Azt hiszem, az 1800-as évek nem véletlen a választás a készítők részéről. Már beharangozó képekből, videóból rögtön Hasfelmetszó Jack figurájára asszociáltam, akit itt Artisan (Kézműves) néven emlegetnek és egy robot. Első áldozatát is Mary Chapmannek hívják, ami a valóságban első kettőként meggyilkolt személyek neveiből lett összerakva: Mary Ann Nichols és Annie Chapman (akit érdekel a téma, a Forgwares csapata készített egy nagyon jó Sherlock Holmes feldolgozást).

Camera Anima demo - screenshot 1

A prológusban először a főszereplő húgát, Giselle-t alakítjuk. Betekintést nyerünk általa a játék világába, ami egy iparosodott nagyváros képét tárja elénk, ahol a robotok a napi élet részei. Néha sűrű, hideg köd ereszkedki alá, amire szirénával külön figyelmeztetik a lakosokat. A hétköznapi élet fontos tartozéka még egy álarc, amit nagybetűvel csak úgy hívnak, Arc. Ezt az embereknek látható helyen magukkal kell hordaniuk, mivel ez jelzi státuszukat, illetve a társadalomban betöltött helyüket. Az Artisan után pedig mindig olyan áldozatok maradnak, akiknek nem volt Arcuk. Emellett külsérelmi nyom sem látszik rajtuk, illetve művészien elrendezve találnak rájuk. Lehet, erre utal a játék címe is, amit leginkább úgy lehetne lefordítani, hogy „Lélekkamera”.

Ahogy lenni kell, Giselle hamar összetalálkozik az Artisannal. Ez után már a főszereplő, Essie irányítását kapjuk meg. Róla még annyit tudunk meg, hogy 5 évvel ezelőtt maga is találkozott az Artisannal, de itt vége is szakad a demónak.

Camera Anima demo - screenshot 2

Játékmenetében leginkább a vizuális novella rész hangsúlyos. Ez a klasszikus felállást követi: a szöveget képekkel egybekötve tudjuk olvasni, illetve ha szeretnénk, minden visszaolvasható, ami eddig elhangzott. Emellet van egy kódexünk is, ami folyamatosan bővül a játék előrehaladtával. Ebben helyszínekről, személyekről, stb. kaphatunk plusz információt.

A történet nem lineáris, bizonyos helyeken választás elé állítanak minket, illetve van, hogy ezt időre kell megtennünk. Belecsempésztek némi kalandjátékos beütést is: megvizsgálhatunk bizonyos dolgokat, illetve tárgyakat vehetünk fel, amit a megfelelő helyen használhatunk is.
Szinkront egyelőre nem kaptunk, némi hanghatások és háttérzene teremti meg a hangulatot.

Ennyi, amit e rövidke prológusban megtapasztalhatunk. Jó a felütés, de a végső eredményt csak 2024. januárjában próbálhatjuk ki.