The Black Mirror (Végigjátszás)

A főhősünk Samuel Gordon, hosszú évek múltán újra visszatér a rég elfeledett szülőföldjére, Black Minorba. Nem szereti ezt a helyet, nem is szívesen tér vissza, de nem hagyja nyugodni a lelkét, a nagybácsija halála. Biztos benne, hogy nem öngyilkosság történt, hanem valami fura dolog áll az egésznek a hátterében. És még nem is sejti, hogy ez a visszatérés örökre megváltoztatja az életét...

Tartalom

-

1.rész

Egy nagy teremben kezdünk, ahol vizsgáljunk meg minden lehetséges tárgyat, majd menjünk a könyvtárba és beszélgessünk el Hermann doktorral. A könyvtár középső részében vegyük fel az asztalról Black Mirror térképét, a hátsó részében, pedig olvassuk el Warmhill krónikáját. Ezután térjünk vissza a nagy terembe, közben beszéljünk Batessel, majd menjünk fel a lépcsőn. Menjünk a hálótermek felé, ahol kopogjunk be Roberthoz és beszéljünk vele, ezután menjünk a saját szobánk ajtajához, és a Batestől kapott kulcs segítségével menjünk be. Bent mindent lehetséges tárgyat vizsgáljunk meg. Húzzuk ki a fiókot, az alsóhoz az ajtó felett találjátok a kulcsot (jobb gomb klikk az egérrel), az utazóládánkból pedig vegyük ki a fájdalomcsillapítót és a pénztárcánkat. Menjünk ki vissza a folyosóra, és Robert szobája melletti újságtartóból vegyük ki a levelet. Ezután menjünk a lépcsőkhöz, de ne menjünk le, hanem menjünk egyenesen a kiégett részéhez a háznak. Ott a bezárt ajtón kívül a kandallóban találunk egy széttépett képet, amit puzzle módra rakjunk ki. Ezután menjünk vissza és kopogjunk be Roberthoz, kérdezzünk a képről, majd menjünk le az ebédlőbe, ahol vegyünk fel a tálból egy bonbont. Ezután beszéljünk Batessel. Menjünk fel a szobánkhoz és Batesnak kellene ki jönni az ajtón. Ha nem, akkor előbb menjünk a kiégett részhez, vizsgáljuk meg a padlás ajtót, majd úgy próbáljuk meg. Menjünk be a szobánkba, majd ismét beszéljünk Batessel és kérjük el tőle a padlás kulcsot. Elmondja, hogy a kulcsot a padlástól, a konyhában találjuk. Ezért menjünk a konyhába és vegyük el a kulcsot, majd menjünk fel a padlásra. Ott fent csak egy zárt ládát, és egy elreteszelt ajtót találunk. Ismét beszéljünk Batessel, most az elreteszelt ajtóról, aki elmondja, hogy a pajtában találunk valami megoldást. Nahh, irány a pajta, de közben vizsgáljuk meg a szerencsétlenség helyszínén az elhajlott kerítést. Beszéljünk Morrissal, majd menjünk be a lovakhoz, és szerszámos fiókból, pedig vegyük fel a kalapácsot. Irány vissza a padlás, és szedjük le a léceket az ajtóról. Azonban az ajtó nem enged, ezért kérjünk segítséget Victoriától, de ő megsértődik és elküld minket. Hallgassunk Batesre és kérjünk Victoriától bocsánatot. Elmondja, hogy a kulcsot megsemmisítették. De lehet, hogy Williamnél még maradt egy. Beszéljünk Hermann doktorral és megegyezünk vele abban, hogy még ma 7 órakor, a főkapuhoz elküldi nekünk az inasával William tárgyait. Beszéljünk Batessel, hogy mutassa meg nekünk a szerencsétlenség helyszínét. A falon vizsgáljuk meg a szimbólumot, majd a bokorból vegyük fel azt a különös tárgyat. Ezt az izét pedig mutogassuk végig az összes embernek a kastélyban és a kastély körül. Ezután járjuk be az összes helyet a birtokon, mindent vizsgáljunk meg, főleg a szökőkutat, majd beszéljünk Henryvel a kertésszel. Vizsgáljunk meg mindent az üvegház körül, majd visszafelé ismét beszéljünk vele. Menjünk vissza a szobánkba és vegyük fel a fényképezőgépet. Ezután Roberttól kérjünk kölcsön egy filmet és a kulcsot a padláson lévő ládától. Menjünk a padlásra és vegyük fel a filmeket a ládából, amelyet a Roberttól kapott kulccsal tudunk kinyitni. Menjünk vissza a szerencsétlenség helyszínére és fényképezzük le azt a különös jelet a falon, de előbb persze rakjuk a gépbe a filmet. Ezután menjünk vissza Roberthoz, adjuk neki vissza a kulcsot és kérdezzük meg, hogy hol lehet a filmet előhívni. Ezután irány Willowcreek. Vizsgáljunk meg mindent és beszéljünk mindenkivel, akivel csak lehetséges (gyerek, halász). A labdázó kisfiú néhány infóval is megdob, persze, csak ha néhány édességet is kap érte. Menjünk be a fogadóba, beszéljünk Tommal és Harryvel. Tomnak fizessük ki a tartozást, majd beszéljünk vele még egyszer. Menjünk ki a fogadóból és a hídon át, próbáljunk meg bemenni Murray boltjába, azonban azt zárva találjuk. Beszéljünk Vickel és Harryvel, aztán még Jimmel, a halásszal. Irány Warmhill. Vizsgáljuk meg a sírokat, Williamét is beleértve, majd beszéljünk a sírásóval. Próbáljunk meg bemenni a templomba, majd újra beszéljünk a sírásóval, majd még egyszer. Ha a beszélgetésnek vége, megszólalnak a hét órát jelző harangok. Visszatérünk Black Mirror főkapujához, ahol Hermann doktor inasa elhozza nekünk William tárgyait. Vegyük fel a dobozt, majd nyissuk ki. Nyissuk fel az órát is, amelyben egy papír fecni lapul. Olvassuk el és megtudjuk, hogy a kulcshoz vezető helyes utat az íróasztalánál kell keresnünk. Nosza, gyorsan menjünk oda, és vizsgáljuk meg a kalamárist. A titkos szekrényből vegyük fel a dobozt, amelyet használjunk az íróasztal mellett lévő földgömbön. Annyi a feladatunk, hogy a Naptól indulva helyesen belehelyezzük a többi bolygó modelljét:

  1. Merkúr (kicsi, erősen piros)
  2. Vénusz (közepes, lila)
  3. Föld (közepes,sötétkék)
  4. Mars (kicsi, narancssárga)
  5. Jupiter (nagy, barna)
  6. Szaturnusz (nagy és gyűrűvel, barnássárga)
  7. Uránusz (közepes, zöld)
  8. Neptunusz (közepes, világoskék)
  9. Plútó (legkisebb, szürke)

Nos, ha minden a helyén van, megkapjuk a kulcsot. Irány a padlás. Nyissuk ki az ajtót. Az íróasztalról vegyük fel a sakkfigurát és a zenedobozt. A fiókból vegyük fel a könyvet, és abból pedig vegyük a kulcsot, amelyet használjunk a jobb oldali lezárt ládán. A ládából vegyük ki azt a furcsa sötét gömböt. Vizsgáljuk meg még egyszer a fiókot, de most az egér jobb gombjával. Vegyük fel a naplót. Ideje indulnunk. Jobb egérgombbal katt a sakkfigurára, majd azt használjuk a bezárult ajtón, mire az kinyílik. Menjünk le.

2. rész

Most az elején csak figyeljük a beszélgetést Collier felügyelővel. Menjünk Morris után, majd menjünk be az üvegházba, ahol egy zárt ládácskát találunk. Ezután menjünk a szökőkúthoz és vizsgáljuk meg a vizet bal és jobb egér gombbal is, majd a szökőkút mellett levő földet. Menjünk a konyhába, onnan pedig a pincébe. Beszéljünk Bates-el mindenről, amiről csak lehetséges, főként a szivattyúról. Ezután menjünk hátra a szivattyúhoz és vizsgáljuk meg az irányítását. Mivel nem értünk hozzá, kérdezzük meg Bates-et, hogy hogyan kell használni. A szökőkút vizének leeresztéséhez a következőket kell tenni: 1x a jobb egér gombbal a bal oldali második szelepet, 3x a bal gombbal a jobboldali első szelepet. Készen is vagyunk. Menjünk a szökőkúthoz, ahol vegyük fel a kulcsot és vizsgáljuk meg azt a különös szimbólumot, majd fényképezzük le. A kulccsal nyissuk ki a zárt dobozkát az üvegházban. Találunk benne egy papír cetlit, amelyben Morris-t borlopással gyanúsítják. Menjünk Morris után és beszéljünk vele a cetliről és a lábnyomokról. Menjünk vissza a kastélyba, beszéljünk Victoriával és Robertal, akitől megtudjuk, hogy hol lakik Dr. Hermann. Irány a doktorhoz! Beszéljünk vele, próbáljuk meg lefizetni, de sajnos nem lehet. Nézzünk szét a háza körül. A lelakatolt szemetes mellől vegyük fel a széttépett papírdarabot, majd rakjuk össze. Nem nehéz, így ha megvagyunk vele, csengessünk a doktornak. Lent a boncteremben vizsgáljuk meg a mosdó melletti kulcsokat, magát a mosdót és alatta a kannákat. Kérjük meg a doktort, hogy hívja elő a filmjeinket. Bele egyezik, de cserébe el kell mennünk a faluba Murray-hoz a rögzítőért. A faluban menjünk egyenesen Murray boltjába. Vegyük ki a rögzítőt, majd próbáljuk meg kivenni a Henry által beadott fura dolgot. Sajnos Murray nem adja ki, ezért menjünk vissza és térjünk be a kocsmába. Beszéljük mindenkivel, főleg Mark-al, mivel ő fogja elterelni a doktor figyelmét. Mindjárt, ahogy a doktor kimegy, menjünk az íróasztalához, és a fiókjából vegyük fel az orvosi izét, amelynek segítségével készítsünk lenyomatot a kulcsról. Ezután az íróasztal melletti szekrényről, vegyük le Henry cuccát. Menjünk Murray-hoz és vegyük fel az izét, amit kombináljunk a másik izével J. Ezután térjünk be a kocsmába, beszéljünk a csapossal, majd ismét Mark-kal, aki elkészíti nekünk a kulcsot, viszont ezt csak akkor adja ide, ha elmegyünk egy időre. (Én úgy csináltam, hogy 3x elmentem a doktorhoz, majd vissza a kocsmába és érdeklődtem Mark után. De egy haverom szerint elég 2x). Ha kezünkben a kulcs, menjünk vissza Hermann doktorhoz. A lakatot nyissuk ki, és szedjük ki Henry ruháját. A sakkfigurás késünket használjuk a ruhán, amit előbb vizsgáljunk meg a jobb egérgombbal, s így egy drágakő a jutalmunk, amelyet használjunk az izékkel. Menjünk le a doktorhoz és hívjuk elő a filmünket. Itt most megint egy járkálós rész következik, szal menjünk el a faluba, a kastélyba, a szökőkúthoz, majd vissza. Ha odaadja az előhívott képeket, irány a templom. Menjünk be a templomba, majd mindjárt menjünk hátra a rácshoz. Az oltárnál beszélgessünk Frederick atyával. Ha mindenről megkérdeztük, elvezet minket egy helységbe a rácson túl. A jobb oldali falon lévő nyílást vizsgáljuk meg, majd helyezzük bele az a fura, összerakott, kövünket. Előjön egy kisebb oltár és egy újabb fejtörő, amelynek lényege, hogy a fekete drágaköveket, a fehérek helyére kell mozgatnunk és fordítva és a piros színű a helyén maradjon (persze mozgatni azt is lehet és kell is). Ha meg vagyunk vele, húzzuk el a mögöttünk lévő szőnyeget, és menjünk le a kriptába. Itt most megint szükségünk van arra az izére, ezért vissza fel érte, aztán vissza le és helyezzük bele. Újabb fejtörő, most találós kérdések, amelynek megfejtései: ECHO, HOLE, MAP, COAL. Toljuk le a tetejét a koporsónak, és vegyük fel a tartalmát. Aztán vizsgáljuk meg mind a két gombbal a koporsó előtt lévő eldőlt régi ?lámpást? Kiszalad belőle egy egér, amelyet kövessünk. Szerencsésen túléltük a zuhanást, és egy régi, elhagyott bányaféleségben landoltunk. Hátul a sötétben egy irányító panelt találunk, ahol megfelelően kell beállítani a karokat, hogy áramot kapjunk. Előtte azonban a mellette lévő kart forgassuk el. A panelon akar balról az 1. középen, a 2. teljesen lent, a 3. pedig teljesen fent legyen, majd fordítsuk el ON-ra. Ha megvan, mentsünk. Az áram alatt lévő vezetékhez ne érjünk hozzá, csak ha egy szép kis filmecskét akarunk magunkról látni, ahogy éppen égnek áll a hajunk. Vegyük fel a kötelet és hátul a polcon lévő dobozból a kombinátfogót. Ezután kapcsoljuk le az áramot (OFF), és a kombinátfogó segítségével vágjuk le a vezetéket. Kapcsoljuk vissza az áramot, viszont még így sem tudunk kimenni, mivel az ajtó zárva. De jobban megfigyelve észreveszzük, hogy a kulcs a másik oldalon van. Használjuk ismét a kombinátfogót, és vegyük fel a kulcsot, és nyissuk ki a zárat. Lent vegyük fel az éles vasrudat, a csontváz mellől, pedig a rongydarabot. Menjünk tovább a lifthez, ami mellett egy olajos hordó van. Vizsgáljuk meg és azt is, ami alatta van. Próbáljuk meg eltolni a hordót, azonban az túl nehéz. Ezért az éles rúddal döfjünk bele, s így a félig üres hordót már odébb is lökhetjük. Azonban a nem tudunk lemászni, mivel a fedele zárva van. Kössük a kötél egyik végét a fedélhez, a másikat a kocsiféleséghez. Próbáljuk meg eltolni. Természetesen nem megy, ezért az egér másik gombjával klikkeljünk rá. Na, így már sima a dolog. Másszunk le 2 szinttel, ahol tök sötét van. Vizsgáljuk meg a piros fényű dolgot, amelyet a sakkos késünkkel nyissunk ki. Újabb fejtörő. A 3 drótot helyesen kell bekötnünk: balról: ZÖLD, PIROS, KÉK. Aztán a mellettük lévő gombot megnyomni. A csontváztól vegyük fel a kulcsot a szekrénytől, abból vegyünk ki mindent ami lehetséges: revolver, töltény, használati utasítás. Az asztalról vegyük fel a naplót és olvassuk el. Menjünk vissza fel a lifthez és menjünk a hátsó részbe, a nagy géphez. Használjuk a gépen a használati utasítást, majd menjünk vissza le a csontvázhoz. Láthatjuk, hogy az egyik csövön elillan a gőz, ezért próbáljuk meg valamivel ezt megakadályozni. Például a rongydarabbal, amelyet előbb fent a nagy gép melletti víztócsában vizezzünk be. Ha megvagyunk, vizsgáljuk meg a cső mellett lévő biztosítékokat. Kiderült, hogy az egyik teljesen kiégett. Menjünk vissza oda, ahol felvettük a rongydarabot, és a késük segítségével nyissuk ki a dobozt a falon. Vegyünk ki belőle egy biztosítékot, amelyet cseréljük ki a lenti csontváz mellettivel. A lift végre működik, és azután hogy egy szinttel feljebb másztunk a létrán, nyomjuk meg a pirosan világító gombot. De előtte ne feledjünk golyót tenni a revolverünkbe. Ha már fent vagyunk próbáljunk meg kimenni, de az ajtó nagy meglepetésünkre zárva van. Használjuk a revolvert. Aztán ha kimentünk az ajtón szintúgy.

3. rész

Újabb álmunkvolt, de ezzel most mit sem törődve Walesbe vettük az irányt. Csengessünk, ámde senki sem érkezik. Vizsgáljuk meg a csengőt, kiderül, hogy szét van törve. Használjuk a késünket, de túl nagy. Vizsgáljuk meg a baloldali szobrot és vegyük fel 3x klikkelve a szöget. Ezt használjuk a csengőn. Máris jön valaki, de nem akar beengedni addig, amíg be nem bizonyítjuk neki, hogy egy Gordonnal van dolga. Ezért mutassuk meg neki William Gordon papírját. Már be is enged. Beszélj Elenorral mindenről, amiről csak lehet. Menjünk ki a villából, és küldjük el Luis-t megszerelni a csengőt, majd menjünk a régi kertbe. Vizsgáljuk meg a csapot, és vegyük le róla a drótot. Menjünk egészen Richard házáig, amely zárva van. Jobban megvizsgálva megtudjuk, hogy a kulcs benne van a zárba, de bentről. Ezért William papírját helyezzük az ajtó alá, a dróttal pedig lökjük ki a kulcsot. Ha megvan, lépjünk be. Vizsgáljuk meg jobbra az íróasztalt. A fenti kis fiókból vegyük fel a tollat. Menjünk a macskához, ami beszalad a szekrénybe, de ott korom sötét van. A macska levert egy kulcsot, amit vegyünk fel, és használjuk a kandalló melletti zárt nyíláson. Vegyük fel a gyertyát és az öngyújtót. Az öngyújtóból hiányzik a kanóc, ezért a gyertyából vágjuk ki és helyezzük az öngyújtóba. Ezután menjünk le a laborba. Ahogy megjelenünk az ajtóban a professzor megijed, és ijedtségében összetör egy oldattal teli poharat. Beszéljünk vele, mire ő megparancsolja nekünk, hogy szerezzünk oxidizét J. Vegyük fel a széttört üveget, majd az ajtó melletti asztalról vegyünk egy újat. Menjünk vissza a régi részbe. Az asztalról vegyük fel a kannát, a földről az ősrégi újságpapírt, kandalló elől pedig egy fadarabot. A szoba bal oldali részében található régi tűzhelyben gyújtsunk tüzet az újságpapír és a fadarabka segítségével. Ezután menjünk a kinti csaphoz és töltsünk vizet a kannánkba meg a poharunkba. Tegyük rá a tűzre a kannát, a poharunkba pedig öntsük át a tollból a tintát, majd a pára segítségével szedjük le a címkét a törött üvegről. Menjünk hátra a sírokhoz. Valahogyan be kell jutnunk, ezért menjünk és beszéljünk Luissal, majd Eleonorral, aztán megint Luissal, majd újra Eleonorral. Menjünk vissza a Eleonorhoz, majd menjünk ki az udvarra ahol Luisnak már a füvet kellene nyírnia. Meg kell tőle valahogy szereznünk a kulcsot. Menjünk a főkapuhoz, és a ládából vegyük fel a ragasztót és a drótot. Vizsgáljuk meg a fán függő kabátot, majd dobjuk a fűnyíró elé a drótot. Luis elmegy mi, pedig elvehetjük tőle a kulcsot. Az erős ragasztót kenjük a címkére, majd ragasszuk rá az ép üvegünkre. Lépjünk be a kriptába, ahol vizsgáljuk meg jó a 3 szobrot. Menjünk Richardhoz a professzorhoz és adjuk oda neki az áloldatot. Erre megörül és segít nekünk megfejteni a latin írást (itt kb. 2x kell tőle megkérdezni, bár nekem vagy 6x kellett). Ezután kérjünk tőle 2 deci vért, majd vegyük ki a fagyasztóból. A kandallós helységből vegyük fel a teás kannát, majd a kripta melletti földből szedjünk egy keveset. Most menjünk be a kriptába és balról kezdve helyezzük a következő sorrendbe a szobrok tányérjába a dolgokat: vér, föld, víz. A kripta közepéből előjön egy újabb fejtörő. A csillagjegyeket az óramutató járásával megegyezően kell sorba állítanunk úgy, hogy a tábla közepén egy nyílás maradjon, ahonnan egy kulcs jöjjön majd elő.

Mihelyst felvesszük a kulcsot, megjelenik Luis és kikerget bennünket. Menjünk Roberthoz, aki megígéri nekünk, hogy segíteni fog. Menjünk aludni. Menjünk Roberthoz, aki bezárkózott, ezért a lóca melletti utacskáról szedjünk néhány kavicsot, amelyekkel dobáljuk meg (2x) a torony világító ablakát (a lóca mögött). Figyeljük az animációt, majd vegyük fel az erős savat az asztalról és öntsük rá a kripta ajtajára. Bent használjuk a kulcsot a síron, majd menjünk le a titkos lépcsőn. Itt sajna egy újabb kapuba ütközünk. Menjünk ismét Richard után. Vegyük fel a kulcsot ahonnan a savat is felvettük, majd irány a villa. Nyissuk ki az ajtót, majd a tükör előtt lévő dobozkát vizsgáljuk meg. Egy újabb fejtörő, de most az a feladatunk, hogy a fekete lovakat a fehérek helyére helyezzük és fordítva. Ha megvan az ékszer, irány vissza a zárt kapuhoz. Helyezzük bele a felvett ékszert, de itt legyünk óvatosak és ne nyúljunk a sírhoz, mert fejetlenné válunk. Inkább vizsgáljuk meg a koponyákat, s egyet célozzuk meg jobbról a harmadikat a kaviccsal. Megtaláltuk a kulcsot, most már csak ki kellene kaparni onnan valahogyan. Menjünk vissza ismét Richardhoz és a kandalló mellől, vegyük fel a piszkavasat, amellyel kiszedhetjük a kulcsot. A kiszedett kulcsot használjuk a monoliton, majd most már leemelhetjük a sír fedelét. Vegyük fel a kulcsot.

4. rész

Megtudjuk, hogy Robert eltűnt, ráadásul egy kisgyerek hulláját találták az erdőben. Menjünk a faluba, majd ott a kocsmába, ahol beszéljünk a sírásóval, aki elmondja, hogy hol találták meg szegény Vick hulláját. Menjünk oda, ahol találkozunk a detektívvel. Beszéljünk vele, majd vizsgáljunk meg minden lehetséges dolgot, legfőképpen az újabb szimbólumot a baloldali sziklán. Rajzoljuk le a noteszunkba, majd a baloldalon vizsgáljuk meg a növényzetet (jobb gomb), majd próbáljuk felvenni az anyagot, viszont nem tudjuk. Használjuk a vért valamelyik sziklára a detektív mögött, s így már felvehetjük azt a valamit. Amiről kiderül, hogy Gordon családi címerének egy része. Menjünk Hermann doktorhoz és beszéljünk vele. Ezután menjünk vissza Black Mirror főkapujához és vegyük ki a levelet a ládából. Beszéljünk Victoriaval, aki a szobájában található. Irány Ashburry. Nyomjuk meg a csengőt, majd beszéljünk a nővérrel. Vizezzük be a címert a szökőkút vizébe, majd menjünk ki, ahol vizsgáljuk meg a kanálist, aztán folytassuk az utunkat balra a szemetesekhez. Itt vizsgáljuk meg őket (2x), és vegyük fel az injekciós tűt, majd a tetőn lévő kalapácsot is. Vizsgáljuk meg a sörösüvegeket és a rácsos ablakot, amelynek a középső rácsa eléggé el van hajolva. Beszéljünk a gondnokkal, persze előbb kopogjunk be hozzá. Aztán nézzünk körül a sírok körül, és ismét beszéljünk a gondnokkal. Menjünk a nővérhez és kérjük meg, hogy hívja fel a birtokunkat. Mikor elmegy, menjünk a gyógyszeres dobozhoz, vegyük fel a vázát és használjuk rajta a pénzérmét (vegyük ki a pénztárcából). A vázából kiesik a kulcs, amivel kinyithatjuk a szekrényt. Vegyük ki azt az izét, és menjünk vissza a gondnokhoz. Az injekciós tűt töltsük meg azzal az izével, majd fecskendezzük bele a sörbe. Ezután üssük ki a kalapáccsal azt a béna rács alatti téglát, mire kijön a gondnok. Ne hagyjuk magunkat, üssük tovább a téglát (6x). Ha készen vagyunk, szedjük le a termosztatot és tegyük a helyére a vizes címert. A gondnok megszomjazik, kijön a hűsítő italért, nekünk pedig szabad az út befelé. Bent a kazánházban, a nagy szénkupac között egy fejetlen rongybabát találunk (jobb gomb). A hátul vizsgáljuk meg a faliújságon azt a papírt, amelyre 1918 van írva és vegyük fel a kulcsot és a gombostűt. Menjünk az ajtóhoz és nyissuk ki a kulccsal, a kód pedig 1918. Lépjünk be. Az őr szerencsére nem vett minket észre, ezért siessünk vissza a nővérhez, akitől kérjük el a dolgozók listáját. Menjünk vissza a gondnokhoz és az íróasztal mellett találunk egy hangosbemondót, amelyet használjunk a dolgozók listája segítségével. Ha elmegy az őr menjünk be a cellákhoz. Beszélgessünk Ralphal, aki elmondja, hogy elveszett a barátja. A lóca melletti szemetesből vegyük ki a rongybaba fejét. A jobb gombbal szedjük le a cérnát a babáról, majd illesszük a fejét a testéhez. A tűt használjuk a cérnával, majd tűzzük össze a két rongydarabot. Adjuk oda Ralphnak, aki elmondja, hogy a mellette lévő cellában lakik James. Az őr visszajött ezért már nem mehetünk vissza. Szedjük le a kapcsoló feletti drótot, majd kössük rá az ablakrácshoz, mellé pedig helyezzük el a zenedobozt. Kapcsoljuk fel a villanyt és vegyük fel az őrtől a kulcsokat. Lépjünk be a cellába. Vizsgáljunk meg minden lehetséges dolgot, főleg az ágyon lévő vágást (jobb klikk), majd a James által festett képet (a nagy szemes plakát alatt). Vizsgáljuk meg a szemet ábrázoló plakátot (jobb klikk), majd irány be az ágy alá. Visszatértünk a villánkba, ahol beszéljünk Bates-el a világítótoronyról. Katt a térképre és irány oda. Itt mentsünk, ha lehet. Vizsgáljunk meg mindent, majd kerüljük meg a házat. Használjuk a késünket Samuelra és aztán a zene dobozt is. Beszéljünk James-el, aki elmondja, hogy a következő kulcs a kastélyunk alatt található. A kastélyban menjünk le a pincébe, amelyet az ajtó melletti kulccsal nyissunk ki. Lent vegyük fel a kampót meg a kötelet, majd dobjunk kút mögötti rácsba egy pénzérmét. Másszunk le és vegyük fel a fogaskereket, amit illesszünk bele a jobboldali szerkezetbe. Menjünk hátra és vegyük fel a vasrudat (baloldalt), majd próbáljuk meg a lyukba belehelyezni. A savval marjuk szét a lakatot, majd menjünk vissza a pincébe, ahol hegyezzük ki a vasrudat. Menjünk vissza és most próbáljuk meg belehelyezni a lyukba. Ha megvan, forgassuk el azt az izét, amelyen a lakat volt. A vízszint megemelkedik, mi pedig ki tudjuk halászni a fogaskereket a kampó, a kötél és a vasrúd segítségével. A fogaskereket helyezzük a többi mellé, majd forgassuk el a mechanizmust. Menjünk vissza és menjünk le a lépcsőn, mivel a víz eltűnt. Lent vegyük fel James dobozát, amelyből vegyük ki a kulcsot. Vizsgáljuk meg a falon a szerkezetet.

​​​​​​​5. rész

Menjünk Ashburrybe, majd lépjünk be James cellájába. Vegyük el tőle Robert kulcsait, majd késsel kaparjuk ki a lyukat, hogy beszélni tudjunk Ralphal. Vizsgáljuk meg a ház sötétebb részét, használjuk az öngyújtónkat, majd rajzoljuk le az új szimbólumot. Menjünk Hermann doktorhoz, aki nem nyit ajtót, de az ajtó egyébként is nyitva van, szal menjünk le. Elég brutális látvány fogad minket, ahogy megvizsgáljuk a holttestet. A mosdónál egy újabb szimbólumot találunk, amit rajzoljunk le. Menjünk hátra az íróasztalhoz és kapcsoljuk fel a lámpát. A fiókban toljuk feljebb a könyvet és vegyük fel a nejlonzacskót és a mikroszkóp mellett lévő sebészszerszámot, amivel feszítsük szét Hermann markát, s a hajszálakat tegyük a zacskóba. Megérkezik a felügyelő, mi oedig menjünk a szanatóriumba. Beszéljünk a nővérrel, akitől megtudjuk, hogy James testét a temető melletti kis kápolnában helyezték el. Menjünk oda, viszont azt zárva találjuk. Próbáljuk meg lefizetni a gondnokot, nem sikerül, ezért menjünk vissza a szanatórium elé és másszunk le a kanálisba. A cellában vizsgáljuk meg a csapot, majd a jól ismert úton menjünk a kazánházba. A szénkupacnál vegyük fel a rongyot, amit vizezzünk be James cellájában. Ha visszatértünk a rongy segítségével nyissuk ki a kazán forró ajtaját, majd a felette lévő kart forgassuk el. Dobjuk bele a gumicsizmát, és irány vissza a kápolna felé, s útközben csenjük el a gondnok ajtóban felejtett kulcsait. Nyissuk ki velük a kápolnát és az üvegszilánkok segítségével, vágjunk le egy pár hajszálat. Az üvegszilánkok James mellett a földön találhatóak. Visszatérvén a boncterembe használjuk a mikroszkópot. Elég annyit tenni, hogy a hajszálakat ráhelyezzük a mikroszkópra. Menjünk vissza a kastély melletti istállóba, vegyük fel a levelet, majd kapcsoljuk fel a villanyt (kapcsoló a jobb oldali ló mellett). Vegyük fel a sapkát, majd tegyük a benne található hajszálat a nejlonzacskóba. Irány vissza a boncterem és vizsgáljuk meg a mikroszkóppal. Menjünk és beszéljünk Victoriával, majd a kulcs segítségével lépjünk be Robert dolgozószobájába. Vizsgáljuk meg az ajtó melletti szekrényt a fiókokat is, amelyekhez a kulcs a szekrényen lévő dobozkában van. A szekrény felett pedig a képet is nézzük meg jó alaposan. A fiókból vegyük fel a kártyát, amelyen számok vannak. Kiderül, hogy ha valamilyen fény felé fordítjuk a kártyát, egy újabb számsort is észrevehetünk rajta. Vizsgáljuk meg az órát és a könyvespolcot (MCXX), majd az óramutatókat állítsuk 11:20-ra (MCXX = 1000 + 100 + 20 = 1120 = 11:20). Megvan a széf, a kód pedig a kártyán található (6-3-0-8-1). Vegyük fel a gyűrűt, a végrendeletet és a naplót. Szörnyű dolgokra derül fény. Beszéljünk Victoriával és menjünk a szanatórium temetőjébe. Egészen hátul megtaláljuk a sírt, viszont előbb el kell tüntetnünk a gazt róla. Menjünk vissza a kápolnába James testéhez és vegyük ki a dobozból a törött ollót. Menjünk a kazánház bejáratához, oda, ahol annak idején szétvertük a téglát. Vegyük ki az ereszből a csavart és szereljük össze az ollót. Menjünk és tisztítsuk meg a sírt a gaztól. Menjünk vissza a kazánház elé és vegyük fel a vasrudat (a tető alatt a jobb gombbal, ahol olyan sötét van). Nyissuk fel a koporsót. Bezséljünk a nővérrel és irány Frederick atya. Beszéljünk vele, majd járkáljunk egy picit. Én beszéltem Bates-el, meg a kocsmába is benéztem, elolvastam a krónikát, stb. Menjünk vissza Frederickhez és ő elmondja, hogy itt vannak a maradványai hátul a temetőben. Na menjünk oda, ahol beszéljünk a sírásóval, kérjük meg, hogy adja ide az urnát. Megvan az utolsó előtti kulcsunk is. De hol az utolsó? WILLIAM. Vegyük fel az elemlámpát a sírásó ládájából, majd menjünk a templom elé, ahol először beszéltünk vele. Világítsuk meg a fát és vegyük fel a lapátot. Menjünk vissza William sírjához, de előbb a sírásót kellene ?eltenni? láb alól. Vegyük le az ajtóról a kötelet, majd a földről a fadarabot. Most már áshatunk. Animation. Vegyük fel a kulcsot. Menjünk a templomba, küldjük el Fredericket és hallgassuk meg Batess-et.

6​​​. rész

Menjünk le a lépcsőn és helyezzük el a gyűrűt a szerkezet közepébe. Megjelennek a szimbólumok, amelyeket kapcsoljunk be a napló szerinti sorrendben. Lépjünk be. Mentsünk, mivel ezen a részen, két helyen is meghalhatunk. Mindjárt az elején menjünk 2x balra és a jobb oldali falon, vizsgáljuk meg a nyílást. Egy talizmán kerül elő. Keressünk egy kardot és egy sisakot. A sisak a bal, a kard a jobb oldalán található a folyosórendszernek. A sisak felett nyomjuk még meg a gombot. A kardnál menjünk 1x előre, majd 2x balra. Egy zárt ajtót találunk, amelyet a talizmán segítségével nyissunk ki. Bent tegyük rá a karra a gömböt és észrevehetjük, hogy a meggyulladtak a gombok. A kishelység baloldalán vegyük fel a térképet. Menjünk 2x jobbra és gyújtsuk meg a gyertyát. Vizsgáljuk meg a térképet a gyertyafényben. Most már tudjuk, hogy melyik kapcsolókat kell felkapcsolnunk. Az egyiket nem fogjuk tudni, mivel egy nyílás miatt nem tudunk átmenni. Ide dobáljuk be a kardot és a sisakot. S most már szabad az út. A késsel vágjuk meg magunkat, majd rakosgassuk bele a szerkezetbe a kulcsokat. Nézzük végig a végső animációt.

VÉGE

The Black Mirror
The Black Mirror
Fejlesztő: Future Games
Kiadó: THQ Nordic
Műfaj: Horror
Platform: PC
Megjelenési dátum: 2003. 10. 17.

Hozzászólások

Csak regisztrált felhasználók tudnak hozzászólni.
Apocalipsis - amikor életre kel a középkori művészet - Hír
Apocalipsis - amikor életre kel a középkori művészet
Írta: Kalász Tamás, 2017. 12. 14. 14:32

Mindig is furcsának, de inkább bizarrnak tartottam a középkori festmények nagy részét. Volt bennük valami kísérteties és sötét, és nézegetésük közben mindig arra gondoltam, de jó hogy nem akkor születtem. Viszont ettől még a művek nagyon...

Vasárnap esti mókázások #4 - Hír
Vasárnap esti mókázások #4
Írta: Kalász Tamás, 2017. 12. 10. 20:06

Az e heti ingyen játék rovatunkban a nem túl távoli disztopikus jövőbe kalauzolunk el benneteket.

Fánk megye mosómedve startupja - Hír
Fánk megye mosómedve startupja
Írta: Kalász Tamás, 2017. 12. 09. 12:31

Igen, mondják is, hogy az emberi képzelet határtalan. Meg a hülyeség is...

VR támogatást kap a The Last Guardian - Hír
VR támogatást kap a The Last Guardian
Írta: Kiss Norbert, 2017. 12. 09. 12:11

A tavalyi évben sok huzavona után megjelent játék december 12-én egy ingyenes támogatást kap, amelynek elsősorban a PSVR tulajdonosai örülhetnek.

Új Detroit: Become Human gameplay videó érkezett - Hír
Új Detroit: Become Human gameplay videó érkezett
Írta: Kalász Tamás, 2017. 12. 09. 10:08

Megérkezett az első igazi gameplay videó David Cage és a Quantic Dream új játékából.

Perception - Teszt
Elolvasom
Black Mirror - Teszt
Elolvasom
Bound - Teszt
Elolvasom