A kézzel-festett, monokróm hátterek hangulatos és egyben nyomasztó élményt ígérnek. De hogy mindez mennyire lesz elég egy jó kis horror kalandjáték megteremtéséhez, azt most a demó alapján mindenki egymaga eldöntheti.

A Candlelight: Lamentben egy Ed nevű híres, idős professzor szerepébe bújunk, aki figyelmen kívül hagyja a város éjszakai kijárási tilalmát, és továbbra is látogatja barátait, miközben eltűnt unokáját keresi. Ahogy halad előre a játék, úgy válik egyre világosabbá a közelmúltban történt nagyszabású eltűnések mögött meghúzódó hatalmas rejtély, amelynek valódi természete félelmetesebbnek bizonyul, mint azt valaha is gondoltuk volna.

A játék elágazó narratívával rendelkezik, aminek köszönhetően megeshet, hogy karakterünk teljesen bekattan miután hozzáfér a misztikus tudáshoz és sikerül megértenie azt. De az is lehet, hogy erőt vesz magán, és sikerül más irányba terelnie a gondolatait.

A Candlelightot egyetlen személy, a kínai Lawsquare133 fejleszti, aki pár évvel ezelőtt már kiadott egy rövid verziót a játékából. Úgy tűnik viszont, hogy a Gamera Games kiadó látott némi potenciált a projektben, és úgy döntöttek, hogy támogatják a fejlesztőt, hogy a teljes játékot is elkészíthesse.

A játék Steam oldalán Lawsquare133 a következőket írta a projektről:

„A tökéletes Cthulhu-játék megalkotása során arra törekedtem, hogy a Cthulhu-mítosz esszenciáját belevigyem a játék tervezésébe. Az általam választott kifejezési mód a 2D-s, fekete-fehér, kézzel festett művészet. Vizuálisan megnyugtató, és a kézzel rajzolt jelleg abszolút kontrollt biztosít minden egyes vizuális elem felett, lehetővé téve az érzelmek pontos közvetítését.”

Candlelight: Lament - screenshot 01

„A Cthulhu-mítosz azért érdekel engem, mivel a horror és a sci-fi műfajok határán mozog. Allegorikus tulajdonságokkal rendelkezik, és az univerzum transzcendens perspektíváját mutatja be. A hagyományos horror műfajokkal ellentétben a Cthulhu-stílusú horror nem támaszkodik szándékos ijesztgetési sémákra. Ehelyett a valóság rendkívüli, bár nyugtalanító felfogását mutatja be, ami elég ahhoz, hogy a pánik és a kétségbeesés érzését keltse – ezt a megközelítést igazán magával ragadónak találom. Ennek a játéknak is pontosan ez a célja.”

Candlelight: Lament - screenshot 02

„Számos film és játék nagyban befolyásolta ennek a játéknak az elkészítését. A legfontosabb hatások közé tartozik a "Winter's Bone", a "No Country for Old Men" és Tarkovszkij "Sztalker" című filmje. E filmek egyike sem tartozik szigorúan a horror műfajába, mégis egyedülállóan lenyűgözőek a személyes tehetetlenség ábrázolása, a nyugtalanító atmoszféra és az igazságot rejtve tartó narratíva miatt. A cselekményük egyszerű, mégis mélyreható, nincsenek túlzó vizuális effektek, de tele vannak hiteles aurával, amely maradandó benyomást kelt. Pontosan ezt az érzést szeretnénk megragadni a játékunkban. Az olyan ikonikus vizuális elemeket, mint a csápok vagy a szörnyek, takarékosan használjuk. Elsődlegesen a játékvilágunk hiteles ábrázolására összpontosítunk, a keleti filozófia finom beépítésével.”

A Candlelight: Lamentnek egyelőre nincs pontos megjelenési dátuma, a demót pedig innen tudjátok letölteni.