Runaway 3 A Twist of Fate (Végigjátszás)

Runaway: A Twist of Fate végigjátszás by totyak.

Tartalom

I. fejezet: Brian Basco is dead

A játék elején Gina telefonhívást kap a Happy Dale elmegyógyintézetből Brian-nal kapcsolatban. A hívás valószínűleg egy ott dolgozó ápolótól érkezik, akinek kötelessége, hogy értesítse a hozzátartozókat egy szörnyű balesetről.

A következő képeken Gina már a temetőben ácsorog egy sír mellett, amiről azt hiszi, hogy Brian fekszik benne.

Miközben ez történik, párhuzamosan azt is láthatjuk, amikor Brian-t bíróság elé állítják a Mala Islnad-i Kordsmeier ezredes megölésének gyanújával. Brian semmire sem emlékszik, ám ez az ügyészt nem győzi meg. A bírónő, mivel Brian mentális állapota kétséges, kénytelen őt beutalni a Happy Dale elmegyógyintézetbe, ahol Dr. Bennett fogja megállapítani, hogy Brian tébolyának van-e valóságalapja, vagy ezzel akar kibújni a felelősség alól. A tárgyalást addig elhalasztják.

A következő képeken már ismét a temetőben vagyunk, ahol Gina furcsa telefonhívást kap. Brian az, és sürgős segítséget kér Gina-tól. Szegény lány nagyon megrémül, hiszen korábban neki kellett azonosítania Brian állítólagos fej nélküli holttestét. Brian szerint eltemették és nagyon gyorsan ki kéne szabadítani. A vonal megszakad, de egy SMS-t még sikerül küldenie.

„Szedj ki ebből a sírból. Ne szólj senkinek. Légy óvatos. Gyilkosok várnak a kijáratnál. Az akku lemerül. Siess! Banana!!!”

Jön egy kis lelkizés a sírnál, aztán Gina végre rászánja magát, hogy segítsen Brian-nek.

Végre megkapjuk az irányítást. Vegyük is rögtön magunkhoz a koszorún található lila szalagot, majd menjünk a kripta mögé. Ott találkozunk a tetőn Agatha Safran von Rubinstein-nel, a szellemkutatóval, aki jelenleg is éppen dolgozik valamin. Pár szót váltunk vele, aztán lejön a tetőről, egyenesen be a kriptába. Kövessük őt, mi is menjünk be. Szólítsuk meg. Egy hosszabb beszélgetés kezdődik, ahol főleg szellemtörténetekről esik szó, no meg a parabiothermál kötélről, ami érzékeli a szellemek jelenlétét. Miután befejeződött a társalgás, a szobor mögül, Agatha dolgai közül vegyük fel az elemlámpát. Ezután menjünk le jobbra a lépcsőn. Gina rögtön bemegy magától egy alagútba, aminek a végén egy kép lóg a falon, alatta pedig egy urna található. Vegyük fel az urnát. Menjünk ki a kriptából és az úton végig balra.

A temető kijáratához érünk, de nem mehetünk ki, mivel már tudjuk, hogy kik lesnek ránk odakinn. A bejárati kapu mellett van egy állvány, alatta egy emelő. Ezt is vegyük fel.

Ezután menjünk vissza jobbra, amíg egy lefele vezető lépcsőhöz érünk. Ezen menjünk le, egészen a halottaskocsiig. Nyissuk ki a hátsó ajtaját és vegyük fel a kötelet. Ezután menjünk be a kis kápolnába

A lábtörlő alatt van egy csapóajtó, az alatt pedig felvehetünk egy gumikesztyűt. Vegyük észre a csapóajtó fölötti kiszögellésen rejlő dobozkát, ezt is vegyük magunkhoz. A dobozban egy kulcs van, ami a csapóajtó feletti rácsot nyitja. A rács mögül vegyük fel a lapátot. Menjünk vissza az utcára, és a kútnál töltsük fel vízzel a gumikesztyűt. Ezután menjünk a kápolnával szemközti ajtóhoz és nézzük meg. Egy üzenet van kitűzve:

„Atyám, a sövényt nyírom. Ha szüksége van rám, hogy koporsót készítsek, harangozzon.”

Menjünk vissza a kápolnába, és ahonnan kivettük a lapátot, jó erősen rántsuk meg a kötelet. A harang megszólal, és már csak annyit látunk, hogy egy motoros fickó elhúz az úton. Ezután már be tudunk menni a koporsókészítő műhelyébe, és ott találjuk magát a mestert is, vagyis Luanne-t.

Beszélgessünk vele. Kiderül, hogy nem boldogul a koporsó összerakásával, mivel a kézikönyv svédül van. Mondjuk neki, hogy talán mi segíthetünk rajta. Előbb-utóbb nekünk fogja adni a kézikönyvet. Ezután a vízzel teli kesztyűt rakjuk be a fagyasztóba. Egy pillanat alatt megfagy a víz benne, de Gina puszta kézzel nem hajlandó kivenni. Az urna tartalmát ezért helyezzük át a megürült kulcsos dobozba, majd az üres urnával vegyük ki a kesztyűt. Az üllő mellől emeljünk el még egy reszelőt is. Menjünk vissza a temetőbe, a kripta mögé.

Találunk ott egy szobrot, ami a Földgömböt tartja. Csakhogy a gömb fele letört és csak egy kötél tartja oda. Az emelővel igazítsuk helyére a törött részt, majd vegyük fel a kötelet és menjünk a kriptába. Menjünk le a lépcsőn, egészen a szoborig és a lelógó parabiothermál kábelre rakjuk rá a fagyos vízzel teli urnát. Mivel hőmérsékletváltozást észlel, ezért elkezd jelezni a műszer, Agatha pedig izgalomba jön. Míg Agatha a gépet babrálja, gyorsan menjünk az alagútba, a falról emeljük le a képet, aztán a reszelővel kezdjük el kivésni az a kőkockát a falból, amin a kampó van.

Eközben egy videó bejátszásban a két bérgyilkost láthatjuk, miközben a temető előtt lesnek ránk.

Ha végeztünk a véséssel, akasszuk rá a kampóra az egyik kötelet, majd menjünk fel a lépcsőn. Menjünk a korláthoz és nézzünk le lyukba, majd használjuk a másik kötelet az angyal szobron. Már csak annyi a dolgunk, hogy a két kötél végét összecsatoljuk.

Ezután menjünk a kripta mögé és beszéljünk Agatha-val. Kérjük meg, hogy fordítsa le nekünk a kézikönyvet, mivel az svédül van megírva. Agatha egyelőre nem tud segíteni, sajnos ő sem tud svédül, de megígéri, ha találunk egy svéd ember sírját a temetőben, akkor ő kapcsolatba lép az illető lelkével és lefordítja a kézikönyvet.

Gyorsan menjünk a kápolnába és az ajtó mellett balra, a zseblámpával keressünk meg egy könyvet. Ez a könyv tartalmazza az itt eltemetettek nevét, születési és halálozási idejét, valamint azt, hogy melyik sírban nyugszanak.

Ezután használjuk a könyvön a koporsógyártó kézikönyvet. Gina ekkor rátalál egy itt eltemetett svéd ember nevére. Ingerman Holgrem, született Nörkopping-ban, Svédországban. Sírja a D szektorban, a második sorban található.

Siessünk vissza Agatha-hoz a kripta mögé és értesítsük őt a fejleményekről. Ezután vezessük a sírhoz, ahol felszólítja Ingerman szellemét, hogy mutassa magát és segítsen neki. Persze semmi nem történik, ezért inkább előkap egy szótárat, és szépen lefordítja nekünk a kézikönyvet.

A kész kézikönyvvel menjünk vissza Luanne-hoz a műhelybe, és adjuk oda neki. Ezzel már öt perc alatt elkészül, és végre mehet a barátjával, Ernie-vel a tekepályára. Miután egyedül maradunk a műhelyben, nézzünk körül az asztal baloldalán található polcon. Húzzuk el az ajtaját és vegyünk fel egy körfűrészt.

Ezután a leltárban egyesítsük a lapátot a körfűrésszel és a lila szalaggal, majd menjünk vissza a kriptába. A korláton keresztül nézzünk le, és a most fabrikált eszközünkkel vágjuk el az angyalka szobor egyik tartókötelét. A szobor lezuhan, megrántja a korábban rákötött kötelet és kitépi a megvésett falat.

Ha ez sikerült, ne rohanjunk rögtön az alagútba, előbb még a kriptában vegyük fel azt a tartóoszlopot, ami akörül a szarkofág körül volt, amit Agtha egész végig vizsgálgatott. Most már mehetünk az alagútba, és az oszloppal törjük be a sír tégla falát.

Nagy meglepetésünkre azonban nem Brian van a sírban, hanem egy barátja, akit az intézetben ismert meg és Gabbo-nak hívják. Nagyon szeretne nekünk segíteni, hogy Brian-nak ne essen baja.

Ezután Gabbo a halottaskocsival, Gina pedig saját autójával indul el. A bérgyilkosok már kifigyelték Gina-t. Ekkor Gabbo hirtelen visszafordul, és teljes gázzal belehajt a bérgyilkosok autójába, majd átül Gina-hoz és elhajtanak.

II. fejezet: The art of running away

Egy út menti kis étkezdében állnak meg pihenni, ahol Gabbo elmeséli Gina-nak Brian-nal közös történetét. Elmeséli, hogy Brian volt az egyetlen ember, aki kiállt érte az intézetben, hogy ő volt az egyetlen, aki kibabrált az ápolókkal és kulcsot tudott lopni. Azt is elmondja, hogy Brian az egyik kezelés után nagyon feldúltan érkezett vissza a szobába, és rögtön segítséget kért tőle, hogy megszökhessen, mivel hallott egy telefonbeszélgetést, amiben Dr. Bennett említi, hogy börtönbe akarja küldeni.

Gabbo-nak volt is jó kis terve az intézetből való szökéshez, csakhogy kettejük beszélgetését kihallgatja egy harmadik kezelt, egy bizonyos Kurgan, aki szépen lenyúlta az ötletet és a meneküléshez szükséges kulcsot.

Gabbo terve szerint a kaszinón keresztül kellett volna megszökni, csakhogy Kurgan belülről bezárta a kaszinóhoz vezető ajtót, így Brian-nak most valami más kiutat kell találnia.

Menjünk be a szomszédos 304-es szobába. Itt lakik Brian és a nagy Marcelo is. Marcelo-tól kapunk egy képzeletbeli virágot. Ezután nézzünk be a jobb oldali ágy párnája alá. Egy kést és egy csomag cukorkát találunk. Forduljunk meg és nézzük meg a szekrény feletti szellőzőt. Viszonylag kicsi a hely, úgyhogy Brian nem tud felmászni. Beszéljünk Marcelo-val. Előbb-utóbb kapni fogunk tőle egy képzeletbeli dobozt. Ha megvan, hagyjuk el a szobát.

A szemközti ajtón menjünk be, és a nővértől kérjük a gyógyszeradagunkat. Brian úgy tesz, mintha beszedné, valójában viszont nem nyeli le. Így lesz egy kapszulánk is. Ezután a nővérpult előtti kukából szedjük ki a 102-es gyertyát. A polcról vegyünk fel egy írótáblát, a válaszfalról pedig csenjünk el egy kék filcet, valamint egy doboz papírlefogót.

Ezután forduljunk meg és nézzünk körül a teremben. Legyünk figyelmesek a ping-pong asztal két fele között ücsörgő öregre. Monty Hollisternek hívják. Azt képzeli, hogy az asztal egy kocsi, ő pedig a motor, ami hajtja. Sajnos az öreg elég beteges, köhécsel, így a motor sem indul. Adjunk neki egy cukorkát, amitől rögtön elmúlik a köhögése, ergo beindul a motor és száguldozhat Rancho Cucamonga felé.

Az asztal mellett egy másik öreg ácsorog, éppen stoppol. Atlantába szeretne jutni. Menjünk közel hozzá, ekkor felkapja a csomagját, a táblát viszont a földre rakja. A nálunk levő táblára írjuk rá a filccel, hogy Rancho Cucamonga és cseréljük ki az öreg táblájával.

A két kis öreg végül egymásra talál az országúton, és együtt róják a végtelen 66-os utat.

Míg ők kocsikáznak, addig mi a késsel vágjuk le a csomag két oldaláról a füleket. Kombináljunk hozzájuk néhány papírlefogót, és kész is van a nadrágtartó.

Menjünk Marcelo szobájába és ajánljuk fel neki a nadrágtartót. Nem akarja elfogadni, mert fél, hogy kiveri vele a szemét. Megfogadta, hogy a következő bemutatójáig nem vesz fel ilyesmit. Nos, nincs más hátra, adjuk neki a képzeletbeli dobozt és konferáljunk be egy olyan mutatványt, aminek a végrehajtója egy nadrágtartót viselő ember, aki dobozba mászik. Ez persze már kedvére való, rögtön végre is hajtja. Amikor már sikerült összehúznia magát doboznyi méretűre, vegyük fel és tegyük be a szellőzőbe. Brian itt különféle utasításokat ad neki. Például, hogy végigmászik a szellőzőn, aztán kinyitja nekünk a kaszinó ajtaját.

Végre sikerült bejutnunk a kaszinóba, ami valójában egy lomokkal teli gumiszoba. Megvan a szoba kulcsa, valamint felvehetjük a mérleg súlyát és az infúziós állványról a gumicsövet. Ezután vegyük az irányt a szellőző felé. Brian-nak eszébe jutnak Gabbo szavai a szökésről és rájön, hogy annak a térképnek, ami kivezetné innen, lába kelt, mivel Kurgan magával vitte.

Menjünk ki a kaszinóból és nézzük meg a 305-ös szoba ajtaját. Quickle és Hollister lakik a szobában. Ha közelebb megyünk az ajtóhoz és úgy lesünk be, Brian-nak feltűnik, hogy csak Quickle van a szobában. Szólítsuk meg és kérdezzük tőle valamit. Ha valami nagy butaságot kérdezünk, nagyon mérges lesz és elkezd ordibálni. Ezt kihasználva mi a mérlegsúllyal verjük szét a radiátort, így nem hallják az ápolók a nagy zajt, majd kiabáljunk Ernie-nek, az ügyeletes ápolónak (aki mellesleg a Luanne, a koporsógyártó barátja). Ernie rögtön hívja a szerelőt, Chuck-ot, akivel azon nyomban össze is vesznek. Chuck ugyanis Chuck Berry rajongó, míg Ernie Elvist imádja. Miután vége szakad a veszekedésüknek, kijöhetünk a kaszinóból.

Ekkor lépjünk a falon levő fényképes táblához, és a filccel írjuk Ernie képéhez, hogy Chuck az igazi király. Brian nagy ártatlanul meg is kérdezi Ernie-től, hogy ő Chuck Barry rajongó-e. Mikor Ernie-nek leesik a tantusz, elkapja Chuck-ot, és kérdőre vonja, mi pedig addig Chuck szerszámos dobozából elemelhetjük a térképet és a fejlámpát.

Brian végre nekiindulhat a szökésnek, és el is jut a gépházba, ahol megtalálja Kurgan fej nélküli testét. A fej is előkerül, amit Brian szépen elrejt a kazánban, ami az ajtó becsukása után beindul és a fej elég (véletlenül).

III. fejezet: A timely suicide

Gabbo és Gina odaérnek egy házhoz, de a ház előtt Gabbo számára ismerős autó parkol, Dr. Bennett-é. A doktor elmondja Gina-nak, hogy a telefonbeszélgetés, amit Brian hallott nem őrá vonatkozott, hanem Kurgan-ra, vagyis Brian feleslegesen menekül, mert nem akarják őt börtönbe zárni. A hipnózisterápiákon egyértelműen kiderült, hogy nem Brian ölte meg az ezredest. Ezekről a terápiákról felvételek is vannak, de nem elegendőek az ártatlanság bizonyítására. Ezért is van most a doktor ebben a házban, ami Jerome D. Chapman alezredesé, azé az emberé, aki öngyilkos lett Brian perének idején. A doktor szerint az alezredes nem öngyilkos lett, hanem valaki elhallgattatta, és ő nyomokat próbál keresni. Valamint azt is igencsak furcsának találja, hogy Chapman a halála előtti nap felhívta Whitley bírónőt, hogy valami fontosat meg tudjanak beszélni.

Gina-val legelőször vegyük fel a kispolcról a bokszkesztyűt, majd menjünk a konyhába és vegyük fel a légycsapót.

Ezután menjünk ki a házból és induljunk a hídhoz, pontosabban a híd alá. Gina akrobatikus mozdulatokkal lemászik és felvesz a harapófogót. Még ne menjünk vissza a házba, hanem menjünk hátra megvizsgálni a melléképületet. Az ajtaja egyelőre zárva van.

Menjünk vissza a házba, és a hátsó ajtón menjünk ki a verandára, ahol a fogóval vágjuk le a lelógó horgászzsineget.

Megint menjünk vissza a házba, fel az emeletre. Gina mégsem akar felmenni, mivel megegyeztek, hogy az emeletet Bennett vizsgálja át. Gina leül a fotelbe, ekkor megjelenik Bennett, és ha rákérdezünk, ledob Gina-nak egy kulcscsomót. Sajnos Gina kissé ügyetlenül nyúl utána, elejti, és a kulcs beesik a konyhapult alá egy lyukba. Használjuk a lyukon a horgászzsineget, amin kampó van, így ráakad a kulcs, amit felvehetünk. A légycsapóval pedig piszkáljuk ki a borítékot a pult alól.

Menjünk hátra, a melléképülethez, és nyissuk ki az ajtaját a kulccsal. Ez egy amolyan kis raktárféleség, ahol Chapman a lomjait tárolta. Vegyük fel a kötelet és a búvárszemüveget. Gina meglepődik, ha Chapman-nak kötele volt, akkor miért fegyvert választott az öngyilkossághoz, és vajon ha lelőtte magát, akkor hol van a padlóról a vér. A másik érdekesség, amire felfigyel, hogy a búvárszemüveg nem átlagos darab. Kettős üvegezéssel készítették. Az egyik réteg sima üveg, ami megvédi a szemet, a másik viszont nagyítós.

A búvárszemüveggel vizsgáljuk meg a konyhapult alól kihalászott borítékot. Gina pókszőrre lesz figyelmes rajta. Ezután a bokszkesztyűt is nézzük meg vele. Ezen kézzel írt szöveg van: Hurrikán. Talán ez volt Chapman ökölvívó beceneve.

Menjünk vissza a házba, üljünk a fotelba és meséljük el Bennett-nek, hogy mire bukkantunk. A dokinak beugrik valami, de nem mond semmi konkrétat, csak elviharzik. Egyedül maradunk a házban.

Most már felmehetünk az emeletre is körülnézni. Közben látjuk, hogy a doktor odaért a sheriffhez, aki mellesleg jó barátja volt Chapman-nek. Bennett hiába próbálja elmondani a sheriffnek, hogy mire jöttünk rá, ő folyamatosan csak azt hajtogatja, hogy az ügyet lezárták, mintha misem történt volna, és senki nem tudja megmondani mi történt valójában. Így végül a sheriff nem lesz hajlandó együttműködni Bennett-el.

Gina eközben az emeleten keresgél. (Egyszer csak a jobb alsó sarokban megjelenik egy kis ikon, ezzel a sheriff irodájába tudunk váltani Bennett-re.) Az ablak mellett a polcon a trófeára egy medál van akasztva, vegyük magunkhoz. A leltárba olvassuk el, mi van a belsejébe írva: „az én aranyos mackómnak az ő kicsi mókusától”. Menjünk körbe emeleti folyosón, és a tegezből vegyünk ki egy nyílvesszőt. A folyosó másik végén a falnak támasztva találjuk az íjat. Váltsunk Bennett-re a sheriff irodájában.

Bennett tovább győzködi a sheriffet, hogy segítsen nekünk kideríteni az igazságot. Amikor lehetőség adódik rá, kérdezzük meg tőle, hogy ugye valójában ő sem hisz abban, hogy Chapman öngyilkos lett. A válasz természetesen az, hogy ő sem hiszi el. Ezután mondjuk neki, hogy nem az FBI küldött minket, nem nekik dolgozunk. Persze a sheriff nem hisz nekünk, rögtön azt kérdezi, hogy mennyit fizettek ezért. Mondjuk neki ismét, hogy nem az FBI-tól vagyunk, de van egy barátunk, aki ott dolgozik, és ő segít nekünk. Erre az a válasza, hogy mi csak ne beszéljünk neki barátságról. Ő pontosan tudja mi a barátság, és nem fogja hagyni senkinek, hogy bemocskolja Chapman nevét. Mondjuk, hogy mi is Chapman barátai vagyunk, méghozzá igen közeliek. Erre azt válaszolja, hogy bizonyítsuk be, és akkor hisz nekünk. Azt mondja, a felesége kitalált neki egy különleges becenevet, mondjuk meg mi volt az. Válaszoljuk azt, hogy egyelőre hagyjuk ezt a becenév dolgot. Egyébként is fárasztó ez a beszélgetés.

Ekkor visszakapjuk Gina irányítását. Menjünk a telefonhoz. Felhívhatjuk az utolsó kimenő és bejövő számot. A kimenő a bírónő irodájába vezet, a bejövő pedig a helyi benzinkutashoz. Ezután hívjuk fel a doktort. Elpanaszolja, hogy szüksége lenne Chapman becenevére, amit Gina rögtön meg is tud neki adni. Ezután megint váltsunk a sheriff irodájára.

Bennett most már meg tudja adni a kívánt becenevet. A sheriff igencsak meglepődik. Most rajta a sor, hogy feleljen egy kérdésre. Mi a kapcsolat Chapman és a pók között. Ekkor a sheriff elővesz a fiókjából egy fotót és elénk dobja. Chapman karja van lefotózva egy nagy vörös csípéssel. Valószínűleg pókcsípés. A sheriff megmutatta a képet egy szakértőnek is, aki nem tudta megállapítani, hogy milyen pók csípése az.

Bennett közben felhívja Gina-t telefonon és elmondja, hogy a sheriff Chapman holttestére a jakuzzi közelében talált rá.

Közben Gabbo is megérkezik, és meghallja, miről beszélgetünk a telefonban. Nem habozik, rögtön szétveri a jakuzzit egy baseballütővel. Fáradozása nem hiábavaló, egy katonai láda van elrejtve benne. Ezután fogja magát és kimegy előkészíteni a hidat váratlan vendégek esetére. Addig mi nézzük át a ládát. Különféle katonai eszközök és felszerelések vannak benne, de egy fegyver hiányzik. Vegyünk fel két fénycsövet és menjünk ki a házból a hátsó ajtón.

A kulcs segítségével nyissuk ki a lefedett kutat. Nagyon sötét van benne, ezért dobjuk le a fénycsöveket. Ezután a leltárban egyesítsük a nyílvesszőt a kötéllel, és az íj segítségével lőjük le a kútba. Egy hosszúszárú csizmát tudunk kihúzni a kútból. Ha átvizsgáljuk, egy laptopot találunk benne.

Menjünk be a házba, az emeletre és használjuk a laptopot az asztalon levő töltőn. Eközben Bennett és a sheriff elvisznek egy pókszőrt egy szakértőhöz, aki kétségkívül megállapítja, hogy a pók, amely megcsípte Chapman-t, a Madagaszkár királynője nevű pók. Azt is elmondja, hogy a pók mérge nem halálos, csak megbénítja az embert egy időre, majd felszívódik a szervezetből. Ez ténylegesen kizárja, hogy Chapman öngyilkos lett. A serif annyira meghatódik, hogy valaki végre előrelépést ért el barátja ügyében, hogy a doktort tiszteletbeli serifé nyilvánítja, és serifcsillaggal jutalmazza. Ezután megint Gina lép akcióba. A laptopon kutakodik, ami rögtön egy jelszót kér belépéskor. Ez csakis Chapman ökölvívó beceneve, vagyis Hurrikán lehet.

A Nemzetbiztonsági adatbázisba sikerül belépnünk. Egy Andrea Hickock nevű nő adatlapján vagyunk, becenevén Tarantula. Gina észrevesz egy elküldetlen e-mait is, amit Chapman Whitley bírónőnek szánt. Az e-mail tárgya: Basco ártatlan.

Az e-mailban Chapman leírja, hogy telefonon is próbálta elérni a bírónőt, de nem sikerült, ezért írja az üzenetet. Azt is leírja, ahhoz, hogy a bírónő megfelelően tudjon cselekedni, néhány dolgot tudnia kell.

1. Kordsmeier ezredes elsikkasztotta az amerikai hadsereg pénzalapját és saját országa háta mögött cselekedett.
2. A Mala Island-i küldetés idején az ezredes parancsnoksága alatt volt néhány nagyon jól képzett zsoldos, akiknek a vezetője egy vérszomjas nő volt, a kormány korábbi ügynöke. A kódneve: Tarantula.
3. Ő egy olyan ügynök volt, aki arról volt ismert, hogy olyan módszerekkel dolgozik, amikkel meg tudja oldani a kényes ügyeket. Az volt a feladata, hogy kerítsen egy ártatlan embert, akit bűnbakként fel lehet áldozni.
4. Ebben az esetben a szóban forgó ártatlan személy Brian Basco.

Miután Gina végigolvasta az üzenetet, még annyit hozzáír, hogy Dr. Bennett alátámasztja a teljes történetet, ha kell. Ezután elküldi az üzenetet a bírónőnek.

Gina elmeséli az egészet a doktornak, aki így már érti, hogy miért telefonált neki a bírónő, és miért volt meglepődve, hogy egy halottól kapott e-mail, ráadásul együtt említi az üzenet Brian és Bennett nevét. A bírónő találkozóra hívta a doktort New York-ba, a saját házába. Gina rögtön el is indulna, de Bennett előbb igazságot akar tenni Chapman ügyében, és reprodukálni akarja a gyilkosságot. El is kezdik levezetni a történteket:

Miután Chapman látta Tarantula profilját, elkezdte írni az e-mail üzenetet Whitley bírónőnek, hogy Brian ártatlan, amikor a telefon megcsörrent. Barry volt az, az öreg benzinkutas. Azt mondta, néhány idegen érdeklődött, hogy merre találják Chapman házát, ekkor a telefonvonal és az Internet is megszakadt. A legrosszabbtól tartva Chapman a laptopot a kútban rejtette el, majd visszament a házba és várt. A postaládába egy borítékot dobtak be, ő kinyitotta és megcsípte a pók. Egy rövid időre teljesen megbénult. Aztán jött Tarantula és tette, amihez a legjobban ért. Megfogta Chapman kezét, a homlokához tartotta a fegyvert és…

Miközben Gina-ék a történteken elmélkednek, megérkeznek a bérgyilkosok is, akiket a temetőnél ráztunk le. Bennett-et lelövik és minket is meg akarnak ölni. Gabbo siet a segítségünkre, és Gina autójával meglépünk. Még szerencse, hogy Gabbo felkészült a meglepetésekre. Aláaknázta az egész hidat, és miután Gina áthajt rajta, felrobbantja az egészet, hogy a gyilkosok ne tudjanak utánunk jönni. Irány New York.

IV. fejezet: An unexpected ally

Gabbo végre befejezheti Brian menekülésének történetét. A fej elégetése után Brian visszament az intézetbe és ismét Gabbo segítségét kérte. Azon kesergett, hogy Kurgan még halálában is kibabrál vele. Gabbo azt javasolja, hogy Brian fordítsa a helyzetet a saját javára, improvizáljon. Mivel körülbelül egyforma magasak, helyet kellene cserélniük. Brian-nak csak annyi dolga lenne, hogy ruhát vált Kurgan-nal. Brian persze rögtön a kifogásokat kereste, hogy ez miért nem jó ötlet. Attól tart, hogy kiderülne a csere, mivel Kurgan háta szőrös, mint egy majomé. Erre Gabbo bedobja a szőrtelenítés ötletet. Aztán Kurgan hosszú körmei miatt aggódik. Gabbo azt javasolja, vágja le őket. Aztán Brian beismeri, hogy tetoválás van a fenekén, Kurgan-nak viszont nincs. Gabbo szerint Brian rajzoljon egyet. Brian tovább akadékoskodik, hogy mi a helyzet az eltérő vércsoporttal, cipőmérettel és DNS-sel. Ezekre az a válasz, hogy Brian menjen Bennett irodájába és cserélje ki az orvosi kartonokat.

Ha megkapjuk Brian irányítását, beszéljünk Gabbo-val. Kérdezzük a tetoválásról. Azt javasolja, vegyük magunkhoz a fiókjában található művésztollat, azzal rajzoljuk meg a tetoválást.

Menjünk a kaszinóba és használjuk a fénymásolót Brian fenekén. Megvan a tetoválás képe, amit Kurgan-ra kell rajzolnunk.

Menjünk a szellőzőbe, ahol Brian bejelöli a térképen, hogy melyik helyekre kell eljutnia. Kezdjük a doktor irodájában. Út közben azonban Brian eltéved, és nem az irodában, hanem a halottasházban kötünk ki.

A mérleg alól fel tudunk venni egy edényt spatulával együtt. A második ágyon egy régifajta bilincs vár ránk, míg a kis kerekes asztalon egy vákuumcsövet vehetünk fel. Ezután menjünk a kerítés túloldalára és másszunk le a medencébe. Sajnálatos módon a létra leszakad a súlyunk alatt. A medencében fel tudunk venni egy tekercs gumitömlőt és egy orvosi csipeszt. Használjuk a csipeszt a medence falán levő valamelyik lyukon, ekkor Brian-nak sikerül a műszerből kihúznia egy hosszú fém rudat. Használjuk a rudat az asztalon, ami a medencében van. A rúd mintegy erőkarként működik, így könnyebb megfordítani az asztalt. Ha megvagyunk, tekerjük az asztalra a gumitömlőt és használjuk trambulinként, hogy kiugorhassunk. Ha kijutottunk, menjünk vissza a szellőzőbe.

Most már tényleg Bennett irodájához menjünk. Mikor odaérünk, éppen telefonon beszél egy Ronnie nevű személlyel Chapman ügyéről. Valószínűleg ő az FBI-os ismerőse. A leltárban kombináljuk a vákuumcsövet a korábban szerzett infúziós csővel, majd engedjük le a doktor poharába és szippantsuk fel az összes kávét. Ekkor a doki elmegy agy másik pohárét az automatához, mi pedig nyugodtan tevékenykedhetünk. Mire Bennett visszaér, Brian már ki is cserélte a kartonokat.

Most menjünk a gépházba Kugan-hoz. A leltárban kombináljuk a spatulás tálat a gyertyákkal, és az egészet rakjuk be egy pillanatra a kazánba. A gyertyák felolvadnak és viasz lesz belőlük, amivel le tudjuk szőrteleníteni Kurgan testét. Ezután már csak a tetoválást kell megrajzolni a tollal a minta alapján, és a körmöket kell levágni a késsel.

Ezután a fém rúddal nyissuk ki a motortér ajtaját. Brian kitalálja, hogy oda kellene belógatni Kurgan testét, akkor a motorok is leállnának, és senki nem keresné a fejet, mivel úgy gondolnák, hogy azt a gépek szétroncsolták. Emellett még ruhát is kell cserélniük, mielőtt Brian megszökne. Másszunk fel a létrán.

A tetőre vezető rács le van lakatolva. Gabbo könnyedén kifért rajta, mert ő nagyon vékony, de Brian-nak ez nem fog menni. Hacsak… Fogjuk a bilincset és tegyük a rácsokra, majd a fém rúddal Brian elkezdi csavarni. A rácsok meghajlanak, és Brian is ki tud jutni. Ezek után már csak annyi a dolgunk, hogy megvizsgáljuk a drótot, amin lecsúszunk, használjuk rajta egyszer az orvosi csipeszt, mondván, hogy az lesz a csúszdánk. Brian szépen visszaindul a szobájába, kivárni a megfelelő időpontot a szökéshez. Nagyon eltökélt, úgy gondolja, senki sem állíthatja meg tervében, de téved. A folyosón elcsípi Miss Palmer és egy jó adag nyugtatót ad be neki.

Mikor Brian felébred, rájön, hogy Miss Palmer teletömte őt mindenféle gyógyszerrel. Gyorsan elrohan Ernie-hez és mutatja neki a korábban elrakott pirulát. Ernie felismeri, és elmondja Brian-nak, hogy ezt adták be neki. Menjünk be a paraván mögé a TV-szobába.

A kanapén ücsörgő fickóval elegyedjünk szóba. Mickey-nek hívják és kiderül róla, hogy ért a gyógyszerekhez. Mondjuk meg neki a kapott gyógyszer nevét. Elmondja nekünk, hogy ezt a fajta gyógyszert csak a klinikai halál állapotába került betegeknél használják, hogy visszatérjenek az életbe, minden más betegnél idegi zavarokat okoz, és erőszakossá tesz. Miss Palmer tehát valakit Brian által akar megölni. A kés is így került Brian párnája alá. A lényeg, Brian-nak ellenszert kell találnia, minél előbb. Mickey azt is elárulja mi az ellenszer: közvetlen elektrosokk a nyak hátsó részére.

Brian ezután Ernie-hez megy egyezkedni, hogy adja oda neki Miss Palmer cuccát. Ernie egy darabig kéreti magát, kicsit le is kell fizetnünk a kaszinó zsetonokkal, de végül megszerezzük a sokkolót. Gabbo igencsak nagy élvezettel sokkolgatja Brian tarkóját. Mire magához tér, már itt az ideje a szökésnek. De előtte még értesítenie kell Gina-t telefonon, hogy a holttest, amit majd azonosítania kell, valójában nem az övé, de Gina hazudja azt, hogy igen.

Brian úgy tesz, ahogy elgondolta. Ruhát cserél Kurgan-nal, majd a testet a motortér ajtajába rakja. Végül eljön az idő, hogy Brian meglépjen az intézetből, végre kiszabadult.

V. fejezet: Deconstructing Brian

Brian egyenesen Bennett lakásához megy, hogy ellopja a terápián készült felvételeket, és egyszer s mindenkorra megtudja mi történt Mala Island-en. A terve azonban kudarcba fullad, mivel a házon nincs tűzlépcső, ahol be tudna hatolni.

Menjünk át jobbra, a másik ház sikátorába és annak a létráján másszunk fel. Még fel sem érünk, egy hajléktalan már fejbe ver minket, és ájultan esünk a szemét mellé.

Közben Gina és Gabbo szintén Bennett házához érkezik. Már majdnem megtalálják az ájult Brian-t, de Gabbo azt javasolja, menjenek más úton a házhoz, ne vágjanak át a sikátoron.

Közben Gina-ék a doki egyik barátjával beszélgetnek, aki megmutatja nekik Brian kezelésének felvételét. Brian tulajdonképpen elmeséli az egész Dream of the Turtle történetét. Akinek esetleg kimaradt, annak röviden vázolom az eseményeket:

Brian és Gina Hawaii-ra utaztak nyaralni. Felbérelték Otto-t, az öreg német pilótát, hogy reptesse körbe őket a szigetek felett. Repülés közben Otto szívrohamot kapott, a gép pedig zuhanni kezdett Mala Island felett. Mivel a fedélzeten csak egyetlen ejtőernyő volt, Brian azt Gina-ra adta és egy tó felett kilökte a gépből. Brian sikeresen túlélte a zuhanást, de Otto eltűnt. A tó partján Brian felfedezett egy katonai tábort, ahol Gina után érdeklődött. A tábor rangidős tisztje, Kordsmeier ezredes állítása szerint semmiről sem tudott és elzavarta Brian-t. Szerencsére barátunk egy kissé együgyű katonától megtudta, hogy az ezredes egy tudóst vár a szigetre, megszerezte a fényképét, és egyik barátjával átmaszkíroztatta magát. Kiadva magát a tudósnak, könnyedén beszivároghatott a táborba és kereshette Gina nyomát. Kiderült, hogy a tóba egy űrhajó zuhant és az ezredes néhány értékes energiakövet lopott el az űrhajóval érkező Trantoniaktól, akik azok nélkül meghaltak volna. Cserébe viszont a különleges űrfegyvereiket kérte. Az űrlények felvették a hajójukra Gina-t, mikor a tóba esett, és megpróbálták meggyógyítani, de az energiakövek nélkül nem ment. Az ezredes viszont nem adta vissza a köveket. Szerencsére Brian és a barátai találtak a Csendes-óceán mélyén egy kalózhajót, aminek a fedélzetén volt egy másik trantonit.

Innen folytatódik a történet, amit a Dream of the Turtle-ből már nem ismerhettünk meg:

Ezután Brian visszament Mala Island-re az űrhajóra, átverekedte magát az őrségen, és helyére illesztette az energiakövet. Ekkor egy Alpha nevű űrlény felébresztette a többieket, elbántak a katonákkal, az ezredest és Tarantula-t pedig elfogták. Brian-nak egy gép segítségével irányítást adtak az ezredes akarata felett. Meg kellett próbálnia vallomásra bírni Kordsmeiert, mivel a gép csak egy órán át biztosított felette irányítást. Gina szerencsére meggyógyult, de még eszméleten volt. Alpha elmondta, hogy egy darabig eltarthat, míg felébred, de utána sem fog emlékezni semmire sem a történtekből. Brian egy csodálatos ajándékot is kapott, Alpha neki ajándékozott egy trantonitot. Ezek után hazaindultak, teljes csendben, láthatatlanul, de indulás ellőtt még elmondták Brian-nak, hogy a Földre soha többé nem térnek vissza, mert az túl veszélyes nekik. A katonákat teleportálták a táborba, emlékeiket törölték. Brian az ezredes sátrába került. Alpha mondta neki, hogy egy órája van megbizonyosodni arról, hogy Kordsmeier és Tarantula börtönbe került, utána a gép működésképtelen lesz.

Miután megkapjuk az irányítást, ne csodálkozzunk, hogy nem Brian-t irányítjuk. Tulajdonképpen az ő tudatával kalandozunk, csak az ezredes testében. Börtönbe kell juttatnunk őket. Brian gondolatai viszont nem ekörül forognak. Azon töri magát, hogyan tarthatná meg a trantonitot. Ki is találja, hogy a követ egyszerűen kicseréli egy gránátra, és el is van intézve. Brian már éppen beletenné a gránátot a kapszulába, amikor észreveszi, hogy az valójában nem robbanószer, hanem egy USB pendrive. Gyorsan dugjuk rá a laptopra, hátha találunk valami érdekes információt rajta. Valóban, a gránátban terhelő információkat vannak Kordsmeier-re nézve, például, hogy elsikkasztotta a katonai költségvetést és Tarantula-nak adta.

Menjünk ki a sátorból. Éppen megérkezik O'Connor katona, akivel beszélgessünk kicsit. Éppen egy küldetésről tér vissza a dzsungelből, ahol a majmok folyamatosan kókuszdióval dobálták őt, ezért a fejére ragasztotta a sisakját. Elég sokáig tart, de a beszélgetés végén kapunk tőle a tubus ragasztót. Ezután az autó hátuljából vegyünk fel egy kókuszdiót. Vágjuk felbe a késsel és rejtsük bele a trantonitot. Ezután a ragasztóval illesszük össze a két fél diót, majd rakjuk vissza a kocsira a többi közé. Nem épp a legjobb hely, de legalább nem lesz szem előtt, és védett helyen lesz. Mondjunk O'Connor-nak, hogy rejtse el valahova. Ezután találjunk ki egy jelszót, és mondjuk meg neki, hogy csak annak adja oda, aki tudja a jelszót. A jelszó: Mindannyian ismerjük az igazságot. Az élet abból áll, hogy úgy döntünk, hogy eltorzítsuk azt.

Menjünk vissza a sátorba a telefonhoz és hívjuk Chapman alezredest. Rendeljük a sátorba, hogy azonnal tartóztasson le minket (vagyis Kordsmeier-t) és a cinkosunkat, Tarantula-t sikkasztásért, csalásért és hatalommal való visszaélésért. Ekkor Tarantula magához tér, elveszi Brian-tól a szerkezetet, és Brian elméjét kezdi vele irányítani. Mialatt őt irányítja, Brian-nal lelöveti az ezredest, aztán elmenekül a kapszulával. Így terelődött a gyilkosság gyanúja Brian-re. Mindezek után visszaugrik a kép Brian kezelésére, ahol a doktor kicsit átkölti az egész történetet, és tejesen kihagyja belőle a Trantoriakat. A doki szerint a történet nagy része csak Brian képzelgése volt. Valójában egy meteorit hullott a tóba, azért vonult ki a hadsereg. Gina-t sem az űrlények vették fel a hajójukra, hanem egy barlangban feküdt eszméletlenül tengeri teknősök között. Tarantula magának akarta a meteoritot, ezért megölte az ezredest. Amíg Brian a gyilkosság miatt sokkhatás alatt volt, Tarantula megszökött. Chapman alezredes ezek után Brian-t vélte a gyilkosnak és fogva tartotta. Mikor kiderült számára az igazság, öngyilkos lett.

Közben betoppan Miss Palmer, alias Tarantula, és fegyvert fog Gina-ra és a bírónőre. Arra akarja kényszeríteni Whitley bírónőt, hogy írjon egy jelentést, amelyben taglalja, hogy Brian-t bűnösnek találta a bizonyítékok és Dr. Bennett munkája alapján. A bírónő persze nem hajlandó megírni a jelentést, és egyébként is minden bizonyíték Brian mellett szól; a felvétel és Chapman e-mailje is. Tarantula erre is talált megoldást. Úgy állítaná be a történteket, mintha Gina betört volna Bennett-hez, és elpusztította volna a felvételt, aztán végzett volna a bírónővel, majd magával. Whitley bírónő persze továbbra sem hajlandó megírni a hamis jelentést, csakhogy Tarantula megzsarolja a lánya életével.

Közben Gina-nak sikerül kiszabadulnia a fogságából, de nem mer elszökni, mert fél, hogy Tarantula megöli Gabbo-t vagy a bírónőt. Legalább van egy bilincsünk és egy kitűzőnk, amivel sikerült kiszabadulni. Vegyük fel az üveg gyümölcslevet, a vasalót, a vödröt és a szennyesből a kendőt. Nézzünk ki az ablakon. Mivel nagyon magasan vagyunk, le nem tudunk mászni, ha kiabálunk, akkor viszont Tarantula észreveszi, hogy kiszabadultunk. Öntsük a gyümölcslevet a vödörbe, a kendőbe pedig a vasalóval égessük bele ezt a mondatot: Hívd a rendőrséget. Gina ötlete az, hogy a gyümölcsléfürdő felébreszti majd a sikátorban fetrengő hajléktalant (vagyis a leütött Brian-t), aki elolvassa az üzenetet, és a segítségére siet. A terv jó, csakhogy megjelenik Tarantula egyik embere, és mindent elront. Gina szerencsére még ki tudja lökni a vödröt az ablakon.

VI. fejezet: The end is here

Még jó, hogy sikerült a vödröt kilökni, ez ébreszti fel az eszméletlen Brian-t. Menjünk ki a sikátorból, majd balra egy másik ház elé. Az árnyékos részem a garázs előtt a földről felvehetünk egy vaskampót. Ezután menjünk be az ajtón az építési területre. A piros-fehér táblára rakva egy kalapács vár ránk. A kampóval feszítsük ki a daru ajtaját. A daruval emeljük fel a mágnesen levő fémlapot, majd szálljunk ki és másszunk le a lyukba a táskáért. A táskában egy hegesztőpisztoly van. Menjünk vissza abba a sikátorba, ahol Brian először elbújt, mikor Bennett házához ért, ahol nincs tűzlépcső. A kukából halásszunk ki egy flakon festéket.

Ezután menjünk a másik sikátorba jobbra, ahol ájultan fetrengtünk. Megint fel kéne másznunk a létrán, de Brian már tudja, hogy mi vár rá akkor, így inkább megpróbálja megbeszélni a dolgot a hajléktalannal. Kiderül, hogy a csövesnek neve is van: Tom Finnegan. Foglalkozását tekintve forgatókönyvíró volt. Mondjuk, hogy nekünk tonnányi jó ötletünk van. Kezdjünk neki mesélni, hogy hogyan ismerkedtünk meg Gina-val. Ekkor végre hajlandó felengedni minket a létrán. Aranycsirke-díjas ötletet szimatol. Miután végeztünk a társalgással, ugorjunk be az ablaktisztító liftbe és menjünk fel a tetőre.

A tetőn egy óriási csibeszobrot találunk. A villám éppen akkor csap bele az egyik lábába, mikor nézegetjük, ami így megreped. Így jön a nagy ötlet, hogy a hegesztőpisztollyal vágjuk ki a lábat, és döntsük Bennett háza felé. Sajnos nem éri el, de Brian elhatározza, hogy azt a rövidke távolságot, ami maradt, azt már át is tudja ugrani. És valóban, Brian sikeresen átjut Bennett lakásába, ahol kiszabadítja Gina-t.

Tarantula tovább sietteti a bírónőt, közben Wasabi, az egyik bérgyilkos ránéz néha Gina-ra, hogy rendesen viselkedik-e. Megjön a telefonhívás, hogy a vevő készen áll átvenni a trantonitot. Brian a szennyes ledobón keresztül a mosodába jut, Gina pedig kiszökik a szobából, kicsit hallgatózik, majd rövid idő múlva visszajön. Vegyünk fel két üres gyümölcsleves flakont a polcról, a földről azt a damil tekercset, amivel másodszor megkötöztek, valamint a szennyes mellől a vasalót. A kitűzővel lyukasszuk ki a két flakon alját, kössünk rájuk damilt, és az egyik flakont dobjuk le a szennyes ledobóba. Úgy fog működni a szerkezet, mint egy kezdetleges telefon. A trükk beválik, Brian és Gina kommunikálni tudnak egymással, ráadásul az eséstől Brian-nak visszatér a memóriája is. Gina elmeséli Brian-nak mit hallott, mikor kihallgatta Wasabi és Tarantula beszélgetését. A trantonit átadására ma este hajnali 3-kor kerül sor. Az olaszok vennék meg tíz millió dollárért, amit egy Furio nevű fickó hozna. Brian-nak fantasztikus terve támad:

1. Találnia kell egy önkéntest, aki eljátssza a maffiózót.
2. Álcázni kell őt, hogy ne bukjon le.
3. Szerezni kell 10 millió dollárt.
4. Csapdát kell állítani Tarantula elfogásához.

Vegyük fel a polcról a kupac szórólapot, a lépcső alatti szennyes tárolóból pedig az elegáns ruhát. Másszunk fel az asztalra, és az ablakból vegyük fel a rongyot, amiről kiderül, hogy az a sál az, amibe Gina a segélykérést a vasalóval égette. Menjünk vissza az „A” jelű konténerbe és beszéljünk Gina-val. A vasaló kéne nagyon, hogy a ruhát kivasalhassuk. Gina le is dobja nekünk, és Brian széppé varázsolja vele a ruhákat. Ezután menjünk fel az ajtóhoz, ami zárva van. A sál elég vékony, hogy átcsúsztassuk az ajtó alatt és így kinyissuk. Lám, már kinn is vagyunk. Menjünk az építési területre.

Közel a kép jobboldalához, a földön építési törmeléket találunk. Vegyünk fel egy darabot, majd menjünk át az utca másik oldalára az étterem személyzeti bejárójához. Brian csenget, és rövid idő után egy furcsa figura lép ki az ajtón. Jonah Johnson-nak hívják, munkanélküli színész, jelenleg pincérkedésből él. Beszélgetés közben lehet, hogy többször is visszamegy az étterembe, ilyenkor csengessünk megint. Kérjük fel, hogy eljátssza az olasz maffiózó, Furio szerepét. Amíg nem látja a forgatókönyvet, addig nem hajlandó eljátszani a szerepet. Viszont ha hozunk neki egyet, akkor megcsinálja.

Menjünk vissza a mosoda ajtajához, ahonnan nemrég jöttünk ki. Kívül a földön egy csatornafedelet találunk, amit a kampóval emeljünk fel. Egy vegyvédelmi sisakot találunk.

Ezután menjünk vissza Tom-hoz, a forgatókönyvíróhoz. Azt mondja, majd akkor írja meg nekünk a könyvet, ha már nem egy, hanem két Aranycsirke-díjat látunk az asztalán. Mivel annak idején ő írta az „Ötezer mód, ahogy mondják, szeretlek” című film forgatókönyvét, amit valaki ellopott tőle, aztán bezsebelte a díjat, a pénz és az elismerést.

Menjünk vissza ahhoz a sikátorhoz, ahol a kukából kiszedtük a festékes flakont. Itt a bal oldali házon van egy kis ablak, azon másszunk be. Éppen itt alszik a tolvaj, aki ellopta a díjat. Próbáljuk meg kicserélni a csirkét az építési törmelékre. Az alakja megfelelő lenne, de a súlya kicsivel több, mint kéne. Faragjuk meg kicsit a kalapáccsal, és máris tökéletes. Megvan az Aranycsirke-díj. Miután Brian elszalad, mert fél, hogy a fickó felébred, még egyszer menjünk vissza és vegyük ki a farzsebéből a köteg pénzt.

Menjünk vissza Tom-hoz, adjuk neki a díjat, és ő máris nekiáll a forgatókönyvnek. Így már Jonah is segíteni fog nekünk és egyre közelebb kerülünk Tarantula leleplezéséhez. Használjuk a pénzköteget a szórólapokon. Brian-nak eszébe jut, ha minden kupac szórólap tetejére tenne egy bankjegyet, akkor az egész úgy nézne ki, mint egy halom pénz. Ezután a festékes flakonnal fújjuk le ezüstre a hegesztőpisztoly táskáját, majd rakjuk bele a halom pénzt. Mielőtt még lemásznánk a létrán, a háttérben nézzük meg az asztalon levő üvegeket. Brian megállapítja, hogy kloroform van bennük, és eszébe jut egy nagyszerű terv. Bekeni a pénzt vele, és mikor Tarantula kinyitja, elájul tőle. Tulajdonképpen minden megvan ahhoz, hogy Tarantulát csőbe húzzuk és lekapcsoljuk egy életre.

Már csak Gina-nak kell átadni a vegyvédelmi sisakot, nehogy ő is belélegezze a kloroformot, valamint felöltöztetni Jonah-t és átadni neki a kamu 10 milliót. Jonah, mikor már a tettek mezejére kellene lépni, megijed és bezárkózik az étterembe. Ő ugyanis már látta, hogy milyen nagydarab benga ember várja a valódi Furio-t a bejáratnál. Ő Wasabi társa, Fatzilla. Nincs más hátra, el kell csalnunk őt a bejárattól. Brian odakiabálja neki, hogy ő Brian, mire a dagi üldözni kezdi. Brian beszalad az építkezésre, Fatzilla követi és beleesik a lyukba, amit aztán Brian lefed a fémlappal. Jonah most már elő mer jönni.

Elérkezik az üzlet ideje. Pontosabban még nem, de Jonah-nak három óra előtt kell lebonyolítania a dolgot, nehogy ütközés legyen a valódi Furio-val. Megy minden, mint a karikacsapás. Tarantula kinyitja a táskát, ő is meg Jonah is elájulnak. Gina megérkezik a vegyvédelmi sisakban, hogy megkötözze Tarantula-t, de közben Wasabi is megjön, és már éppen lesújtana Gina-ra. Még szerencse, hogy Brian nem csak ücsörög a babérjain, míg a többiek dolgoznak. Betoppan, és a sokkolóval leszereli Wasabi-t.

A bírónő köszönetet mond Brian-nak mindenért, és megígéri neki, hogy a szabadságát másnap hitelesíti is. Közben a rendőrség is megérkezik a helyszínre. Pár perccel három óra után befut a valódi Furio is, akinek a tízmillió dollárért cserébe a vulkanikus kőzetet adnak. Ezután megkezdődik az élmények mesélése Brian és Gina között. Ez azonban nem tart sokáig, mert Furio visszatér és követeli a valódi trantonitot. Brian és Gina tehát továbbra is együtt menekülnek, ahogy azt már megszokhattuk, csak most kicsivel gazdagabban.

És még valami így a végére. Akik esetleg megkedvelték Dr. Bennett személyét, azok se keseregjenek. A jó öreg doki mégsem halt meg, a serifnek köszönhetően. Talán még emlékszünk arra a jelenetre, amikor a pókszőrszálat vizsgáltattuk meg, és a seriff tiszteletbeli seriffé nyilvánította a doktort. Nos, ez a mozzanat, no meg a serifcsillag mentett életet.

Runaway: A Twist of Fate
Runaway: A Twist of Fate
Fejlesztő: Pendulo Studios
Kiadó: Focus Home Interactive
Műfaj: Dráma, Humoros, Thriller
Platform: Nintendo DS, PC
Megjelenési dátum: 2009. 11. 26.

Hozzászólások

Csak regisztrált felhasználók tudnak hozzászólni.
Vasárnap esti mókázások #4 - Hír
Vasárnap esti mókázások #4
Írta: Kalász Tamás, 2017. 12. 10. 20:06

Az e heti ingyen játék rovatunkban a nem túl távoli disztopikus jövőbe kalauzolunk el benneteket.

Fánk megye mosómedve startupja - Hír
Fánk megye mosómedve startupja
Írta: Kalász Tamás, 2017. 12. 09. 12:31

Igen, mondják is, hogy az emberi képzelet határtalan. Meg a hülyeség is...

VR támogatást kap a The Last Guardian - Hír
VR támogatást kap a The Last Guardian
Írta: Kiss Norbert, 2017. 12. 09. 12:11

A tavalyi évben sok huzavona után megjelent játék december 12-én egy ingyenes támogatást kap, amelynek elsősorban a PSVR tulajdonosai örülhetnek.

Új Detroit: Become Human gameplay videó érkezett - Hír
Új Detroit: Become Human gameplay videó érkezett
Írta: Kalász Tamás, 2017. 12. 09. 10:08

Megérkezett az első igazi gameplay videó David Cage és a Quantic Dream új játékából.

A ügynök új feladatot kap - Hír
A ügynök új feladatot kap
Írta: Kalász Tamás, 2017. 12. 08. 15:50

Megérkezett az Agent A: A puzzle in disguise negyedik fejezete.

Black Mirror - Teszt
Elolvasom
Bound - Teszt
Elolvasom
Planet of the Apes: Last Frontier  - Teszt
Elolvasom