Az orosz Yakov Butuzoff által fejlesztett Loretta egy pszichológiai thriller lesz, amely a fejlesztői leírás szerint a játékost a hősnő bűneinek bűnrészesévé teszi, és egy saját maga által megalkotott rémálmon keresztül vezeti. A történet egy nőről szól, aki árulással, férje hűtlenségével, párkapcsolati problémákkal és az 1940-es évek nehéz társadalmi helyzetével küzd.

Előbb vagy utóbb az életben minden embernek szembe kell néznie az árulással, a szegénységgel és a sors egyéb kihívásaival. Ezeket mindenki a maga módján próbálja megoldani, de mi van, ha valaki mindent belead és még sem sikerül neki? Ez a történet egy vágyaival küzdő emberről szól, valamint frusztrációról, hazugságról, árulásról, férfi és nő kapcsolatáról, kreativitásról, bűntényekről, rejtélyekről és még... szerelemről is.

A játékot koncepcionálisan és esztétikailag a huszadik század amerikai művészete, Andrew Wyeth és Edward Hopper alkotásai, a 40-50-es évek film noir-jai, Alfred Hitchcock thrillerei, Philip Ridley „A tükröződő bőr” című filmje, Stephen King „1922” és Vladimir Nabokov „Lolita” című könyvei ihlették.

Loretta a játékmenetét tekintve a párbeszédes lehetőségek kiválasztására, a tárgyakkal való interakcióra és a döntések meghozatalára összpontosít, azaz pontosabban: a gyilkosság(ok) megtervezésére és a bizonyítékok eltüntetésére.

Yakov elmondása szerint a fejlesztés során a legnagyobb kihívás számára a szokatlan hősnő megalkotása volt. Loretta szörnyű dolgokat tesz a játék során, és ezek súlyosságát a játékos is befolyásolhatja. Minden döntésnek következményei lesznek.

A játéknak egyelőre nincs pontos megjelenési dátuma, viszont van demója, amit innen tudtok letölteni.