Az idei Tokyo Game Show jóvoltából újra „mozgásban” láthattuk a nyomasztó és brutális hangulatot ígérő Unholyt.

Sajnos az alig fél perces videóból megint szinte semmi nem derül ki, ráadásul most azon gondolkodok itt, hogy az előző, majdnem két éve megjelent bemutatkozó videóban látottakhoz képest, vajon mennyit változtattak a fejlesztők az eredeti elképzelésükön, például a narratíván. Azért morfondírozok ezen, mert abban a videóban egy teljesen más világot mutattak be nekünk, mint ebben. De a játék szürreális volta miatt nem tartom elképzelhetetlennek, hogy ilyen és olyan helyszínek is lesznek az alkotásban.

Az Unholy egy elhagyatott bolygón játszódik; az utolsó ott élő emberek egy hatalmas városban próbálnak megmenekülni a biztos haláltól. A metropoliszt különböző kasztok osztották fel egymás között, és ők irányítanak mindent. A legalacsonyabb rangú polgárok állandó félelemben élnek, nemcsak a lakosokat megtizedelő titokzatos járványtól, hanem a föléjük emelkedett emberektől és az utcákat járó fenevadaktól is. Mi játékosok egy Saidah nevű nőt irányítunk majd, aki az elrabolt gyermekét keresi.

Az első infók alapján az Unholy a klasszikus horror és a lopakodós játék jellemzőit gyúrja egybe. Minden elénk kerülő akadályt többféleképpen is leküzdhetünk majd. Így például mi döntjük el, hogy elosonunk az őrök mellett, vagy legyilkoljuk őket. Saidah kihasználhatja a társadalmi káoszt, és különböző kasztok tagjainak adhatja ki magát, ezáltal bejutva olyan helyekre, amelyek egyébként hozzáférhetetlenek lennének számára.

A játékot a debütáló varsói Duality Games fejleszti, amelynek a művészeti vezetője az a Tomasz Strzalkowski, aki olyan játékokon dolgozott, mint a Painkiller, a Bulletstorm, a Gears of War, a Godfire és az Inner Chains. Szürrealista rajzairól és festményeiről is ismert, amelyek közvetlen inspirációt jelentenek a játékvilágban megvalósuló projektjeihez.

Ha minden igaz, akkor az Unholy 2023-ban jelenik meg egyelőre csak Steamen.