Fahrenheit (1. rész) (Végigjátszás)

Lucas Kane egy hétköznapi, a többi 6 milliárd embertársától semmiben sem különböző fiatalember ezen a szépnek nemigen mondható napon (elvégre ki hallott róla, hogy tavasszal mínuszok legyenek New Yorkban) beült a kedvenc kávézójába, hogy elfogyassza szerény ebédjét, miközben egy kis lírikus olvasni valót lapozott át, Shakespeare egyik halhatatlan művének személyében. Ebéd után belekortyolt a kávéjába, de már azon nincs ideje elgondolkodni, hogy ő tulajdonképpen nem is szereti a feketét., mivel egy rejtélyes erőnek engedelmeskedve (nem, nem az elrontott hasának :-) ), kimegy a toalettre, ahol beül az egyik kabinba, utána pedig képszakadás következik be hősünk emlékezetében. Mikor legközelebb magához tér, egy halott fölött térdel, aki szemmel láthatólag erőszakos módon távozott el az élők sorából: a testén több szúrt seb is tátong. Lucas kezében, meg persze mi más is lenne, mint egy véres kés. Lassan kezd pánikba esni, mivel a kint falatozó Police Officer (alias fakabát:-) ) bármikor úgy dönthet, hogy megy egy kicsit könnyíteni magán. Így a mi kezünkön múlik, hogy Lucas bebizonyítsa ártatlanságát, megkeresse a valódi tettest, akinek tehetetlen bábként engedelmeskedett, egy ősi Maya átok hatása alatt. Végül persze nem csak Mr. Kane, hanem a világ sorsa is rajtunk múlik majd…

 

Tartalom

Az irányítás és egyebek

Mielőtt belevágnánk a nem túl hosszú, de annál élvezetesebb és epikusabb kalandjainkba, ismerkedjünk meg egy kicsit az irányítással. Ami elsőre furcsának, és használhatatlannak fog tűnni, második ránézésre, meg zseniálisnak. Hősünket az egér+billentyűzet kombinációval terelgethetjük. Ajánlott a mozgást a „wasd” párosra kiosztani, a másodlagos iránygombokat meg a nyilakra, mindjárt kiderül, hogy miért van erre szűkség. Ha találunk egy tárgyat, amivel interakcióba kerülünk, akkor a képernyő tetején megjelennek különféle ikonok, hogy mit is tehetünk velük. Mellettük pedig az ehhez szükséges Egérmozgás. Tehát, ha a fal mellett lévő seprűt fel akarjuk venni, akkor le kell nyomni a rágcsálónk bal gombját, plusz az egeret jobbra kell mozgatni. Találkozhatunk még akció részekkel is, ahol a készítők a Shenmue sorozatban bevált gombnyomkodásos módszert alkalmazzák. Ekkor adott időre kell nyomkodni az elsődleges és a másodlagos iránygombokat, amelyeknek a megjelenő színes ábrák felelnek meg. (Jelen esetben ugyebár a „wasd” és iránygombokat fogjuk használni.) Mivel ezek a részek kísértetiesen hasonlítanak a már említett Shenmue hasonszőrű feladataira, és nagyon hülyén nézne ki, ha mindig úgy hivatkoznánk rájuk, hogy pl.: „most a gombnyomkodásos rész jön”, így az ottani elnevezést, a QTE (Quick Time Events), fogom rá használni. Ezek után vágjunk bele is a kalandjainkba. Különlegesség még, hogy hőseink nem életerővel, hanem „lelkiállapot jelzővel” rendelkeznek, ami értéke a különféle események hatására változik negatívan és pozitívan. Ha nullára csökken, akkor sokkot kapnak és kezdhetjük elölről az adott fejezetet. Vannak életpontjaink is, amik az elrontott QTE-k után csökkennek, növelni meg a nagyritkán található ezüst keresztekkel lehet.

!!!Az alább olvasható végigjátszás csak egy mód a sok közül, amivel végig tudjátok játszani a játékot!!!

The Murder (Chapter 1-Lucas)

Miután Lucas magához tér a hipnózisból, és elmúlik a sokk, hogy egy hulla felett térdel, húzzuk a halottat az egyik WC fülkébe, és csukjuk rá az ajtót. Vegyük fel az ablak mellett, a falnak támasztott seprűt, és az egér ide-oda mozgatásával töröljük fel a vérfoltot a padlóról. Fussunk oda a mosdóhoz és a jobb oldali csapban mosakodjunk meg (nő egy kicsit Lucas lelkiállapota), és szárítsuk meg a kezünket. Ütögessük meg kétszer az automatát, amiből egy kis apró hullik ki. Ha akarjuk vegyük fel a kést a földről, de szerencsésebb, ha ott hagyjuk. Menjünk ki a Toalettből. Ha nem indult el a terem másik felén vígan falatozó rendőr a WC felé, akkor nyugodtan ballagjunk oda az egyik asztalhoz (ahol a kaja van)(ellenkező esetben rohanjunk ki a vészkijáraton) Üljünk le, fogyasszuk el az ebédünket, konstatálljuk a tényt, miszerint furcsa, hogy kávét rendeltünk, amikor nem is szeretjük, olvassunk bele a könyvbe, végül fizessünk. Ha nem futottunk ki az időből, akkor leülhetünk a bárpulthoz tv-t nézni, vagy a bejárat melletti zene automatától kérhetünk egy muzsikát. (ekkor emelkedik is egy kicsit Lucas lelki állapota). A telefont semmiképp se használjuk, mivel hősünk a volt barátnőjét hívná fel, aki nem veszi fel a kagylót valamiért, így a lelki állapot romlik… Végül, hagyjuk el az éttermet (értelemszerűen, erre akkor kerüljön sor a legkésőbb, amikor a rendőr elindul a WC felé), amit a főbejáraton, vagy a vészkijáraton is megtehetünk. Az utcán érdemes, a kicsit arrébb parkoló taxit megkeresni, és nem a közelben lévő metrólejárón lemenni, mivel az első esetben megint növekszik a lelkierőnk.

 

+ 5 A test eltüntetése

+ 5 A kés eltüntetése

+ 5 A vér fel törlése

+ 5 Lemossuk magunkról a vért

+ 5 Apró megszerzése az automatából

+ 5 Music Box hallgatás

+ 5 Befejezni a vacsorát

+ 5 Inni a vacsorához

+ 5 Elhagyni az éttermet úgy hogy fizettünk

+ 10 Taxival, illetve metróval elhagyni a helyszínt



- 60 Mikor megöljük az ismeretlen fickót

- 5 Ha kinézünk a WC ablakán

- 20 Ha úgy hagyjuk el a helységet, hogy nem mostunk kezet

- 5 Ha megszólítjuk az asztalnál ülő férfit

- 10 Ha megszólítjuk a rendőrt

- 5 Ha megpróbálunk a pult mögé lépni

- 5 Ha felhívjuk Tiffanyt

- 10 Ha túl sokáig maradunk, és a rendőr elindul a WC felé

- 10 Ha fizetés nélkül akarunk távozni


Másképp

Ha véletlenül véresen hagyjuk el a WC-t, akkor gyorsan rohanjunk ki a vészkijáraton. Ellenkező esetben a rendőr elkap minket, és ezzel vége is a játéknak.

Lehet még

- használni a piszoárt
- megnézni magunkat a tükörbe
- a pultnál megnézni a híreket

The Investigation (Chapter 2 - Carla & Tyler)

A tett színhelyére érkezik a 2. és 3. számú főhősünk Carla Valenti és Tyler Miles rendőrnyomozók. Carla a mindig komoly nyomozónőt, Tyler pedig a tipikus laza, humoros segítőtársat testesíti meg. Ha egy fejezetben együtt szerepelnek, akkor az Enter lenyomásával tudunk váltani közöttük. Menjünk be a falatozóba, és beszéljünk a rendőrrel, Martinnal. A társalgási rendszer a tárgyak használatához hasonlít. Tehát az egérnek a (felül kiírt irányokba való) mozgatásával lehet megválasztani, hogy mit is mondjon a karakterünk. Az fontos, hogy mielőtt lejárna a rövidke idő, kérdezzünk valamit, mivel ha rosszat is mondunk, még van esély jó mederbe terelni a társalgást, ellenben, ha lejár a csíkkal jelzett idő, akkor mindenképpen vége a társalgásnak, és a legtöbb esetben nem is lehet újrakezdeni… Miután minden lényegeset megtudtunk, kérdezzük ki a terem végében üldögélő helyszínelőket Tylerrel, utána pedig Carla-val faggassuk ki a pincérnőt, Kate-t. Menjünk be a WC-be, és először Carla-val vizsgáljuk meg a vérfoltot, a kabinban lévő hullát, és a baloldali kabint. Tylerrel is menjünk ezeken a helyeken végig, utána nézzünk bele a szemetesbe (a tükrök mellett), és mossunk kezet, végül vegyük fel a kést a földről. Menjünk ki a vizesblokkból, majd a hátsó ajtón távozzunk. A sikátorban Carla majd Tyler segítségével is beszéljünk az iszogató hajléktalannal, akitől momentán nem sok mindent tudhatunk meg, de legalább van egy-két poénos beszólása. Megnézhetjük még a kukát is, aztán Carla-val vessük fel Tylernek, hogy álljunk tovább. Tylerrel szálljunk be a sárga kocsiba, és már vége is a 2. fejezetnek.

 

CARLA

+ 5 Ha kávét iszunk

+ 10 Ha megtaláljuk a gyanúsított asztala alatt lévő könyvet

+ 5 Ha lekérdezzük a telefonautomata utolsó hívásait

+ 5 Ha balra a WC-ben felfedezzük a vért

+ 10 Ha megtaláljuk a kést


- 10 Ha ott vagyunk Tyler mellett, amikor éppen pisil :))

- 5 Ha elbeszélgetünk a resti mögött lévő hajléktalannal

- 10 Ha megpróbáljuk kintről kinyitni a resti hátsó ajtaját

 

TYLER

+ 5 Ha kávét kérünk McCarthytól

+ 5 Ha elbeszélgetünk a pultnál lévő rendőrrel

+ 5 Ha iszunk egy kávét

+ 5 Ha felhívjuk a barátnőnket

+ 10 Ha megtaláljuk a gyilkos fegyvert


- 5 Ha akkor engedjük a Music Boxot amikor Carla is velünk van

- 10 Ha elbeszélgetünk a hajléktalannal

- 10 Ha megpróbáljuk kintről kinyitni a resti hátsó ajtaját

 

Lehet még

- tükörbe nézni
- kezet szárítani
- a resti mögött, a hordó felett kezet melegíteni

The Day After (Chapter 3 - Lucas)

A rémálom után a véres valóságba ébredve kászálódjunk ki az ágyból. Vizsgáljuk meg a rajta lévő vérfoltot, majd takarjuk is le gyorsan. Az éjjeli szekrényről vegyünk be egy fejfájás elleni tablettát, és fogadjuk meg a dobozán lévő jótanácsot: „Használata után alkohol fogyasztása nem ajánlott.” A rádiót ne kapcsoljuk be, mert csak a tegnapi gyilkosságról szóló hírekkel van tele, amitől megint csökkenne Lucas lélekereje. Menjünk ki a nappaliba, ahol is időhiány lévén ne nézzünk nagyon körül, hanem fussunk a csörgő telefonhoz és vegyük is fel. A vonal túloldalán Lucas bátyja, Markus van, aki öccse hogylétéről faggatózik. Végül megbeszélnek egy találkát a közeli parkban. Sétáljunk be a hálószobával szembenyíló fürdőszobába, és zuhanyozzunk le, utána még mossuk le a vért a kezünkről a csapnál, aztán nyissuk ki a tükrös szekrényt. Fáslizzuk be a karunkat, aztán csukjuk be a szekrényt… Mókás, mi J. Rohanjunk vissza a hálószobába, és a szekrényből vegyük ki a ruhánkat és öltsük is fel. A konyhához közel található kisasztalon hever egy kulcs, ami a lakásajtót nyitja, gyorsan tegyük el. A bejárathoz közel, az oszlop tövében egy véres rongy van, amit vágjunk be a mosógépbe. Körülbelül ekkortájt egy látomásunk lesz, amiben először találkozhatunk a QTE gombnyomkodással. Ezután egy rendőrjárőr kopogtat be, mivel a szomszédok furcsa hangokat hallottak kiszűrődni éjjel a lakásunkból (rossz, aki rosszra gondol.). A kulccsal engedjük be, és az igazságnak megfelelően feleljünk a kérdéseire. Ha nem volt időnk eltakarni a véres ágylepedőt, akkor ne engedjük be a hálóba, és hazudjuk azt, hogy a vérebünket tartjuk a szobában, így le is lép a rend buzgó őre. Ha kedvünk tartja, nyugodtan szétnézhetünk a kégliben. A konyhában ihatunk egy kis vizet a csapból és tejet a hűtőből (nő a lélekerőnk), és egy extra kártyát lelhetünk fel az egyik szekrényben (minden kártya 10 pontot ad, és megfelelő mennyiség összegyűjtése esetén, a főmenü Bonus részén Make of videókat, soundtracket, és különféle artworköket nyithatunk meg). 3 féle jó kis rockot hallgathatunk a Hifi cuccnál, az erkélyen meg a rejtélyes Hollóba futhatunk bele. A tv-t, és az újságot ne tekintsük meg, mivel csak a lélekerőnk csökken a gyilkosságról szóló hírek miatt. Miután kiszórakoztuk magunkat, hagyjuk el a lakást.

 

+ 10 Bekapni egy tablettát

+ 5 Letakarni a vért a takaróval

+ 5 Felvenni a telefont

+ 5 WC-zni

+ 10 Ha a mosdóba bekötözzük a kezünket

+ 5 Tejet inni a hűtőből

+ 4 Vizet inni

+ 5 Alkoholt inni (csak akkor ha nem vettük be a gyógyszert)

+ 5 Ha bekapcsoljuk a zenét

+ 10 Ha a rendőr a gyanúsítás legkisebb jele nélkül távozik

 

- 5 A halott családtagok fotójának megvizsgálása a PC mellett

- 20 Mikor megjelenik a halott a tükörben

- 10 Megnézni a gyilkosságról szóló híreket a TV-ben

- 20 Részegre inni magunkat (csak akkor ha nem vettük be a gyógyszert)

- 5 Elolvasni a rólunk szóló híreket az újságban

 

Másképp

-Ha nem vesszük fel a csörgő telefont, Markus üzenetet hagy nekünk, amit többször is meghallgathatunk. Vagy akár vissza is hívhatjuk.

-Ha bevesszük a tablettákat és úgy iszunk alkoholt, összeesünk és meghalunk.

-Ha nem vettük be a gyógyszert és úgy részegedünk le, Lucas öngyilkosságot követ el

-Ha nem akarjuk megpillantani a tükörben megjelenő halottat, akkor várjunk a kezünk bekötözésével, amíg meg nem érkezik a rendőr. Kötözzük be az időlimit alatt, és ezzel megspóroltunk 20 pontot.

 

BÓNUSZ KÁRTYA

- 5 pontos - a konyhaszekrényben van egy

- 10 pontos - Az erkélyen található, de csak akkor jelenik meg, ha jobban szemügyre vesszük a varjút

 

Lehet még

- bekapcsolni az ébresztőt
- meghallgatni az üzenetrögzítőt
- bezárni és kinyitni az ablakokat
- megnézni a postánkat a neten

Confession (Chapter 3 - Lucas)

Ezek után minden fejezet előtt választási lehetőséget kapunk, hogy a 3 karakter közül melyik történeti szálát folytassuk, de mivel mindegyiket teljesíteni kell, így érdemes sorban haladni. Tehát a Parkban sétáljunk oda Markushoz, akivel Lucas pont 2 éve nem találkozott. Persze „hősünk” már a beszélgetés elején elkotyogja, hogy tegnap brutális módon megölt valakit… a bátyus kérdéseire mondjuk azt hogy vízióink voltak és a gyilkosság időpontjában nem voltunk ura a testünknek. A társalgás élén a papi hivatást fojtatott Markus egy keresztet nyom a kezünkbe, amit fogadjunk is el. Egy életponttal lettünk gazdagabbak. Ezután egy újabb látomásban láthatjuk, hogy egy kiskölyök játék közben bele esik a félig befagyott tóba. És kisebb csődület gyűlik össze. Ezt látva pár rendőr rohan a helyszínre, köztük a Doc’s Dinerben falatozó járőr is… Rohanjunk a tóhoz és vessük bele magunkat a jéghideg vízbe. A rossz látási viszonyokkal nem törődve a jobbra-ballra irányt sűrűn nyomogatva ússzunk le a kissráchoz és húzzuk a felszínre. Tegyük le a hóra, másszunk ki a partra, hajoljunk le hozzá, és részesítsük elsősegélyben: az 1.2.3 ütemére nyomjuk le az egér gombot és húzzuk lefelé a kurzort. Ezt 3-4-szer eljátszva újra is éleszthetjük a gyereket. Mindenki boldog, Lucas-t egy hősnek kiáltják ki, és annak ellenére, hogy a rendőr felismeri, szabadon távozhat a Parkból.

 

+ 10 Találkozni a bátyóval

+ 20 Megmenteni a gyermek életét

 

- 5 Mondja azt Markus Lucasnak, hogy beteg (Sick)

- 10 Mérgeses fejezzük be a beszélgetést (Break Off)

- 30 Hagyjuk meghalni a gyereket, majd lépjünk le

Police Work (Chapter 4 - Carla & Tyler)

Kedvenc rendőrnéninkkel megérkeztünk az NIPD székhelyére, hogy irodai munkával folytassuk tovább a nyomozást. A portás mókás köszöntését nyugtázva sétáljunk fel a jobb oldali lépcsőn, és menjünk be az ajtón. A központi terembe jutunk, aminek a végén nyílik Carla és Tyler saját bejáratú irodája. Útközben összefutunk az unszimpatikus Jeffrey-vel, akinek Tyler már több hónapja tartozik 100 dolcsival, és arra kéri Carla-t, hogy segítsen azt behajtani. Ez persze nincs a lány ínyére… Mielőtt végre kis kuckónk magányában dolgozhatnánk tovább, még leszólít minket az egyik helyszínelő is, hogy a tetthelyen talált nyomokról akar beszélni velünk, ha végre befut a társunk is. Az irodában igyunk egy kis vizet (lélekerő növekedés), jo-jozzunk egy kicsit, végül hívjuk fel telefonon a társunkat. Aki persze mi mást is csinálna, mint mélyen horkol az igen cuki barátnője mellett. Miután nem sikerült életet vernünk belé, üljünk le az íróasztalhoz, húzzuk ki a fiókot, ahol egy extra kártyát lelhetünk fel. Nézzünk bele a számítógépbe, olvassuk az e-maileinket (az enter-rel tudunk belépni, a backspace-l meg vissza), olvassuk el a híreket, aztán az adatbázisban keressünk rá a KIRSTEN szóra. Keljünk fel az asztaltól és váltsunk át Tylerre. Bármennyire is jól esik heverészni a kényelmes ágyon a szexi Samantha mellett, sajna vár a munka, így keljünk fel, kerüljük meg az ágyat, mustráljuk meg a szívszerelmünket (plusz pont J), de ne kezdjünk bele vele egy kis szerelmi játékba, mert Carla azt meg fogja zavarni a telefonnal, és így csak egy halom mínusz pontot kapnánk. (Egyébként a pixelvadászok észrevehetik, hogy az éjjeliszekrényen a Quantic előző játékából, az Omikron-ból található egy szörnyecske…) Menjünk be a fürdőbe, zuhanyozzunk le, utána a konyhában hörpintsük fel az ez alatt Sam által készített kávét és társalogjunk egy kicsit a lánnyal. Az első kérdésére megértően (Understanding) válaszoljunk, és másodjára pedig a balról a 2. választ adjuk meg. Így sikerül lenyugtatnunk a leányt és megint kapunk pár pontot. Sétáljunk vissza a hálóba, és a szekrényből vegyük magunkra a göncünket, a bejárati ajtónál függő kabátot is vegyük fel, aztán egy búcsúcsók után távozzunk is a munkahelyünk irányába. Bent menjünk fel a lépcsőn, persze össze is futunk Jeffrey-vel, akivel legyünk barátságosak (Frienship), majd a baloldali válaszra bökve ajánljuk fel, hogy a pénzbeli tartozásunkat egy „barátságos” kosármeccsen döntsük el. Az irodában Carla jól kioktat, hogy a rendőrség nem óvoda, és jó lenne, ha a közeljövőben időben jönnénk dolgozni, végül elmondja, hogy a tegnapi szemtanú hamarosan itt lesz, hogy vallomást tegyen. Menjünk utána a nagyterembe és menjünk oda a helyszínelőhöz, akit sorban kérdezzünk ki a bizonyítékokról. Ezzel következik is a következő fejezet.

 

CARLA

+ 5 Kávét inni az irodai automatából

+ 5 Vizet inni az irodánkban

+ 5 Játszani a jojóval (úgy hogy elsőre sikerül a nehezebb mozgás is)

 

- 5 Carla ideges, mert Tyler ismét késik

- 5 Amikor Jeffrey megszólít, hogy Tyler tartozik neki

- 5 Megnézni a Kirstentől jött mailt

 

TYLER

+ 5 Ránézni Samre, amikor az ágyban fekszik

+ 20 Szeretkezni Sammel

+ 5 Megnézni magunkat a tükörben

+ 5 Lezuhanyozni

+ 5 Vizelni

+ 10 Ha a Sammel való beszélgetésünk közben kedvesek leszünk (Tender, Convicing)

+ 10 Akkor csókoljuk meg Samet, mielőtt még elhagynánk a lakásunkat

+ 5 Kávét inni az irodai automatából

+ 5 Vizet inni az irodánkban

 

- 10 Mikor Carla már másodszor csörög ránk

- 10 Ha a Sammel való beszélgetésünk közben bántóan viselkedünk (Firm)

- 5 Amikor Jeffrey kéri a pénzét

 

BÓNUSZ KÁRTYA

- 10 pontos – Az rendőrállomás bejárati termének lépcsőitől jobbra a polcoknál, amikor Carlával vagyunk

- 5 pontos – Carlával üljünk le az íróasztalunk mögé és húzzuk ki a fiókot

- 10 pontos – Tyler fürdőszobájának sarkában

 

Lehet még

- Carla asztalán lámpát gyújtani

- kinézni Tyler hálószobájának ablakán

Alternate Reality (Chapter 5 - Lucas)

Kedvenc gyilkosunk már a munkáját se tudja rendesen végezni a banknál, ahol rendszergazdaként tengeti mindennapjait. Így nem meglepő, hogy a fejezet elején éppen a WC-ben találjuk, ahová a migrénes fejfájása és a hányingere kergette. Miután kiadta magából a reggelit, keressük meg az egyik sarokban az extra kártyát, aztán a munkaboxok között kóvályogjunk el a helyünkre (a megjelenő térképen piros ponttal van jelölve). Üljünk le az asztalhoz, és az egyik fiókból vegyük magunkhoz az extra kártyát, majd lássunk munkához. A szorgoskodást Tifany telefonhívása szakítja félbe. A lány kérdésére, hogy holnap reggel 8-kor Lucas ráér-e, igennel válaszoljunk. Ezek után egy kis QTE-ben lehet részünk, míg kapunk egy újabb telefon-t, hogy az egyik munkaállomás elromlott és jó lenne, ha megjavítanánk. Menjünk is oda. De szerelgetés helyett, jó kis akciózásban lesz részünk, mivel egy halom bogár jön mindenfelől és kezdi belepni hősünket. Aztán megjelennek a kicsit nagyobb példányok is. Akik elől látványos QTE jelentek sorozatában menekülhetünk el, végül beszorítanak az egyik sarokba, és csak jönnek, jönnek és jönnek… Már azt hinnénk, hogy Game Over következik be, kiderül hogy az egész csak hallucináció volt. Lucas csöppnyit zaklatott állapotban menekül ki a bankból.

 

+ 5 Megmosakodni a toaletten

+ 5 Kávét inni az automatából

+ 5 Ha Tiffanynak igennel válaszolunk

 

- 5 Amikor megtudjuk, hogy Warren mit gondol rólunk (csak ha a QTE sikerült)

- 10 Ha Tiffanynak nemmel válaszolunk

- 5 Ha az íróasztal bal fiókjából kivesszük és megvizsgáljuk a Tiffanyról és Lucasról készült fényképet

- 20 A bogaraktól való sokk (elkerülhetetlen)

 

Másképp

 

- Ha Tiffanynak nemmel válaszolunk, akkor sem kell megijedni, mivel úgy is meglátogat majd minket.

 

BÓNUSZ KÁRTYÁK

- 10 pontos – A WC-ben

- 10 pontos – Nézzük át az összes munkahelyi gócot, az egyikben megtaláljuk

- 5 pontos - Az íróasztalunk egyik fiókjában

 

Lehet még

- vizelni (természetesen a WC-be :))

- használni a szárítót a WC-ben

- kinézni Lucas irodai ablakán

Reconstruction (Chapter 6 - Carla)

Ebben a részben nem sok mindent kell tenni. Carla ellátogat a hullaházban, ahol éppen Mr. Kirsten-t vagdossa fel a boncorvos. Nekünk nincs más dolgunk, csak nyomkodni a gombokat QTE-betétekben, miközben különféle részletek villannak be a gyilkossággal kapcsolatban.

 

+ 10 Ha sikerült a QTE...

- 10 ...Ha nem

Tyler & Kate (Chapter 7 - Tyler)

Ez is egy röpke, átvezető jellegű fejezet. Tyler a szemtanúskodó pincérnő segítségével fantomképet próbál készíteni a gyilkosról, vagyis Lucasról :-P. Aki elszórakázhat a dologgal, de a további cselekmény szempontjából semmi hatása nincs. Tehát nyugodtan elfogadhatjuk a kopasz, dagadt csávós képet is :-)

Lost Love (Chapter 8 - Lucas)

Lucas az otthona magányában, magába roskadva próbálja feldolgozni az utóbbi napok eseményeit, nem nagy sikerrel. Keljünk fel a fotelból. Igyunk egy kis borocskát, amit a konyhapult rejtekében lelhetünk fel. Utána gyakoroljunk a bokszzsákon, ha elég ügyesek vagyunk, akkor kiszakíthatjuk a tövéből… Mivel más dolgunk nem lévén (tv nézésnél csak a lélekerő csökkenne), feküdjünk le aludni. Másnap reggel Tifany csöngetésére ébredünk, engedjük is be a lányt. Kínáljuk hellyel, utána szolgáljunk fel egy kis itókát. Lucas ex-barátnője megkér, hogy szedjük össze a ruháit tároló dobozokat. Az egyik a telefonon asztalka mellett bujkál, a másik a hálóban, az egyik sarokban van. Miután végeztünk a pakolással, a most következő párbeszéd többképpen is végződhet. Legyünk barátságosak Tifany-val, és akkor majdnem meg lehet csókolni (-30 pont…), ha az „Alone”- választjuk, akkor a távozása megkér, hogy gitározzunk neki egyet a régi szép idők emlékére(QTE). Ha ügyesek vagyunk, és rontás nélkül elpengetjük a melankolikus nótát, akkor jó kedélyállapotban vesznek búcsút egymástól hőseink, nyitottan az újrakezdésre… Menjünk vissza csicsikálni. A nem éppen kellemes álmokból Lucas-t a lakás különböző pontjaiból áradó furcsa zörejek ébresztik. Félálomban kidülöngél a nappaliba, ahol a rejtélyes Hollóval találja szemközt magát. A furcsa madár rá se hederít, ezért kioldalog a félig nyitott lakásajtón (vajon ki hagyhatta így?). Kint a már az intróból ismert kislány fogadja, aki segélykérőn nyújtja felé a kezét… Ekkor Lucas üvöltve ébred: csak álom volt! Mivel kialudtuk az alkohol hatását, így bevehetünk egy kis gyógyszert, a nappaliban hallgassuk egy kicsit a hifi-t, és gitározzunk is, végül igyunk egy kis tejet. Ezzel úgy-ahogy rend beraktuk a lelkiállapotunkat. Végül hagyjuk el a lakást.

 

+ 5 Gint inni – konyhai pult alatt

+ 5 Tejet inni - hűtő

+ 5 Zenét hallgatni

+ 10 Sikeresen eljátszani valamit a gitáron (QTE)

+ 10 Sikeresen bokszolni a zsákot (QTE)

+ 5 WC-zni

+ 10 Bevenni egy tablettát az ágy mellőli szekrénykéről

+ 10 Pihenni az ágyon (mielőtt Tiffany megérkezik)

+ 5 Egy pohárka Ginnel megkínálni Tiffanyt

+ 5 A beszélgetés alatt őszintének lenni (Sincere)

+ 5 A beszélgetés alatt szentimentálisnak lenni (Sentimental)

+ 10 Sikeresen eljátszani valamit a gitáron Tiffanynak (QTE)

+ 30 Szeretkezni Tiffanyval

 

- 10 Végignézni a TV híreket

- 20 Lerészegedni

- 5 Megnézni a halott családtagjaink fényképét a PC mellett

- 30 Ha Tiffanyt mindjárt az első alkalommal meg akarjuk csókolni (elmegy)

- 20 Ha a gitározás után azt mondjuk Tiffanynak hogy menjen el

- 20 Ha a gitározást elrontjuk

- 20 Éjszakai rémálom (Elkerülhetetlen)

 

Másképp
- Nem történik semmi baj ha Tiffany el is megy. Nyugodtan menjünk aludni.

 

BÓNUSZ KÁRTYA

- 5 pontos - a konyhaszekrényben van egy, ott ahol már volt egyszer

Hide and Seek (Chapter 9 - Lucas)

Pont egy éve történt, hogy Markus és Lucas elvesztették a szüleiket egy szörnyű autóbaleset során. A szomorú évfordulót „megünneplendő” a helyi temetőben találkozik a két fivér. Sétáljunk oda Markushoz és tegyük le a rózsát a szüleink sírjához. Ekkor hősünk transzba esik, és egy gyermekkori élményét kell átélnünk. A játék ezen része leginkább egy leegyszerűsített Metal Gear Solid-ra hasonlít. Tehát úgy kell elszlalomoznunk a 4-es hangárhoz, hogy a katonai bázist őrző katonák ne vegyenek észre minket. (egyébként ezen a bázison dolgoznak kutatóként Lucasék szülei. Mi mást is csinálhatnának persze az unatkozó csemeték, mint titkos katonai raktárakba surrannak be bújócskázni…). Az útvonal először nem lesz teljesen világos, így igen hamar a fel-alá masírozó őrök karjaiba fogunk belefutni. Első körben fussunk északra, ahol a kerítés keleti végén át tudunk mászni. Utána nyugatra lopakodjunk, vigyázva, hogy ne bukjunk le, vágjunk át a téren, és a kerítés nyugati vége felé lévő lyukon bújjunk át. A változatosság kedvéért megint jobbra kell haladnunk, még pedig úgy, hogy amikor a teherautó elindul, akkor az oldala mentén szépen lépegetünk, aztán a megfelelő helyen berohanunk a raktárhoz, ahova bújjunk is be a falon tátongó nyíláson. Bent a bújócskázó barátainkat kéne megtalálnunk, lehetőleg mielőtt az egész kóceráj felrobbanna a kigyulladt hordók miatt. Egyikük a raktár bal oldalán a falapok mögé rejtőzött, a 2. fenn van az emeleten, a 3. pedig a jobb oldalon, a malterszállító gépbe bújt. Neki hazudni vagyunk kénytelenek valamit (Lie), különben nem hajlandó elhagyni a rejtekét. Ha mindenkit megmentettünk, akkor 10 ponttalnő a lélekerőnk.

 

+ 10 Ha minden srácot megmentünk


- 30 Ha nem mentjük meg mindegyiket


BÓNUSZ KÁRTYA

- 5 pontos - Amikor a temetőben épp Markushoz megyünk, az első alkalommal forduljunk jobbra

Friendly Combat (Chapter 10 - Carla & Tyler)

Kedvenc nyomozópárosunk egy kis kondizással piheni ki a rendőri tevékenység fáradalmait. Mielőtt jó kis látványos box-meccsben összemérnék az erejüket, mindketten kétféle erőgépen kell edzeniük (Carla-val fekvőtámaszt is csinálhatunk, ami a férfi játékosoknak kifejezetten kellemes látvány lesz J) Maga a meccs egy sima QTE rész, amiben mindegy, hogy ki győz, de azért próbálkozzunk a leányzóval győztes helyzetbe jutni…

 

Tyler

+ 5 A lócán lévő üvegből vizet inni

+ 10 Ha komplett végzünk két tornagyakorlattal

 

Carla

+ 5 A lócán lévő üvegből vizet inni

+ 10 Ha komplett végzünk két tornagyakorlattal

+ 20 Ha megnyerjük a meccset

 

- 10Ha elveszítjük a meccset

 

BÓNUSZ KÁRTYA

- 10 pontos – A ring mögött

 

Lehet még

- bekapcsolni a lócán lévő rádiót

DEBRIEFING (Chapter 11 - Carla)

A rövidke intermezzo során a rendőrkapitány kérdéseire válasszuk azt, hogy minden bizonnyal rituális gyilkossággal van dolgunk (Ritual Killer), és előfordulhat, hogy még gyilkolni fog a közeljövőben (Yes…). Ezek után kis csapatunk ketté válik, Tyler a könyvesboltba megy érdeklődni, hogy ki is vett az utóbbi időben Shakespeare könyveket. Carla pedig lemegy az NYPD irattárába, hogy utánanézzen a Kirsten névnek. Persze hol is máshol tárolhatnák a régi ügyek iratait, mint a dohos, és sötét pincében. Ezzel csak egy probléma adódik: kedvenc rendőrnénink klausztrofóbiás, meg amúgy is fél a sötétben… E miatt egy aprócska kijelző mutatja a lépernyő alján az idegállapotát, és ha a csík jobbra, vagy balra túlságosan kileng, akkor a lány bepánikol és sebesen távozik a napfény irányába, és a mászkálást kezdhetjük elölről. Ahhoz, hogy kiegyensúlyozott legyen az idegállapota, a jobbra-balra nyilat kell nyomkodni, óvatosan, különben megint pánik lesz a vége… Kapcsoljuk fel a villanyt, menjünk előre, a jobb oldali tekerentyűt forgassuk el, erre az egyik könyvszekrény elmozdul, így tovább tudunk menni. Egy szobába jutunk, ahol középen egy (még) használhatatlan számítógép terminál álldogál, tőle jobbra és balra is egy halom könyvszekrény van, amiken a régi esetek adatait tárolják lemezeken. Először is induljunk balra, ahol a szekrényeket elmozdítva a terem bal sarkába kell jutnunk (nem olyan vészes a dolog, mint amennyire elsőre látszik, könnyen ki lehet tapasztalni, elakadni meg nem lehet benne), ahol is kapcsoljuk be az áramot. Ettől fogva a computer működik, ellenben a világítás néha elmegy pár másodpercre, és hősnőnk a szokásosnál is jobban parázik, így ekkor ne mozduljunk, hanem az idegállapotát tartsuk egyensúlyba a megszokott módon. Most a géptől jobbra próbálkozzunk. A feladat a 1990-2000 közötti állományokat tároló szekrényhez eljutni, ami persze többszörösen is el van zárva. Így először a bal részen lévő polcokat mozgassuk, menjünk át, további mozgatás után szabad lesz az út egyik fele, séta vissza, és most a rész jobb oldalán forgassunk és haladjunk, így már el is juthatunk a kiszemelt polchoz. Vegyük le a polc hátuljáról a lemezt, menjünk vissza a géphez, és ha szerencsénk van, a megfelelőt hoztuk el. Ha nem, akkor próbálkozzunk ugyanannak a polcnak más részeinél.

Kapcsolódó játékok

Fahrenheit (Indigo Prophecy) Fahrenheit: Indigo Prophecy Remastered

Hozzászólások

Csak regisztrált felhasználók tudnak hozzászólni.
Vasárnap esti mókázások #6 - Hír
Vasárnap esti mókázások #6
Írta: Breštianský Tamás, 2018. 01. 14. 19:59

A hétvégi ingyen játék ajánlatunk most főleg a Samorost stílusú kalandok rajongóinak fog kedvezni.

Nyerteseket hirdetünk! - Hír
Nyerteseket hirdetünk!
Írta: Kiss Norbert, 2018. 01. 07. 20:36

A Thimbleweed Park puzzle játék nyertesei pedig az alábbi szerencsés résztvevők...

The Padre - gyomírtás Isten kertjében - Hír
The Padre - gyomírtás Isten kertjében
Írta: Kalász Tamás, 2018. 01. 02. 19:11

Ingyenes alpha demó érkezett a voxel grafikára épülő horror-kalandjátékból.

Asylum - itt az első gameplay videó - Hír
Asylum - itt az első gameplay videó
Írta: Kalász Tamás, 2018. 01. 02. 15:38

Hosszú csend után, végre mozgásban is láthatjuk a lassan béta állapotba kerülő horror kalandjátékot.

Psychonauts 2: jól halad a fejlesztés, de... - Hír
Psychonauts 2: jól halad a fejlesztés, de...
Írta: Kiss Norbert, 2017. 12. 25. 12:15

Csak 2019-ben jelenhet meg a teljes játék. Erről és még sokminden másról esik szó a legújabb fejlesztői videóban!

Dark Earth - Teszt
Elolvasom
The Inner World - The Last Wind Monk - Teszt
Elolvasom
Finding Paradise (To the Moon 2) - Teszt
Elolvasom