Az iOS exkluzív point-and-click kalandjáték 10 évnyi megfeszített munka után érkezik az AppStore-ba. A május 31-én megjelenő játékot már most előrendelhetitek.

Az Avolteha fejlesztésének ötlete még 2012-ben pattant ki egy kis indie csapat – Picopeople – vezetőjének fejéből, Roman Jahne-ból. Elmondása szerint, akkor még senki sem gondolta volna, hogy ez több mint 10 évig fog tartani. Az Avolteha első koncepciója egy teljesen szöveg nélküli játék volt. Ez alapján született meg a történet, a rejtvények és az első dizájnötletek is.

A következő néhány év során kialakultak az első szobák, grafikák, hátterek és játékfigurák. Ez egy rendkívül hosszadalmas folyamat volt, mivel minden grafika és animáció egy 3D-s program segítségével készült. Az összetett tájképek elkészítése néha több hónapot vett igénybe. Ennek eredményeként több mint 20000 egyedi kép készült a karakteranimációkhoz, tárgyakhoz, hátterekhez és beszédbuborékokhoz. Érdekesség, hogy az összes beszédbuborékot kézzel rajzolták.

Mielőtt a tényleges programozás megkezdődhetett volna, minden egyes jelenethez animációs videót kellett készíteni, hogy megkönnyítsék a programozási folyamatot. Az összes renderelt képkockát egy átfogó kompozícióvá állították össze. Ezt aztán pontosan ugyanígy használták fel a játékban. Ez egy rendkívül időigényes lépés volt, de lehetővé tette, hogy sok hibát előre ki lehessen javítani.

A grafikával szemben támasztott magas követelményeknek azonban ára volt. A hatalmas mennyiségű adat, kép és animáció mellett biztosítani kellett a zökkenőmentes játékélményt. Ez nem volt könnyű feladat. Számos megoldást kipróbáltak, mielőtt a tényleges programozás megkezdődött volna.

A programozással párhuzamosan zajlott a hang- és zenetervezés is. Több mint 500 különböző hangot rögzítettek és kevertek össze, hogy egyedi hangélményt nyújtsanak. Ezenkívül az összes háttérzenét kifejezetten az Avolteha számára készítették.

Avolteha - screenshot 02

Ezenkívül rendkívül sok időt fordítottak a kész játék tesztelésére is. Ennek során számos hibát találtak és javítottak. Ezek között voltak olyan hibák, amelyek olyan hatalmas ritkán fordulnak elő, hogy valószínűleg még a játék megjelenése után is felfedezetlenek maradtak volna.

A legnehezebb dolog azonban valami egészen más volt. Az iCloud kapcsolat megvalósítása többször is felborította az ütemtervet. Majdnem 2 évig tartott, mire az iCloud kapcsolatot hibamentessé és megbízhatóvá varázsolták.

A játék egyébként Paulról és egy Avolteha nevű, rendkívül bolygóról szól, amelyet homokkal, sziklákkal és vulkánokkal teli tájak borítanak, de hiányzik belőle a víz – minden élet forrása –, amely csupán az Avolteha felett elvonuló felhőkben található. Az egyetlen módja, hogy hozzájussanak, egy olyan gombafajta, amely képes kivonni a vizet, ezért sok évvel ezelőtt a lakosok e gombák köré építették a településeiket. Idővel a gombák egyre magasabbra és magasabbra kezdték hajtani a gyökereiket, és hogy helyreállítsák a vízellátást, Paul és barátai az új felhővárostól lefelé vezető összeköttetést építettek. Nemrég azonban a vízforrás ismét kiapadt, és Paul levelet kap barátaitól, amelyben a segítségét kérik.

Avolteha - screenshot 02

Egy másik érdekessége a produktumnak, hogy összesen akár 4 játékos is nyomkodhatja online, és az iCloud rendszeren keresztül mindegyikőjüknek külön-külön mentődik el az aktuális állása.

Sajnos, bármilyen érdekesnek is tűnik a játék, úgy tűnik (egyelőre legalábbis), hogy csak Apple eszközökön lesz elérhető. A minimális „gépigény” egy iPad Air, vagy egy iPhone 6s iOS 12-es operációs rendszerrel. Viszont az Apple új M1 egylapkás rendszerének köszönhetően, ha valaki rendelkezik M1-es Macbookkal, iPaddel, vagy iMac-kel, akkor nagy valószínűséggel azokon is elfut majd.

A játékot itt tudjátok előrendelni.