok másik műfaj mellett a Zelda-szerű, izometrikus akció-kalandjátékok is a virágkorukat élik, és a tavalyi Death’s Door, valamint az idei Tunic után, nyáron egy újabb taggal bővül a zsáner repertoárja.
A XEL egy sci-fi és fantasy környezetben játszódó, 3D-s akció-kalandjáték, némi RPG elemekkel megspékelve. A játék főszereplője Reid, aki űrhajójának meghibásodása miatt a XEL nevezetű, különös bolygón landol. A baleset miatt amnéziában szenved, ezért rajtunk, játékosokon múlik, hogy kibogozzuk a múltját és a XEL bolygóhoz fűződő kapcsolatát.
A játék a Zelda-szerű, impozáns dungeonök mellett – amelyek tele vannak váratlan fenyegetésekkel és kihívásokkal – rejtvényeket és izgalmas történetet kínál. A fejtörők nagy része az időmanipulációval lesz kapcsolatos, a játékmenetet pedig a „hack-and-slash” harcrendszer, a „kombós” támadások, a kitérés, az ütések hárítása, illetve a különböző eszközök, fegyverek és páncélzat fejlesztése jellemzik.
A német Tiny Roar csapat elmondása szerint, a harc mellett fontos szerepet kap majd a narratíva is, amellyel egy valóban izgalmas sci-fit szeretnének elmesélni a játékosoknak. A felfedezésre is nagy hangsúlyt fektetnek, és ennek köszönhetően a küldetések némelyike csak azoknak lesz elérhető, akik betévednek egy-egy titkosabb helyszínre.
A játék még idén nyáron megjelenik Windows és Switch platformokra, és később majd PlayStation és Xbox konzolokra is érkezni fog. További képekért klikk a játék adatlapjára.