A LucasArts és a Sierra kalandjátékok által inspirált játékban egy bagoly és egy gímszarvas kalandjait követhetjük nyomon.
Az állatok élete hirtelen a feje tetejére áll, amikor a festői Velehill nevű világukat agresszív gépek támadják meg és próbálják meg elfoglalni, lerombolva az erdőlakók otthonát, és elrabolva a tehetetlen állatokat. A történéseket egy Finn nevű, fiatal gímszarvas és bagolybarátja, Gwen szemszögéből ismerjük meg, akik szintén érintettek az egész felfordulásban. Finn családját ugyanis szintén elrabolták, és ismeretlen helyre hurcolták. A két jóbarát ezután úgy dönt, hogy elindulnak és megkeresik őket, és ha már ott vannak, meg is oldják ezeknek a pokoli gépeknek a rejtélyét.
A Beyond the Edge of Owlsgardot a WatchDaToast német szólófejlesztője, Hans Klöpfel készíti, akinek ez lesz az első ekkora volumenű játéka. Hans azt ígéri, hogy a LucasArts és a Sierra klasszikusainak stílusában, de saját stílussal és identitással megálmodott point-and-click a kalandozásra összpontosít majd, és számos humoros, de halálos kihívás várja majd a játékosokat a hat-nyolc órás játékidő során. A stílusos pixel-artban, képkockánkénti animációval és hangulatos midi hangsávval fűszerezett élményt úgy tervezte, hogy olyan érzést keltsen, mintha egy rég elfeledett animációs film videojáték-adaptációja lenne.
A 2017-ben szenvedélyes hobbi projektként indult alkotás 2022-re készülhet el, és ha minden jól megy akkor Windowsra és Linuxra is megjelenik majd. A teljes játék megjelenése előtt azonban egy demónak is érkeznie kellene Steamre, mégpedig az idei évre tervezett Kickstarter-kampánnyal egy időben, amelynek célja, hogy a játék teljes német és angol szinkront kaphasson. A képeket a szokásos helyen, a játék adatlapján találjátok.