Az Under the Bed Games lehet, hogy szó szerint az ágyunk alól húzta elő a folk horror történeteit, amelyeket a Feardemic-kel közösen a Tales from Candleforth játékukban tárnak majd elénk.

A horrorrajongók igazán örülhetnek az Under the Bed Games új játékának, ami a tervek szerint 2024. I. negyedévében érkezik PC-re. A Feardemic Games gondozásában megjelenő alkotás ráadásul nemrégiben két díjat is bezsebelt a hazai (spanyol) Indie Games Málaga rendezvényen, a „legjobb narratíva” és „legjobb játék” kategóriákban.

A kézzel rajzolt point-and-click folklórba oltott horrorkalandja egy szürreális világba kalauzolja a játékost, ahol nem csak rejtvényeket kell megoldanunk, hanem a felszín alatt megbúvó rejtélyeket is fel kell fednünk. A ráhangolódásban segít a közzétett előzetes és demó, aminek erős atmoszférájától máris feszenghetünk egy jót.

A Tales from Candleforth egy olyan mesegyűjtemény, amelyet eredetileg egy betiltott könyv lapjaira írtak sok évvel ezelőtt, hogy elrejtsék annak eredeti tartalmát. Évekkel később azonban a setét szöveg beszivárog a mesék lapjaira, összekeveredik velük és kiforgatja azokat. Az első mesében rögtön megismerkedünk majd a játék főszereplőjével, Sarah-val, egy 16 éves lánnyal, aki magára marad egy családi patika vezetésében. Egy nap azonban nyomokat talál arra vonatkozóan, hogy nagymamája talán még életben van.

Miközben Sarah új képességeket fedez fel - amelyeket csak a családja női tagjai örökölnek -, kalandjai során eljut az okkultizmus, a rejtélyek és a horror világába, hogy feltárja a családja által rejtegetett titkokat, emellett rájöjjön a saját szerepére is ebben az egészben.

Tales from Candleforth - Drawtoberi rajz

Külön érdekesség, hogy a játék alapdizájnja a 2021-es Drawtober (októberi rajzos tevékenység/kihívás, ahol különböző témákat kell megörökíteni) során született meg, amikor is Angel Poulain papírra vetette gondolatait egy völgyben fekvő, erdő által borított faluról, ahol egy tökfejű démoni lény lakik. A szerző azonban szeretett volna többet is kihozni a témából, így született meg a videójáték-fejlesztés gondolata. Ám művészként, a technikai oldalt nem ismerve meglehetősen nehéz lett volna boldogulnia, ám nagy szerencséjére ötletére hamar ráharapott egy fejlesztő, hogy közösen tető alá hozzák a projektet. Kíváncsian várjuk a végeredményt!