A Daedalic Entertainment új játékában - ahogy azt már a játék címéből sejteni lehet - ezúttal Szméagol élettörténetének egy részébe nyerhetünk bepillantást. Bár valódi gameplay videót még nem láttunk belőle, némi információt azért már sikerült elcsepegtetniük.

Magát a játékot két fontos dolog körül forog. Az egyik a lopakodás, mellyel Mordor különböző veszélyeit tudjuk megkerülni, és a narratív döntéshozatalok, melyekben a főszereplőnknek két személyiséggel is meg kell küzdenie, Szméagollal és Gollammal:

„A játék lopakodós és falmászós elemeket kombinál. Ha valamihez hasonlítanunk kellene, akkor talán a Prince of Persia lenne erre a legmegfelelőbb. A játék legnagyobb része harc nélküli lesz, de Gollam, ha kell, képes lesz lopakodó stílusban kiiktatni az ellenfeleit. Viszont ez nem lesz könnyű és mindig magában fogja hordozni a lebukás lehetőségét. Szeretnénk, ha a játékosok az ellenféllel való találkozást alaposan átgondolnák. Végül is, Gollam erőssége a ravaszság és nem a szemtől szembeni harc.”

A ravaszság alatt a fejlesztők a környezetünk által nyújtott lehetőségek kihasználását értik. De megtörténhet, hogy egy barát is a közelünkben lesz, aki szintén a segítségünkre lehet.

„Gollam nem használ fegyvereket, de például kavicsokat dobálva el tudja terelni az ellenfél figyelmét. A játék egyes részeiben a környezet és a szövetségesek nyújtotta képességekből is profitálni tudunk. A játék során ugyanis több a könyvekből ismert szereplőkkel is találkozni fogunk.
Hogy pontosan kikről van szó, azt még nem szeretnénk elárulni, de már most alig bírjuk kivárni, hogy bemutathassuk őket. Ha figyelembe vesszük a játék méretét és a játékidőt, akkor gondosan meg kell terveznünk, hogy ezek a karakterek hol és mikor lépjenek majd kapcsolatba Gollammal. Ezeknek az ismertebb szereplőknek legtöbbször csak kisebb szerepük lesz a játékban, de egyeseknek közülük nagyobb szelet is kijut majd a tortából.”
THE LORD OF THE RINGS: GOLLUM - választási lehetőségek

A lopakodós részek mellett Gollamnak sokszor kell majd döntéseket hoznia, és megfelelő mederbe terelnie a beszélgetéseit. A döntési lehetőségek előre fel lesznek kínálva a játékosnak, így elég lesz majd a legszimpatikusabbat kiválasztani. Ezek a döntések aztán hatással lesznek a lény két személyiségére, Szméagolra és Gollamra, tehát némi történeti elágazásokra is fel lehet készülni:

„A játékos által meghozott döntések a játékmenetre is kihatással lesznek. Bármelyikőjüket fogjuk előnyben részesíteni, az hatással lesz az átvezetőkre, a hangokra, az egyes szituációkra és párbeszédekre.”

Bár a The Lord of the Rings: Gollum a Tolkien regények előtörténete lesz, a fejlesztők olyan forgatókönyvet írtak, amelyben bárhogy is döntünk, az nem fogja befolyásolni a regényekből megismert történetet.

„Természetesen muszáj volt némi korlátozást is bevezetni. Nem tehettük, hogy a játék végére teljes Középföldét elpusztítsuk. Azonban a döntéseknek hatása lesz más NPC-k, illetve karakterek életére.”

Ezek szerint lesz a játékban valamiféle morális rendszer, amit hasonló narratív játékokban már megismerhettünk. Nem lesznek azonban Gollamon ehhez fűződő külső fizikai elváltozások. A döntések ezért picit kuszák lesznek, nem lesznek csak jó és csak rossz választási lehetőségek, amik hol az egyik, hol a másik személyiségnek kedveznének. A fejlesztők fő célja itt az, hogy hűek maradjanak az eredeti karakterhez, aki ugye mindkét személyiséget magában hordozza.

THE LORD OF THE RINGS: GOLLUM - narratív

Középfölde relatíve nagy területen fekszik, de a játék nem lesz nyitott világú, és a mászkálási lehetőségeink is korlátozottak lesznek. Lesznek viszont olyan részek, ahol nagyobb területeket is át lehet majd vizsgálni.

„Egyes részek teljesen nyitottak és bejárhatók lesznek, más helyszínek viszont teljesen lineárisak, alternatív utakkal, ami alatt azt értjük, hogy a játékosok eldönthetik, hogy elsurrannak az ellenség mellett, vagy falhoz/sziklához simulva mennek el felettük.„

Magát a játékdizájnt a könyvek ihlették, és a fejlesztők licenc jogai is ehhez kötődnek. Céljuk egy sajátos stílus megalkotása, ami azonban nem tér el túlságosan a könyvekből és a filmekből megismert ikonikus részletektől. A történet párhuzamosan indul az első könyv történetével, amikor Frodó még mindig a Megyében él, és sejtelme sincs arról, hogy milyen feladatok várnak rá a közeli jövőben. Gollam e tájban indul Mordorba, ahol kétségbeesetten keresi Bilbó gyűrűjét. Sajnos azonban Szauron szolgái elfogják őt, és ez az a pont, ahol a játékos is belép ebbe a világba.

„Gollam célja egy kicsit komplikált. Természetesen elsődleges célja elmenekülni Szauron szolgáinak fogságából, de a gyűrűről sem akar lemondani. Egy idő után azonban Szméagol személyisége kétségeket kezd ébreszteni benne. Ez aztán egymással szemben álló döntésekre kényszeríti a két személyiséget, amikről azonban még nem beszélhetünk nektek.”

A játék valamikor 2021-ben érkezik PC-re és valószínűleg az új-generációs konzolokra is.